Belg lanceert primeur in slaapwereld | RetailDetail

Belg lanceert primeur in slaapwereld

Belg lanceert primeur in slaapwereld

De Antwerpse ondernemer Gert Melsen ging op zoek naar het antwoord op de vraag: “Hoe kan ik er voor zorgen dat we beter slapen dankzij een perfecte slaaphouding?” Het antwoord is yuno, naar eigen zeggen 's werelds  eerste aanpasbare, wetenschappelijk ondersteunde matras. De eerste winkel van het nieuwe retail- en slaapconcept is te vinden in de Antwerpse Kammenstraat.

Wetenschappelijk en duurzaam

De yuno matras heeft als USP’s 100% Belgisch, 100% wetenschappelijk ondersteund en 100% duurzaam te zijn. Ze werd ontwikkeld in samenwerking met Custom8 (een spin-off van KU Leuven) en Flanders In Shape (Vlaamse competentiepool voor productontwikkeling en industrieel design). Bovendien werkt yuno enkel met natuurlijke en gerecycleerde materialen. Een strategie die overigens ook consequent wordt toegepast in de winkel.

 

Hoe gaat het in zijn werk? De matras bestaat uit een basisstuk dat met behulp van inlegstroken voor iedereen persoonlijk wordt aangepast. Een meetsysteem brengt in de winkel de persoonlijke drukpunten in kaart: dit vormt de blauwdruk voor de aangepaste matras.

Vernieuwend retailconcept

Gert Melsen is geen onbekende in de slaapwereld. “Al meer dan twintig jaar ben ik actief bezig met slaapcomfort. Er bestaan verschrikkelijk veel slaapsystemen, maar er bestond nergens ter wereld een eenvoudige matras die voor iedereen aangepast kan worden.” Ook het retailconcept is vernieuwend in de branche. Yuno store biedt één enkel basisproduct aan op een binnenstedelijke toplocatie. Toch blijft het cash & carry principe van veel beddenwinkels gehanteerd: je neemt de matras onmiddellijk mee naar huis.
 

De Antwerpse ondernemer Gert Melsen ging op zoek naar het antwoord op de vraag: “Hoe kan ik er voor zorgen dat we beter slapen dankzij een perfecte slaaphouding?” Het antwoord is yuno, naar eigen zeggen 's werelds  eerste aanpasbare, wetenschappelijk ondersteunde matras. De eerste winkel van het nieuwe retail- en slaapconcept is te vinden in de Antwerpse Kammenstraat.

Wetenschappelijk en duurzaam

De yuno matras heeft als USP’s 100% Belgisch, 100% wetenschappelijk ondersteund en 100% duurzaam te zijn. Ze werd ontwikkeld in samenwerking met Custom8 (een spin-off van KU Leuven) en Flanders In Shape (Vlaamse competentiepool voor productontwikkeling en industrieel design). Bovendien werkt yuno enkel met natuurlijke en gerecycleerde materialen. Een strategie die overigens ook consequent wordt toegepast in de winkel.

 

Hoe gaat het in zijn werk? De matras bestaat uit een basisstuk dat met behulp van inlegstroken voor iedereen persoonlijk wordt aangepast. Een meetsysteem brengt in de winkel de persoonlijke drukpunten in kaart: dit vormt de blauwdruk voor de aangepaste matras.

Vernieuwend retailconcept

Gert Melsen is geen onbekende in de slaapwereld. “Al meer dan twintig jaar ben ik actief bezig met slaapcomfort. Er bestaan verschrikkelijk veel slaapsystemen, maar er bestond nergens ter wereld een eenvoudige matras die voor iedereen aangepast kan worden.” Ook het retailconcept is vernieuwend in de branche. Yuno store biedt één enkel basisproduct aan op een binnenstedelijke toplocatie. Toch blijft het cash & carry principe van veel beddenwinkels gehanteerd: je neemt de matras onmiddellijk mee naar huis.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Chinese webreus zet aanval op Italië in

11/07/2018

De Chinese webreus JD.com wil gaan uitbreiden naar Italië. Het zou voor de grote rivaal van Alibaba het tweede Europese kantoor op korte tijd betekenen.

Steinhoff in de problemen - en in de uitverkoop?

05/07/2018

Steinhoff, na Ikea het grootste woonwinkelbedrijf ter wereld, heeft dringend geld nodig om een faillissement te vermijden. Een van de concrete pistes is de verkoop van zijn succesvolle keten van kleding en huishoudartikelen Pepco.

H&M breidt Home-collectie uit

03/07/2018

Modegroep H&M breidt het assortiment van H&M Home uit met onder meer meubelen en lampen. In steeds meer winkels komen ook shop-in-shops met het interieurgamma.

Home24 nieuw succesverhaal voor Rocket Internet

18/06/2018

Investeringsgroep Rocket Internet bracht na Zalando, HelloFresh en Delivery Hero afgelopen vrijdag ook de online meubelwinkel Home24 met succes naar de beurs. Met het opgehaalde geld wil de webshop zijn groei versnellen.

Ikea wil alleen nog hernieuwbare materialen

08/06/2018

Ikea stelt zich forse duurzaamheidsdoelstellingen: de woonketen wil klimaatpositief worden tegen 2030 en al eind volgend jaar alle plastic wegwerpproducten bannen.

Casa gaat internationaal aan huis leveren

06/06/2018

Interieurketen Casa heeft een nieuwe webshop gelanceerd die klanten in heel Europa toelaat om meubilair en tuinmeubilair aan huis te laten leveren. De leveringen gebeuren vanuit een e-commercehub in Genk.