Yum! Brands verlaagt winstverwachting | RetailDetail

Yum! Brands verlaagt winstverwachting

Yum! Brands verlaagt winstverwachting

Yum! Brands, het moederbedrijf achter fastfoodketens Pizza Hut, Kentucky Fried Chicken en Taco Bell heeft zijn winstverwachting verlaagd na een groots voedselschandaal in China.

Halvering winstverwachting

Eerder rekende het Amerikaanse bedrijf op een winst per aandeel van 20%, maar dat is nu drastisch bijgesteld naar 6 tot 10%. De vergelijkbare omzet in China is immers in het derde kwartaal met 14% gedaald na een voedselschandaal bij een leverancier en wordt er een vergelijkbare omzetdaling van 13 procent verwacht voor het volledige jaar. Het bedrijf heeft in China meer dan 6.400 vestigingen.

 

Het kan nog een tijd duren voor Yum! Brands die klap te boven komt, maar CEO David Novak heeft nog het volste vertrouwen in de toekomst. "Ik ben er van overtuigd dat Yum! Brands sterk en stabiel kan groeien in de komende jaren, ondanks het incident bij onze leverancier in China", vertelt hij aan CNBC.

 

In het derde kwartaal haalde Yum! Brands een nettowinst van 404 miljoen dollar (320 miljoen euro), vergeleken met 152 miljoen dollar (120 miljoen euro) een jaar eerder. Ook de omzet steeg met drie procent naar 3,3 miljard dollar (2,6 miljard euro).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Alken-Maes verkoopt meer bier

20/07/2018

Brouwerij Alken-Maes, een onderdeel van de groep Heineken, heeft in 2017 meer bier verkocht maar wel minder winst gemaakt als gevolg van harde concurrentie in het binnenland en lagere marges voor de export.

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Eerste Belgische stadswinkel voor The Belgian Chocolate House

19/07/2018

Voor het eerst opent The Belgian Chocolate House (de grootste chocoladeretailer ter wereld met liefst 1000 ton per jaar) een boetiek in een Belgische winkelstraat. Klanten kunnen er ook ter plaatse consumeren.

Carrefour lanceert personal shopper en levering binnen 1,5 uur

19/07/2018

Supermarktketen Carrefour schakelt een tandje bij in service: een personal shopper kiest je producten uit, een bakfiets levert die binnen anderhalf uur thuis. "Retailers moeten het verschil maken in service, en dit is nog maar het begin", vertelt RetailDetail-stichter Jorg Snoeck.

Minister Peeters toch akkoord met brugpensioenplan Carrefour

18/07/2018

Zoals verwacht heeft economieminister Kris Peeters het herstructureringsplan van Carrefour goedgekeurd, inclusief de 'brugpensioen'-regeling. De minister zei dat hij zekerheid voor werknemers verkoos boven het bestrijden van "een verkeerd signaal".