Sequoia opent vierde winkel in Waver | RetailDetail

Sequoia opent vierde winkel in Waver

Sequoia opent vierde winkel in Waver

Sequoia heeft een nieuwe winkel in Waver geopend. Het is de vierde vestiging voor de keten van bioproducten, na die van Stokkel (Sint-Pieters-Woluwe), Ukkel en Waterloo.

Focus op zuiden van Brussel

Sequoia mikt vooral op Brussel en Waals-Brabant en dit om een dubbele reden. Ten eerste biedt het zuiden van Brussel een interessant publiek van jonge en goed opgeleide inwoners, die meer vatbaar zijn voor biologische producten en een hogere koopkracht hebben. Ten tweede heeft een concentratie van de winkels logistieke voordelen.

 

De nieuwe Waverse winkel is gelegen langs de Chaussée de Namur, naast de keukenwinkel Ixina. Hij beslaat zowat 300 m² verkoopoppervlakte en focust vooral op verse producten. In totaal worden 8.000 referenties aangeboden. De goederen worden bij voorrang betrokken bij lokale en Waalse land- en tuinbouwers.

 

Elk jaar nieuwe winkel bij

De nieuwe winkel richt zich voornamelijk op de bevolking van Waver en Louvain-La-Neuve. Het verkooppunt biedt hen tijdens de middag ook een traiteurdienst met producten die dagvers ter plaatse worden bereid.

 

De opening van de nieuwe winkel maakt deel uit van de plannen van Sequoia om het komende decennium elk jaar een bijkomend verkooppunt te openen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.