Coolblue rolt eigen witgoedlevering uit in Vlaanderen | RetailDetail

Coolblue rolt eigen witgoedlevering uit in Vlaanderen

Coolblue rolt eigen witgoedlevering uit in Vlaanderen

Coolblue lanceert CoolblueBezorgt, de eigen dienst waarmee het witgoedbestellingen voortaan zal leveren aan haar klanten, nu ook in België. De webshop hoopt zo meer grip te krijgen op de 'last mile delivery' van grote pakketten.

Meer dan 100 eigen koeriers

“We willen het voor onze klanten elke dag een beetje beter doen. Een onderdeel waar we – tot voor kort – nog geen invloed op hadden in Vlaanderen, was de laatste kilometer tot bij de klant zelf. Daar brengen we nu verandering in door zelf de levering van witgoedproducten in handen te nemen”, aldus Matthias De Clercq, manager van Coolblue België.

 

Momenteel levert Coolblue met een dertigtal busjes of vrachtwagens al zo’n 70% van alle grote pakketten zelf bij de klant. Tegen het einde van dit jaar moet dat flink opgekrikt worden. Voor de levering van die pakketten wordt ook eigen personeel gebruikt: momenteel zijn er al een vijftigtal Belgische koeriers in dienst, tegen het einde van dit jaar moeten dat er minstens dubbel zoveel zijn.

 

De dienst is volledig gratis en bestellingen worden tot aan de voordeur gebracht, ook als de klant in een appartementsgebouw woont. Bovendien wordt er gewerkt met tijdslots van 1 uur, waardoor de klant niet de hele dag thuis moet wachten op een levering. Een half uur voor levering wordt de klant ook nog gecontacteerd. Oude toestellen worden onmiddellijk meegenomen voor recyclage.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Deze sprekers treden aan op het RetailDetail Omnichannel Congress

12/02/2018

Met Jan Huysmans (Bol.com), Hans Carpels (Euronics International), Matthias De Clercq (Coolblue), Lionel Soccal (Google), Carole Lamarque (Duval Union) en Thierry Moubax (Bpost) voegt RetailDetail enkele boeiende namen toe aan het programma.

Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Sofie Geeroms nieuwe algemeen directrice van Becommerce

31/01/2018

Wissel van de macht aan de top van Becommerce, de Belgische beroepsvereniging voor online retailers: Sofie Geeroms volgt Carine Moitier, oprichtster van Bivolino.com, op als algemeen directrice.

Rocket Internet wil met Home24 naar de beurs

19/01/2018

Rocket Internet wil komende zomer zijn meubelwebwinkel Home24 naar de beurs brengen. De komende maanden zal er dan ook hard gewerkt worden aan het opkuisen van de cijfers van de webshop.

Back to top