Subway brengt NFC naar Amerikaanse filialen | RetailDetail

Subway brengt NFC naar Amerikaanse filialen

Subway brengt NFC naar Amerikaanse filialen

Broodjesketen Subway gaat het vanaf oktober mogelijk maken om met de smartphone te betalen in alle 26.000 Amerikaanse filialen. Elke app die werkt met NFC zal geaccepteerd worden.

Alle apps worden aanvaard

Subway werkt samen met Softcard om alle filialen van de juiste apparaten te voorzien om met de smartphone te kunnen betalen. Softcard is een joint venture van de vier grootste mobiele operatoren in de Verenigde Staten.

 

Het bedrijf heeft al bevestigd dat alle apps die werken met NFC zullen geaccepteerd worden, zoals Google Wallet, PayPal en Apple Pay, dat binnenkort wordt gelanceerd. Subway test al een tijdje Softcard in een filiaal in Salt Lake City en heeft nu dus besloten om het uit te breiden naar heel het land.

 

Bij de aankondiging van Apple Pay vorige week zei CEO Tim Cook dat ongeveer 220.000 winkels in de Verenigde Staten er gebruik van zouden maken. De 26.000 filialen van Subway doen dat aantal in één klap met meer dan tien procent stijgen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Alken-Maes verkoopt meer bier

20/07/2018

Brouwerij Alken-Maes, een onderdeel van de groep Heineken, heeft in 2017 meer bier verkocht maar wel minder winst gemaakt als gevolg van harde concurrentie in het binnenland en lagere marges voor de export.

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Eerste Belgische stadswinkel voor The Belgian Chocolate House

19/07/2018

Voor het eerst opent The Belgian Chocolate House (de grootste chocoladeretailer ter wereld met liefst 1000 ton per jaar) een boetiek in een Belgische winkelstraat. Klanten kunnen er ook ter plaatse consumeren.

Carrefour lanceert personal shopper en levering binnen 1,5 uur

19/07/2018

Supermarktketen Carrefour schakelt een tandje bij in service: een personal shopper kiest je producten uit, een bakfiets levert die binnen anderhalf uur thuis. "Retailers moeten het verschil maken in service, en dit is nog maar het begin", vertelt RetailDetail-stichter Jorg Snoeck.

Minister Peeters toch akkoord met brugpensioenplan Carrefour

18/07/2018

Zoals verwacht heeft economieminister Kris Peeters het herstructureringsplan van Carrefour goedgekeurd, inclusief de 'brugpensioen'-regeling. De minister zei dat hij zekerheid voor werknemers verkoos boven het bestrijden van "een verkeerd signaal".