RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • EVENTS 2025
    • EVENTS 2026
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • EVENTS 2025
    • EVENTS 2026
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
  • Tags RetailDetail Events
  • Bedrijven Primark
  • Onderwerpen MarketingRetail Marketing Day
  • Geografie België
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Antwerpse zondagsopening is groot succes voor Primark

icon
Mode26 augustus, 2025

Sinds Primark zijn Antwerpse winkel elke zondag opent, groeit de omzet er met dubbele cijfers. Verkoopdirecteur Olivier Crépin doet een warme oproep: hoe meer winkels het voorbeeld van de Ierse keten volgen, hoe beter.

“Risico genomen”

Sinds 1 september vorig jaar is het filiaal van Primark op de Antwerpse Meir – de grootste winkel van het land voor de retailer –  elke zondag open van 11 tot 18u (met uitzondering van feestdagen). “Met deze beslissing hebben we een risico genomen, maar het is een waar succes”, zegt Crépin aan RetailDetail. “We spreken over een groei met dubbele cijfers. Ik wil dan ook graag collega-retailers oproepen om hetzelfde te doen: hoe meer retailers hun winkel op zondag openen op de Meir, hoe beter voor iedereen.”

Primark heeft een uniek businessmodel, benadrukt Crépin. “Kostenbeheersing is in het hart van onze strategie, maar gaat nooit ten koste van de kwaliteit. We hebben zeer betaalbare, duurzame kwaliteitsproducten die jaren meegaan. Dat moeten we blijven uitleggen. De vraag die men ons vaak stelt, is hoe we erin slagen om toch kwaliteit te bieden tegen die lage prijzen? Door alle stappen te optimaliseren, van de productie tot de verkoop. Zo bestellen we onze twee collecties een jaar van tevoren, en zijn alle producten in alle winkels identiek. Dat laat ons toe om de kosten te beperken en de volumes te optimaliseren.”

“Een ethisch bedrijf”

Mensen zijn te weinig op de hoogte van de inspanningen die Primark levert op het vlak van duurzaamheid, kwaliteit en ethiek, erkent de topman. “We vertellen niet genoeg over onze duurzaamheidsinspanningen, die zich concentreren rond drie pijlers: duurzaamheid van producten, respect voor het milieu en verbetering voor de mensen die met en voor ons werken. Bijvoorbeeld: we hebben langetermijnsamenwerkingen met onze leveranciers. Met sommigen werken we al dertig jaar, dat zijn echte vertrouwensrelaties. Mensen verwachten dat misschien niet van ons, maar het is wel zo. We zijn een ethisch en verantwoordelijk bedrijf.”

Over de strategie van Primark wijdt Olivier Crépin uit op de Retail Marketing Day van RetailDetail, op 25 september in Antwerpen. Ook andere discounters, zoals Takko Fashion en Action, geven er duiding bij hun strategie. Tickets reserveren kan via de link hieronder.

Ik kom naar de Retail Marketing Day op 25 september
Meer over... Mode
Zie meer
  • icon
    Mode4 december, 2025
    Hugo Boss: eerst omzetverlies, dan nieuwe strategie

    Hugo Boss gaat zijn organisatie herschikken en zet een nieuw meerjarenplan in om vanaf 2027 weer te groeien. De maatregelen drukken de omzet in 2026, maar moeten daarna voor herstel zorgen.

  • icon
    Mode4 december, 2025
    Nieuwe structuur moet bestuur Nike slagvaardiger maken

    Sportmodemerk Nike gaat zijn managementstructuur herzien: de invoering van de functie operationeel directeur moet het dagelijks bestuur flexibeler maken. De functie van commercieel directeur verdwijnt: financieel directeur Matthew Friend krijgt daar nu de verantwoordelijkheid over.

  • icon
    Mode3 december, 2025
    H&M werkt opnieuw samen met Stella McCartney

    Twintig jaar na hun eerste samenwerking lanceren H&M en Stella McCartney een nieuwe collectie: de eerste tip van de sluier wordt volgende week opgelicht tijdens de Fashion Awards in Londen, in het voorjaar verschijnen de stukken ook in de winkels en webshop.

Meest gelezen
  • icon
    Food27 november, 2025
    Promo-oorlog: Colruyt contra Kruidvat
  • icon
    Food5 november, 2025
    Colruyt reageert fors op stunt Albert Heijn
  • icon
    Wonen26 november, 2025
    Swiss Sense, Dreambaby en Dreamland redden nog enkele Belgische Leen Bakker-winkels
  • icon
    Food18 november, 2025
    Dit worden de uitbaters van de Delhaize-supermarkten op de Cora-sites
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • socialLinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepterenCookie SettingsReject All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Functional & Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDuurBeschrijving
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics & Advertisement".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Functional & Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance & Others".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Analytics & Advertisement
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Performance & Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
OPSLAAN & ACCEPTEREN