Subway brengt NFC naar Amerikaanse filialen

Subway brengt NFC naar Amerikaanse filialen

Broodjesketen Subway gaat het vanaf oktober mogelijk maken om met de smartphone te betalen in alle 26.000 Amerikaanse filialen. Elke app die werkt met NFC zal geaccepteerd worden.

Alle apps worden aanvaard

Subway werkt samen met Softcard om alle filialen van de juiste apparaten te voorzien om met de smartphone te kunnen betalen. Softcard is een joint venture van de vier grootste mobiele operatoren in de Verenigde Staten.

 

Het bedrijf heeft al bevestigd dat alle apps die werken met NFC zullen geaccepteerd worden, zoals Google Wallet, PayPal en Apple Pay, dat binnenkort wordt gelanceerd. Subway test al een tijdje Softcard in een filiaal in Salt Lake City en heeft nu dus besloten om het uit te breiden naar heel het land.

 

Bij de aankondiging van Apple Pay vorige week zei CEO Tim Cook dat ongeveer 220.000 winkels in de Verenigde Staten er gebruik van zouden maken. De 26.000 filialen van Subway doen dat aantal in één klap met meer dan tien procent stijgen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Directeur HR verlaat Carrefour Belgium

25/09/2017

Kathleen Van Der Paelt, directeur HR bij Carrefour Belgium, heeft na zeven jaar besloten om het supermarktbedrijf te verlaten. Ze wordt opgevolgd door Sonia Frey, die de voorbije vijf jaar een gelijkaardige functie invulde bij De Lijn.

AD Delhaize Lochristi springt op de kar van cartoontassen

25/09/2017

De AD Delhaize in Lochristi is de eerste Belgische supermarkt die mee op de trein van een Nederlandse hype springt. Daar zijn draagtassen met cartoons die gepersonaliseerd zijn naargelang de locatie een echt verzamelitem geworden.

Filet Pur: Gratis is het nieuwe duur

22/09/2017

Wat een week! De ene na de andere retailer wordt onder curatele geplaatst, en een omgekeerde driehoek zet de foodsector op zijn kop. Klinkt mysterieus? Lees dan gauw het FMCG-overzicht van RetailDetail Food.

Spar Good Food verbindt retail met horeca

22/09/2017

Beleving is essentieel voor het succes van de buurtwinkel. Spar Lambrechts bedacht daarom het onderscheidende concept Spar Good Food, dat een bruggetje legt richting buitenhuisconsumptie.

RetailDetail Food #22 staat online

22/09/2017

In het nieuwe nummer van RetailDetail Food maken we een stand van zaken op met enkele franchiseformules. Waar zijn ze momenteel mee bezig, bij Spar Colruyt Group, Lambrechts, Delhaize, Carrefour en Alvo?  

Passendale. Proef de traditie van bij ons.

22/09/2017

(publireportage) Passendale, een Belgische kaas, traditioneel bereid volgens een origineel recept. Elke Passendale bol wordt met de nodige zorg en vakkundigheid vervaardigd onder het wakend oog van onze kaasmeesters. 

Back to top