Van de Ven nieuwe managing director Alken-Maes

Van de Ven nieuwe managing director Alken-Maes

Vanaf 1 mei 2013 wordt Erik van de Ven de nieuwe Managing Director bij Alken-Maes. Hij volgt Pascal Gilet op, die zelf Managing Director Western Europe wordt bij Heineken, het moederbedrijf van Alken-Maes. Beide heren kijken vol goede moed uit naar hun nieuwe taken binnen het bedrijf

Lange staat van dienst

Erik van de Ven is ondertussen een ancien bij Heineken: hij kwam in 2000 bij het bedrijf om eerst de verantwoordelijkheid over Export en Global duty free op te nemen. Later werd hij country manager van Taiwan en sinds 2010 was hij global sales capability director, waardoor hij verantwoordelijk was voor de ontwikkeling en de implementatie van salesprogramma’s binnen de groep.

 

Zeer binnenkort wordt hij dus managing director van Alken-Maes, momenteel de tweede grootste brouwer van België. Binnen die functie zal hij er voor moeten zorgen dat Alken-Maes steeds verder blijft groeien en moet het bedrijf een innovatieve challenger blijven op de Belgische biermarkt.

 

Erik van de Ven zegt: “Binnen de biersector blijft België uiteraard een land dat er qua traditie en kennis bovenuit steekt. Ik zie het dan ook als een enorme uitdaging om Alken-Maes te vervoegen, en om samen met het team de prima resultaten die de voorbije jaren zijn neergezet, nog verder te versterken.”

 

“Blijk van waardering”

Pascal Gilet, die momenteel managing director is van Alken-Maes, verhuist zo naar een nieuwe functie binnen Heineken. Hij wordt managing director voor heel West-Europa en wordt hierdoor verantwoordelijk voor alle activiteiten van de groep in België, Portugal, Zwitserland, Finland, Ierland en voor export in het algemeen.

 

Ook hij kan niet wachten om aan de slag te gaan en gelooft sterk in zijn opvolger bij Alken-Maes. “Ik zie deze nieuwe uitdaging vooral als een blijk van waardering voor het goede en harde werk dat ik de voorbije jaren samen met mijn ganse team bij Alken-Maes heb geleverd."

 

"We hebben immers met succes een grote turnaround gerealiseerd, waardoor Alken-Maes vandaag opnieuw de innovatieve challenger is die de Belgische biermarkt dynamiseert. Ik ben er van overtuigd dat Erik de geknipte man is om dit werk verder te zetten, en wens hem daarbij alle succes”, vertelt Gilet.

 

Alken-Maes is de brouwer achter bieren zoals Maes, Cristal, Desperados, Grimbergen en Affligem. Alken-Maes stelt zo’n 500 mensen tewerk, en het jaarlijks volume van 1,4 miljoen hectoliter zorgt voor een omzet van 200 miljoen euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Aldi Nord en Aldi Süd werken samen voor dierenwelzijn

18/01/2018

Aldi Nord en Aldi Süd slaan de handen in elkaar voor een unieke samenwerking: de discountbroers lanceren samen een eigen keurmerk voor dierenwelzijn. Het label Fair & Gut start enkel in Duitsland en voor gevogelteproducten, maar wordt later uitgebreid.

Hoe weinig suiker is te weinig? Rewe test de limieten met chocoladepudding

18/01/2018

Hoe weinig suiker kan een mens verdragen? Dat test de Duitse supermarktketen Rewe met een klantenbevraging. Het wil het suikergehalte in huismerkproducten verlagen, maar de consument beslist zelf hoeveel.

Lidl schroeft Amerikaanse ambitie terug

18/01/2018

Lidl hoopte tegen deze zomer een honderdtal vestigingen te hebben in de Verenigde Staten, maar nu moet de discountketen zijn ambitie voor het eerste jaar over de plas terugschroeven. Momenteel hebben de Duitsers 49 vestigingen in de Verenigde Staten.

Carrefour zet punt achter moeilijk jaar

17/01/2018

Ondanks verbetering in het vierde kwartaal heeft de groep Carrefour een bijzonder moeilijk jaar achter de rug. Ook in België kon de retailer niet groeien. Het is nu uitkijken naar de maatregelen die CEO Bompard volgende week aankondigt.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

AB InBev doet twee Duitse bieren van de hand

17/01/2018

AB InBev doet met Diebels en Hasseröder twee Duitse biermerken van de hand. Die komen nu, samen met hun brouwerijen, in bezit van het investeringsfonds CKCF. Dat wil meer investeren in de twee bieren.

Back to top