IKEA lanceert een jaarlange wereldwijde campagne rond thuis koken en eten. Tegelijk introduceert de woonretailer meer dan 200 producten die koken en eten leuker moeten maken.
Pijnpunten
Mensen koken en eten minder vaak samen, zeker in snelgroeiende steden, stelt IKEA vast. Hoewel de keuken intensief gebruikt wordt, zijn veel mensen er ontevreden over. In kleinere woningen schiet de ruimte vaak tekort: beperkte opslag en moeite om alles geordend en schoon te houden keren terug als pijnpunten.
Die drempels wil IKEA dit jaar wegnemen, om koken en eten plezierig en bereikbaar maken voor zo veel mogelijk mensen. Het bedrijf wil naar eigen zeggen keukens helpen creëren die stress verlagen, gezondere en duurzamere gewoonten ondersteunen en de vreugde van samen eten terugbrengen. De keukencategorie is een belangrijke groeipijler voor de retailer.
Praktisch en betaalbaar
“Al decennialang volgen we het leven in de keuken op de voet, hoe mensen voedsel bereiden, maaltijden delen, samenleven, en hoe dat in de loop van de tijd is geëvolueerd”, zei commercieel directeur Fredrika Inger. “Deze kennis dient als de basis van onze productontwikkeling. Samen met onze ontwerpers en ontwikkelaars gebruiken we die inzichten om producten te creëren die het leven thuis zowel praktisch als betaalbaar maken. Keukens die de tand des tijds doorstaan en met mensen meegroeien, ongeacht hun budget.”
Dit jaar voegt IKEA meer dan 200 producten toe aan zijn gamma, van meubels en kookgerei tot slimme opbergoplossingen die voedselverspilling helpen voorkomen. Daarnaast omvat het aanbod waterbesparende kranen om het waterverbruik te verlagen, afvalbeheersystemen en handige meeneemmaaltijden. Tegelijk nodigt IKEA klanten uit om te pauzeren en te verbinden in de restaurants en bistro’s van de keten. De campagne loopt in de meeste markten met uiteenlopende activiteiten rond koken en eten.


