Van de Ven nieuwe managing director Alken-Maes

Van de Ven nieuwe managing director Alken-Maes

Vanaf 1 mei 2013 wordt Erik van de Ven de nieuwe Managing Director bij Alken-Maes. Hij volgt Pascal Gilet op, die zelf Managing Director Western Europe wordt bij Heineken, het moederbedrijf van Alken-Maes. Beide heren kijken vol goede moed uit naar hun nieuwe taken binnen het bedrijf

Lange staat van dienst

Erik van de Ven is ondertussen een ancien bij Heineken: hij kwam in 2000 bij het bedrijf om eerst de verantwoordelijkheid over Export en Global duty free op te nemen. Later werd hij country manager van Taiwan en sinds 2010 was hij global sales capability director, waardoor hij verantwoordelijk was voor de ontwikkeling en de implementatie van salesprogramma’s binnen de groep.

 

Zeer binnenkort wordt hij dus managing director van Alken-Maes, momenteel de tweede grootste brouwer van België. Binnen die functie zal hij er voor moeten zorgen dat Alken-Maes steeds verder blijft groeien en moet het bedrijf een innovatieve challenger blijven op de Belgische biermarkt.

 

Erik van de Ven zegt: “Binnen de biersector blijft België uiteraard een land dat er qua traditie en kennis bovenuit steekt. Ik zie het dan ook als een enorme uitdaging om Alken-Maes te vervoegen, en om samen met het team de prima resultaten die de voorbije jaren zijn neergezet, nog verder te versterken.”

 

“Blijk van waardering”

Pascal Gilet, die momenteel managing director is van Alken-Maes, verhuist zo naar een nieuwe functie binnen Heineken. Hij wordt managing director voor heel West-Europa en wordt hierdoor verantwoordelijk voor alle activiteiten van de groep in België, Portugal, Zwitserland, Finland, Ierland en voor export in het algemeen.

 

Ook hij kan niet wachten om aan de slag te gaan en gelooft sterk in zijn opvolger bij Alken-Maes. “Ik zie deze nieuwe uitdaging vooral als een blijk van waardering voor het goede en harde werk dat ik de voorbije jaren samen met mijn ganse team bij Alken-Maes heb geleverd."

 

"We hebben immers met succes een grote turnaround gerealiseerd, waardoor Alken-Maes vandaag opnieuw de innovatieve challenger is die de Belgische biermarkt dynamiseert. Ik ben er van overtuigd dat Erik de geknipte man is om dit werk verder te zetten, en wens hem daarbij alle succes”, vertelt Gilet.

 

Alken-Maes is de brouwer achter bieren zoals Maes, Cristal, Desperados, Grimbergen en Affligem. Alken-Maes stelt zo’n 500 mensen tewerk, en het jaarlijks volume van 1,4 miljoen hectoliter zorgt voor een omzet van 200 miljoen euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Filet Pur: Gratis is het nieuwe duur

22/09/2017

Wat een week! De ene na de andere retailer wordt onder curatele geplaatst, en een omgekeerde driehoek zet de foodsector op zijn kop. Klinkt mysterieus? Lees dan gauw het FMCG-overzicht van RetailDetail Food.

Spar Good Food verbindt retail met horeca

22/09/2017

Beleving is essentieel voor het succes van de buurtwinkel. Spar Lambrechts bedacht daarom het onderscheidende concept Spar Good Food, dat een bruggetje legt richting buitenhuisconsumptie.

RetailDetail Food #22 staat online

22/09/2017

In het nieuwe nummer van RetailDetail Food maken we een stand van zaken op met enkele franchiseformules. Waar zijn ze momenteel mee bezig, bij Spar Colruyt Group, Lambrechts, Delhaize, Carrefour en Alvo?  

Passendale. Proef de traditie van bij ons.

22/09/2017

(publireportage) Passendale, een Belgische kaas, traditioneel bereid volgens een origineel recept. Elke Passendale bol wordt met de nodige zorg en vakkundigheid vervaardigd onder het wakend oog van onze kaasmeesters. 

Breaking: François-Melchior de Polignac weg bij Carrefour Belgium

22/09/2017

De redactie verneemt dat de CEO van Carrefour Belgium het bedrijf verlaat. Guillaume de Colonges, zopas benoemd tot directeur exécutif Europe du Nord et de l’Est, zal rechtstreeks de directie van Carrefour Belgium op zich nemen. 

Louis Delhaize lanceert huismerk ‘Louis’

22/09/2017

In het groeiende segment van buurtwinkels en petrolshops zet Delfood meer dan ooit in op differentiatie. Het nieuwe huismerk Louis wil een merk op mensenmaat zijn, met een uitgesproken Belgisch karakter. 

Back to top