Van de Ven nieuwe managing director Alken-Maes

Van de Ven nieuwe managing director Alken-Maes

Vanaf 1 mei 2013 wordt Erik van de Ven de nieuwe Managing Director bij Alken-Maes. Hij volgt Pascal Gilet op, die zelf Managing Director Western Europe wordt bij Heineken, het moederbedrijf van Alken-Maes. Beide heren kijken vol goede moed uit naar hun nieuwe taken binnen het bedrijf

Lange staat van dienst

Erik van de Ven is ondertussen een ancien bij Heineken: hij kwam in 2000 bij het bedrijf om eerst de verantwoordelijkheid over Export en Global duty free op te nemen. Later werd hij country manager van Taiwan en sinds 2010 was hij global sales capability director, waardoor hij verantwoordelijk was voor de ontwikkeling en de implementatie van salesprogramma’s binnen de groep.

 

Zeer binnenkort wordt hij dus managing director van Alken-Maes, momenteel de tweede grootste brouwer van België. Binnen die functie zal hij er voor moeten zorgen dat Alken-Maes steeds verder blijft groeien en moet het bedrijf een innovatieve challenger blijven op de Belgische biermarkt.

 

Erik van de Ven zegt: “Binnen de biersector blijft België uiteraard een land dat er qua traditie en kennis bovenuit steekt. Ik zie het dan ook als een enorme uitdaging om Alken-Maes te vervoegen, en om samen met het team de prima resultaten die de voorbije jaren zijn neergezet, nog verder te versterken.”

 

“Blijk van waardering”

Pascal Gilet, die momenteel managing director is van Alken-Maes, verhuist zo naar een nieuwe functie binnen Heineken. Hij wordt managing director voor heel West-Europa en wordt hierdoor verantwoordelijk voor alle activiteiten van de groep in België, Portugal, Zwitserland, Finland, Ierland en voor export in het algemeen.

 

Ook hij kan niet wachten om aan de slag te gaan en gelooft sterk in zijn opvolger bij Alken-Maes. “Ik zie deze nieuwe uitdaging vooral als een blijk van waardering voor het goede en harde werk dat ik de voorbije jaren samen met mijn ganse team bij Alken-Maes heb geleverd."

 

"We hebben immers met succes een grote turnaround gerealiseerd, waardoor Alken-Maes vandaag opnieuw de innovatieve challenger is die de Belgische biermarkt dynamiseert. Ik ben er van overtuigd dat Erik de geknipte man is om dit werk verder te zetten, en wens hem daarbij alle succes”, vertelt Gilet.

 

Alken-Maes is de brouwer achter bieren zoals Maes, Cristal, Desperados, Grimbergen en Affligem. Alken-Maes stelt zo’n 500 mensen tewerk, en het jaarlijks volume van 1,4 miljoen hectoliter zorgt voor een omzet van 200 miljoen euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Popsss verkoopt Belgische topwijnen in pop(sss)-up store

17/11/2017

Wijndistributeur Popsss, die uitsluitend wijnen van Belgische wijnboeren online verdeelt, opent een tijdelijke winkel in hartje Brussel. Tot het einde van het jaar vinden wijnliefhebbers er onder andere de fijnproeverscollectie "Crazy Belgians".

Filet Pur: Een kwestie van indigestie

17/11/2017

In sommige hoofdkwartieren stijgt de nervositeit zienderogen, maar voor fijnproevers was het geen al te kwade week. Iets gemist? Met het pittig gekruide overzicht van RetailDetail Food bent u weer helemaal mee!

‘Back to the future’ in food met Jean-Pierre Roelands

17/11/2017

In food gaan we ‘back to the future’, gelooft Jean-Pierre Roelands, die meer dan 20 jaar lang commercieel directeur van de Colruyt Group was en exclusief op de RetailDetail Night zijn visie op de toekomt van foodretail deelt.

 

"Onthaalmoeder wordt winkelier"

17/11/2017

Marieke Vermeire runt met haar man de Carrefour Express aan de Luikersteenweg in Hasselt. "Toevallig was Carrefour, net op het moment dat wij de stap overwogen, op zoek naar franchisenemers om het pand uit te baten en zo hebben we elkaar gevonden."

Delhaize schenkt zeven miljoen maaltijden weg

17/11/2017

Tegen 2020 wil Delhaize de helft van haar onverkochte voedingsproducten kunnen schenken aan sociale verenigingen. Daarmee zet de supermarktketen een tandje bij in de strijd tegen voedselverspilling.

RetailDetail Food #25 staat online

17/11/2017

Hoe gaan foodwinkeliers om met agressieve klanten in de winkel? Dat is één van de thema’s in het 25e nummer van RetailDetail Food, de gepersonaliseerde krant voor supermarktondernemers.

Back to top