Stassen koopt Kidibul terug | RetailDetail

Stassen koopt Kidibul terug

Stassen koopt Kidibul terug

Het Luikse familiebedrijf Stassen heeft Kidibul teruggekocht van het Nederlandse Heineken. Stassen had het ciderbedrijf nog maar twee jaar geleden verkocht aan Heineken, maar besluit nu dus om de touwtjes terug in handen te nemen.

Nieuw bedrijf Neobulles

Stassen verkocht twee jaar geleden niet enkel Kidibul, dat vooral bekend staat als de kinderchampagne, maar ook Vintense, een alcoholvrije wijn, aan Heineken. Bij de overname van het bedrijf had Heineken echter enkel maar oog voor de ciderproducten van Stassen en had het eigenlijk geen interesse in wijn of de kinderdranken. Het zijn die onderdelen die nu worden teruggekocht door Stassen en worden gebundeld in het nieuwe bedrijf Neobulles.

 

Cidreries Stassen werd 119 jaar geleden opgericht in Aubel, waar de productie zich nu ook nog bevindt, en groeide sindsdien uit tot de grootste Belgische producent en exporteur van appelcider. In 1992 werd het verkocht aan de Engelse cidergroep Bulmer, dat in 2002 financiële problemen kreeg en het verkocht aan Scottish & Newcastle.

 

Eind 2007 werden de cideractiviteiten van Stassen voor een deel verkocht aan Heineken, maar gedelegeerd bestuurder Philippe Stassen haalde het bedrijf opnieuw naar de familie. In 2012 werd het dan toch volledig verkocht aan Heineken en nu komt een deel van de activiteiten dus opnieuw in handen van de familie.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Een wervelende slechtnieuwsshow

22/06/2018

Ook al deden flink wat foodspelers hafslachtige pogingen om hun beroerde berichten weg te moffelen, Filet Pur achterhaalde ze wel. Hier is het ietwat pijnlijke maar alweer leerrijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.