Yum! Brands verlaagt winstverwachting | RetailDetail

Yum! Brands verlaagt winstverwachting

Yum! Brands verlaagt winstverwachting

Yum! Brands, het moederbedrijf achter fastfoodketens Pizza Hut, Kentucky Fried Chicken en Taco Bell heeft zijn winstverwachting verlaagd na een groots voedselschandaal in China.

Halvering winstverwachting

Eerder rekende het Amerikaanse bedrijf op een winst per aandeel van 20%, maar dat is nu drastisch bijgesteld naar 6 tot 10%. De vergelijkbare omzet in China is immers in het derde kwartaal met 14% gedaald na een voedselschandaal bij een leverancier en wordt er een vergelijkbare omzetdaling van 13 procent verwacht voor het volledige jaar. Het bedrijf heeft in China meer dan 6.400 vestigingen.

 

Het kan nog een tijd duren voor Yum! Brands die klap te boven komt, maar CEO David Novak heeft nog het volste vertrouwen in de toekomst. "Ik ben er van overtuigd dat Yum! Brands sterk en stabiel kan groeien in de komende jaren, ondanks het incident bij onze leverancier in China", vertelt hij aan CNBC.

 

In het derde kwartaal haalde Yum! Brands een nettowinst van 404 miljoen dollar (320 miljoen euro), vergeleken met 152 miljoen dollar (120 miljoen euro) een jaar eerder. Ook de omzet steeg met drie procent naar 3,3 miljard dollar (2,6 miljard euro).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Filet Pur: De duurste supermarkt van West-Europa

25/05/2018

Waarom Carrefour het nieuws beheerste, Colruyt failliet gaat, multinationals moeten leren rekenen en de voedingsindustrie 3.0 voor de deur staat? Dat verneemt u in het slechts min of meer GDPR-conforme weekoverzicht van RetailDetail Food!

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

“Minder verschillende tarieven voor statiegeld nodig”

24/05/2018

De tarieven voor statiegeld op leeggoed moeten eenvoudiger, bepleit het Vlaams Innovatieplatform voor de Logistiek. Het VIL roept op om het aantal statiegeldtarieven voor glazen flessen te herleiden tot drie tarieven voor losse flessen en drie tarieven voor bakken.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Binnenkort geen sigaretten meer in de supermarkt?

23/05/2018

Supermarkten moeten stoppen met de verkoop van sigaretten, vindt Waals minister van Volksgezondheid Greoli. In een nieuw anti-tabaksplan zet Wallonië vooral op preventie in, maar de minister vraagt om tabak ook uit de rekken te halen.