Decoratieketen Tony Mertens in nieuwe handen | RetailDetail

Decoratieketen Tony Mertens in nieuwe handen

Decoratieketen Tony Mertens in nieuwe handen

Tony Mertens neemt na 40 jaar aan het roer, dubbel zo lang als koning Albert II, afscheid van zijn gelijknamige interieur- en verfketen. De decoratieketen is verkocht aan het ondernemersduo Jan Ponnet en Cedric De Quinnemar.

Tony Mertens neemt na 40 jaar afscheid

De Antwerpse decoratieketen Tony Mertens biedt een aanbod van zowel merkproducten als eigen labels (met name op het gebied van verf) en telt vijf winkels (Wilrijk, Schoten, Borsbeek, Puurs, Zaventem) en een outletstore in Deurne. Het bedrijf realiseert een omzet van zo’n 10 miljoen euro met 40 medewerkers.

 

Na 40 jaar aan de leiding, heeft oprichter Tony Mertens vandaag de fakkel doorgegeven aan de ondernemers Jan Ponnet en Cedric De Quinnemar. Dat doet hij "om de continuiteit van de onderneming te bestendigen en het bedrijf alle mogelijkheden te geven zich verder te ontwikkelen”, aldus de ex-topman.

 

Nieuwe eigenaars mikken ook op nieuwe winkels

De nieuwe eigenaars hebben sinds woensdag ook de dagelijkse leiding van de keten in handen en zullen naar eigen zeggen “nieuwe energie injecteren om te groeien binnen de bestaande vestigingen en nieuwe winkelpunten te openen”.

 

In de Gazet van Antwerpen laat Jan Ponnet optekenen op termijn naar een vijftiental winkels te willen, al zal dit wellicht nog niet voor in 2014 zijn. De overnemers willen het interieurconcept, dat zich op het hogere segment richt, ook bekender gaan maken bij het grote publiek.

 

Overnemers Ponnet en De Quinnemar zijn zelf geen onbekenden in het retaillandschap: de ondernemers hebben ruime ervaring in het overnemen en uitbouwen van bedrijven. Zo namen ze eerder onder meer Foresco Packaging en Gigue damesmode in en onder handen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Blokker ziet Belgische omzet fors dalen en directie afslanken

17/07/2018

De problemen voor Blokker blijven aanhouden: het bestuur wordt verder ingekrompen (van acht naar vijf), net zoals de omzet in de Belgische winkels (-21%). 

Chinese webreus zet aanval op Italië in

11/07/2018

De Chinese webreus JD.com wil gaan uitbreiden naar Italië. Het zou voor de grote rivaal van Alibaba het tweede Europese kantoor op korte tijd betekenen.

Steinhoff in de problemen - en in de uitverkoop?

05/07/2018

Steinhoff, na Ikea het grootste woonwinkelbedrijf ter wereld, heeft dringend geld nodig om een faillissement te vermijden. Een van de concrete pistes is de verkoop van zijn succesvolle keten van kleding en huishoudartikelen Pepco.

H&M breidt Home-collectie uit

03/07/2018

Modegroep H&M breidt het assortiment van H&M Home uit met onder meer meubelen en lampen. In steeds meer winkels komen ook shop-in-shops met het interieurgamma.

Home24 nieuw succesverhaal voor Rocket Internet

18/06/2018

Investeringsgroep Rocket Internet bracht na Zalando, HelloFresh en Delivery Hero afgelopen vrijdag ook de online meubelwinkel Home24 met succes naar de beurs. Met het opgehaalde geld wil de webshop zijn groei versnellen.

Ikea wil alleen nog hernieuwbare materialen

08/06/2018

Ikea stelt zich forse duurzaamheidsdoelstellingen: de woonketen wil klimaatpositief worden tegen 2030 en al eind volgend jaar alle plastic wegwerpproducten bannen.