H&M breidt Home-collectie uit | RetailDetail

H&M breidt Home-collectie uit

H&M breidt Home-collectie uit
Foto: Victoria Shapiro / Shutterstock.com

Modegroep H&M breidt het assortiment van H&M Home uit met onder meer meubelen en lampen. In steeds meer winkels komen ook shop-in-shops met het interieurgamma.

 

Evolutie richting conceptwinkels

Tot nu waren onder het label H&M Home al interieurspulletjes zoals beddengoed, servies en glazen te vinden. Bij de bekendmaking van de recentste kwartaalcijfers van de groep liet CEO Karl-Johan Persson weten ook nieuwe artikelen toe te voegen, waaronder lampen en een selectie meubelen. De nieuwe items zullen nog dit jaar in de winkels en in de webshop te koop zijn. H&M wil met de uitbreiding van de home-collectie verder inzetten op diversificatie, zoals het ook doet met de regelmatige lancering van nieuwe winkelformules: de laatste jaren breidde de groep zijn merkportfolio uit met labels zoals & Other Stories, Arket en Weekday

 

Ook bij onder andere Arket zijn een beperkt aantal interieurartikelen te koop, waarmee de formule zich meer als een lifestylemerk dan louter als een kledingwinkel wil positioneren. Veel concurrerende formules evolueren eveneens in de richting van conceptwinkels, waaronder Yaya en JUTTU in de Benelux.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Chinese webreus zet aanval op Italië in

11/07/2018

De Chinese webreus JD.com wil gaan uitbreiden naar Italië. Het zou voor de grote rivaal van Alibaba het tweede Europese kantoor op korte tijd betekenen.

Steinhoff in de problemen - en in de uitverkoop?

05/07/2018

Steinhoff, na Ikea het grootste woonwinkelbedrijf ter wereld, heeft dringend geld nodig om een faillissement te vermijden. Een van de concrete pistes is de verkoop van zijn succesvolle keten van kleding en huishoudartikelen Pepco.

Opnieuw minder kwartaalwinst voor H&M Group

28/06/2018

De Zweedse kledinggroep Hennes & Mauritz, de groep boven modeketens als H&M, COS, Monki of nog &Other Stories, ziet zijn winst nu al voor het vierde kwartaal op een rij lager uitkomen dan gedacht.

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Home24 nieuw succesverhaal voor Rocket Internet

18/06/2018

Investeringsgroep Rocket Internet bracht na Zalando, HelloFresh en Delivery Hero afgelopen vrijdag ook de online meubelwinkel Home24 met succes naar de beurs. Met het opgehaalde geld wil de webshop zijn groei versnellen.

Ikea wil alleen nog hernieuwbare materialen

08/06/2018

Ikea stelt zich forse duurzaamheidsdoelstellingen: de woonketen wil klimaatpositief worden tegen 2030 en al eind volgend jaar alle plastic wegwerpproducten bannen.