Stassen koopt Kidibul terug

Stassen koopt Kidibul terug

Het Luikse familiebedrijf Stassen heeft Kidibul teruggekocht van het Nederlandse Heineken. Stassen had het ciderbedrijf nog maar twee jaar geleden verkocht aan Heineken, maar besluit nu dus om de touwtjes terug in handen te nemen.

Nieuw bedrijf Neobulles

Stassen verkocht twee jaar geleden niet enkel Kidibul, dat vooral bekend staat als de kinderchampagne, maar ook Vintense, een alcoholvrije wijn, aan Heineken. Bij de overname van het bedrijf had Heineken echter enkel maar oog voor de ciderproducten van Stassen en had het eigenlijk geen interesse in wijn of de kinderdranken. Het zijn die onderdelen die nu worden teruggekocht door Stassen en worden gebundeld in het nieuwe bedrijf Neobulles.

 

Cidreries Stassen werd 119 jaar geleden opgericht in Aubel, waar de productie zich nu ook nog bevindt, en groeide sindsdien uit tot de grootste Belgische producent en exporteur van appelcider. In 1992 werd het verkocht aan de Engelse cidergroep Bulmer, dat in 2002 financiële problemen kreeg en het verkocht aan Scottish & Newcastle.

 

Eind 2007 werden de cideractiviteiten van Stassen voor een deel verkocht aan Heineken, maar gedelegeerd bestuurder Philippe Stassen haalde het bedrijf opnieuw naar de familie. In 2012 werd het dan toch volledig verkocht aan Heineken en nu komt een deel van de activiteiten dus opnieuw in handen van de familie.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zwak eerste kwartaal voor General Mills

21/09/2017

De Amerikaanse voedingsproducent General Mills, bekend van merken als Yoplait, Cheerios en Häagen-Dazs, heeft er een teleurstellend kwartaal op zitten. Zowel de omzet als de winst ging achteruit.

Carrefour Market Groenplaats levert binnen uur aan huis

21/09/2017

De Carrefour Market aan de Groenplaats in Antwerpen is in een volledig nieuw jasje gestoken, met aandacht voor milieu en doorstroming. Bijzonder is dat de winkel voortaan binnen het uur aan huis levert bij zijn klanten.

Voedingsproducenten willen houdbaarheidsdatum duidelijker aangeven

21/09/2017

Een groep van 400 voedingsproducenten, die samen actief zijn in meer dan zeventig landen, wil tegen 2020 de aanduiding van de houdbaarheidsdatum op verpakkingen vereenvoudigen en zo voedselverspilling tegengaan.

Carrefour Express ziet brood in ‘blurring’

21/09/2017

De proximiteitsformule van Carrefour verkent de mogelijkheden van ‘food to go’ en consumptie ter plaatse. De nieuwste generatie winkels voegt diensten en restauratie toe: het onderscheid tussen retail en horeca vervaagt.

Nieuwe CEO Carrefour wil Hypermarkten op zondag open

21/09/2017

Volgens een van de Fransen vakbonden heeft Alexandre Bombard, de nieuwe CEO van Carrefour, het plan opgevat om de Hypermarkten ook op zondag te openen. Een deel van hen zou mogelijk wel de deuren moeten sluiten.

Belg Olivier Van den Bossche krijgt topfunctie bij Metro

21/09/2017

De Belg Olivier Van den Bossche gaat aan de slag bij het Duitse Metro en krijgt daar een topfunctie. Hij wordt ‘operating partner’ bij Metro Cash & Carry en komt zo aan het hoofd te staan van een aantal landen waar die actief is.

Back to top