Red Bull betaalt ontevreden klanten

Red Bull betaalt ontevreden klanten

Red Bull heeft in de Verenigde Staten beslist om een resem ontevreden klanten te vergoeden die een rechtszaak hadden aangespannen tegen de "frauduleuze" marketing van het bedrijf.

"Misleidend en frauduleus"

Alles draait rond de wereldberoemde slogan 'Red Bull geeft je vleugels', die volgens de klagers impliceert dat Red Bull een superieure bron van energie is. "Maar in werkelijkheid bevat een blikje Red Bull minder cafeïne dan een kop koffie. De marketing van Red Bull is dus misleidend en frauduleus", zegt Benjamin Careathers.

 

Red Bull zegt geen schuld te bekennen in de zaak, maar heeft wel besloten om te schikken om "de afleiding en de kosten van een rechtszaak te vermijden". Het bedrijf biedt alle klagers een voucher van 10 dollar aan of twee Red Bull-producten met een waarde van 15 dollar.

 

Volgens de Amerikaanse media kan de totale kost voor Red Bull oplopen tot 13 miljoen dollar (10 miljoen euro) en het zet natuurlijk de deur wagenwijd open voor andere rechtszaken naar hetzelfde voorbeeld.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Het kan altijd nog erger

20/10/2017

Het is geen feestje hoor, werken in FMCG. Slechts enkelen komen er vrolijk mee weg, de meerderheid lijdt in stilte. Zoals nogmaals blijkt uit het ironische weekoverzicht van RetailDetail Food, dat vandaag vol nuttig advies staat.

RetailDetail Food #24 staat online

20/10/2017

Zijn winkels in drukke stadscentra steeds moeilijker bereikbaar? Voelen ze het aan de omzet, nemen ze maatregelen? Het nieuwe nummer van de gepersonaliseerde RetailDetail Food krant gaat er dieper op in.

Vleesvervangers bezig aan sterke opmars

20/10/2017

De verkoop van vleesvervangers is de voorbij drie jaar met maar liefst 40% gestegen. Ondertussen koopt een kwart van de Belgische huishoudens wel eens een vleesvervanger en is het aanbod sterk gegroeid.

Metro kent kleine groei in 2016/2017

20/10/2017

Uit de voorlopige cijfers van het Duitse Metro blijkt dat het bedrijf in het boekjaar 2016/2017 met 1,6% is gegroeid. Ook op vergelijkbare basis was er nog net sprake van groei. Metro spreekt van een succesvol jaar.

Emté blijft wegen op resultaten Sligro Food Group

19/10/2017

Bij de bekendmaking van de resultaten voor het derde kwartaal heeft Sligro Food Group laten verstaan dat het nog steeds op zoek is naar een oplossing voor Emté. Ondertussen blijft de omzet van die bedrijfstak dalen.

Unilever verkoopt minder ijsjes in magere zomer

19/10/2017

De voorbije zomer was er maar weinig sprake van stralend weer en dat heeft ook zijn effect gehad op de ijsverkoop van Unilever. Dat onderdeel van het Brits-Nederlandse bedrijf zag zijn omzet met 6,7% dalen.

Back to top