Coolblue rolt eigen witgoedlevering uit in Vlaanderen

Coolblue rolt eigen witgoedlevering uit in Vlaanderen

Coolblue lanceert CoolblueBezorgt, de eigen dienst waarmee het witgoedbestellingen voortaan zal leveren aan haar klanten, nu ook in België. De webshop hoopt zo meer grip te krijgen op de 'last mile delivery' van grote pakketten.

Meer dan 100 eigen koeriers

“We willen het voor onze klanten elke dag een beetje beter doen. Een onderdeel waar we – tot voor kort – nog geen invloed op hadden in Vlaanderen, was de laatste kilometer tot bij de klant zelf. Daar brengen we nu verandering in door zelf de levering van witgoedproducten in handen te nemen”, aldus Matthias De Clercq, manager van Coolblue België.

 

Momenteel levert Coolblue met een dertigtal busjes of vrachtwagens al zo’n 70% van alle grote pakketten zelf bij de klant. Tegen het einde van dit jaar moet dat flink opgekrikt worden. Voor de levering van die pakketten wordt ook eigen personeel gebruikt: momenteel zijn er al een vijftigtal Belgische koeriers in dienst, tegen het einde van dit jaar moeten dat er minstens dubbel zoveel zijn.

 

De dienst is volledig gratis en bestellingen worden tot aan de voordeur gebracht, ook als de klant in een appartementsgebouw woont. Bovendien wordt er gewerkt met tijdslots van 1 uur, waardoor de klant niet de hele dag thuis moet wachten op een levering. Een half uur voor levering wordt de klant ook nog gecontacteerd. Oude toestellen worden onmiddellijk meegenomen voor recyclage.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Is gratis thuislevering met uitsterven bedreigd?

15/12/2017

Met het stijgend aantal online bestellingen, groeit ook de druk op de logistieke sector. Gratis thuislevering is niet lang meer vol te houden, meent onderzoeksbureau ECC Köln. In plaats daarvan moeten meer flexibele opties komen. 

 

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Storesquare zet zijn zinnen op Nederland, met steun van ING

14/12/2017

Storesquare, het Belgische e-commerceplatform voor en door lokale handelaars, gaat binnenkort ook in Nederland van start. Het platform verwelkomt daartoe ook een nieuwe aandeelhouder: ING.

Directie Bol.com weer voltallig met Google-marketeer

11/12/2017

Op 1 maart 2018 start Boukje Taphoorn als de nieuwe marketingdirecteur van Bol.com. De vorige CMO, Margaret Versteden, heeft haar functie ingewisseld voor een rol als directeur winkels bij het online warenhuis.

 

Amazon Echo nu ook verkrijgbaar in Benelux

11/12/2017

Amazon heeft bekend gemaakt dat het zijn slimme luidspreker Amazon Echo voortaan gaat leveren aan 28 nieuwe landen, waaronder België en Nederland. Ook de eigen muziekstreamingdienst wordt hier gelanceerd.

Luxeproducenten mogen handelaars verbieden op Amazon te verkopen

07/12/2017

Producenten van luxeproducten mogen handelaars verbieden om hun waren aan te bieden op online marktplaatsen als Amazon. Dat heeft het Europese Hof van Justitie beslist, na een rechtszaak door cosmeticaproducent Coty.

Back to top