Stassen koopt Kidibul terug

Stassen koopt Kidibul terug

Het Luikse familiebedrijf Stassen heeft Kidibul teruggekocht van het Nederlandse Heineken. Stassen had het ciderbedrijf nog maar twee jaar geleden verkocht aan Heineken, maar besluit nu dus om de touwtjes terug in handen te nemen.

Nieuw bedrijf Neobulles

Stassen verkocht twee jaar geleden niet enkel Kidibul, dat vooral bekend staat als de kinderchampagne, maar ook Vintense, een alcoholvrije wijn, aan Heineken. Bij de overname van het bedrijf had Heineken echter enkel maar oog voor de ciderproducten van Stassen en had het eigenlijk geen interesse in wijn of de kinderdranken. Het zijn die onderdelen die nu worden teruggekocht door Stassen en worden gebundeld in het nieuwe bedrijf Neobulles.

 

Cidreries Stassen werd 119 jaar geleden opgericht in Aubel, waar de productie zich nu ook nog bevindt, en groeide sindsdien uit tot de grootste Belgische producent en exporteur van appelcider. In 1992 werd het verkocht aan de Engelse cidergroep Bulmer, dat in 2002 financiële problemen kreeg en het verkocht aan Scottish & Newcastle.

 

Eind 2007 werden de cideractiviteiten van Stassen voor een deel verkocht aan Heineken, maar gedelegeerd bestuurder Philippe Stassen haalde het bedrijf opnieuw naar de familie. In 2012 werd het dan toch volledig verkocht aan Heineken en nu komt een deel van de activiteiten dus opnieuw in handen van de familie.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


AB InBev investeert kwart miljard in Nigeria

24/11/2017

Brouwer AB InBev gaat 250 miljoen euro investeren in Nigeria, om er een vierde brouwerij neer te poten. Die brouwerij wordt de op één na grootste van AB InBev in Afrika en moet volgend jaar al de deuren openen.

Aantal drankenhandels voorbije tien jaar met 6% gedaald

24/11/2017

Het aantal drankenhandelaars in België is de voorbije tien jaar met 6% gedaald, blijkt uit de cijfers van brancheorganisatie FEBED. Het aantal drankenhandels met personeel is daarentegen wel gestegen.

Filet Pur: Sympathieke snoodaards

24/11/2017

De prijzen stijgen, de supermarkt wordt in z’n voortbestaan bedreigd en merkfabrikanten mogen nog altijd de rekening betalen. Ja, foodretailers, het blijven bandieten hoor, zoals blijkt uit dit alweer vrolijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

FMCG-consumptie groeit, prijzen stijgen

24/11/2017

Voor dagelijkse producten als voeding, verzorging en huishoudproducten stegen de verkoopprijzen voor de Europese consumenten met 2,5% in het derde kwartaal van 2017. De sterkste stijging in vier jaar.

Nestlé Belgilux heeft een nieuwe CEO

23/11/2017

Nestlé heeft bekend gemaakt dat Michel Mersch aan de slag gaat als de nieuwe CEO van Nestlé Belgilux. Hij volgt in die functie Alexander von Maillot op, die een nieuwe positie krijgt op het hoofdkantoor in Zwitserland.

Dure cognacs van Rémy Cointreau doet het goed in Azië

23/11/2017

De Franse drankengroep Rémy Cointreau pakt uit met uitstekende cijfers: vooral de duurdere flessen cognac gaan vlot over de toonbank. Zeker in China, Japan en Singapore is de groei opzienbarend.

Back to top