Van de Ven nieuwe managing director Alken-Maes | RetailDetail

Van de Ven nieuwe managing director Alken-Maes

Van de Ven nieuwe managing director Alken-Maes

Vanaf 1 mei 2013 wordt Erik van de Ven de nieuwe Managing Director bij Alken-Maes. Hij volgt Pascal Gilet op, die zelf Managing Director Western Europe wordt bij Heineken, het moederbedrijf van Alken-Maes. Beide heren kijken vol goede moed uit naar hun nieuwe taken binnen het bedrijf

Lange staat van dienst

Erik van de Ven is ondertussen een ancien bij Heineken: hij kwam in 2000 bij het bedrijf om eerst de verantwoordelijkheid over Export en Global duty free op te nemen. Later werd hij country manager van Taiwan en sinds 2010 was hij global sales capability director, waardoor hij verantwoordelijk was voor de ontwikkeling en de implementatie van salesprogramma’s binnen de groep.

 

Zeer binnenkort wordt hij dus managing director van Alken-Maes, momenteel de tweede grootste brouwer van België. Binnen die functie zal hij er voor moeten zorgen dat Alken-Maes steeds verder blijft groeien en moet het bedrijf een innovatieve challenger blijven op de Belgische biermarkt.

 

Erik van de Ven zegt: “Binnen de biersector blijft België uiteraard een land dat er qua traditie en kennis bovenuit steekt. Ik zie het dan ook als een enorme uitdaging om Alken-Maes te vervoegen, en om samen met het team de prima resultaten die de voorbije jaren zijn neergezet, nog verder te versterken.”

 

“Blijk van waardering”

Pascal Gilet, die momenteel managing director is van Alken-Maes, verhuist zo naar een nieuwe functie binnen Heineken. Hij wordt managing director voor heel West-Europa en wordt hierdoor verantwoordelijk voor alle activiteiten van de groep in België, Portugal, Zwitserland, Finland, Ierland en voor export in het algemeen.

 

Ook hij kan niet wachten om aan de slag te gaan en gelooft sterk in zijn opvolger bij Alken-Maes. “Ik zie deze nieuwe uitdaging vooral als een blijk van waardering voor het goede en harde werk dat ik de voorbije jaren samen met mijn ganse team bij Alken-Maes heb geleverd."

 

"We hebben immers met succes een grote turnaround gerealiseerd, waardoor Alken-Maes vandaag opnieuw de innovatieve challenger is die de Belgische biermarkt dynamiseert. Ik ben er van overtuigd dat Erik de geknipte man is om dit werk verder te zetten, en wens hem daarbij alle succes”, vertelt Gilet.

 

Alken-Maes is de brouwer achter bieren zoals Maes, Cristal, Desperados, Grimbergen en Affligem. Alken-Maes stelt zo’n 500 mensen tewerk, en het jaarlijks volume van 1,4 miljoen hectoliter zorgt voor een omzet van 200 miljoen euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Multinationals gebuisd voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Binnenkort geen sigaretten meer in de supermarkt?

23/05/2018

Supermarkten moeten stoppen met de verkoop van sigaretten, vindt Waals minister van Volksgezondheid Greoli. In een nieuw anti-tabaksplan zet Wallonië vooral op preventie in, maar de minister vraagt om tabak ook uit de rekken te halen.

Ahold Delhaize start digitaal laboratorium in de VS

22/05/2018

De Amerikaanse tak van Ahold Delhaize richt een nieuw bedrijf op dat zich toespitst op digitale innovatie: Peapod Digital Labs wordt een laboratorium voor nieuwe strategieën op het gebied van digitalisering, e-commerce en personalisatie. 

Lidl opent restaurant voor blokkende studenten

22/05/2018

Lidl wil studenten in de ‘blok’ helpen om gezond te eten: de supermarktketen opent een pop-uprestaurant in Gent, dat 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 open is om studenten door de examenperiode te loodsen.

Carrefour genoodzaakt om honderden Dia-winkels te sluiten

22/05/2018

Carrefour vindt geen kopers voor honderden van zijn voormalige Dia-winkels in Frankrijk. Bijna 230 vestigingen zullen daardoor waarschijnlijk de deuren moeten sluiten. 

Carrefour en Tencent openen hightechwinkel in Shanghai

22/05/2018

In het zopas geopende winkelconcept ‘Le Marché’, het eerste resultaat van het recente partnership tussen Carrefour en Tencent, kunnen klanten betalen via gezichtsherkenning aan onbemande check-outs.