Weggeefbiefstuk wordt vaste waarde bij IKEA

Weggeefbiefstuk wordt vaste waarde bij IKEA

De controversiële biefstukkenacties van IKEA, waarbij klanten in enkele Belgische vestigingen biefstuk met frietjes kunnen eten voor een luttele 2,50 euro, wordt een blijvende promoactie. Elke koopzondag – dat zijn er zes per jaar – zal de meubelketen de stunt herhalen. Protest van de veetelers en de horeca ten spijt.

Biefstuk en speelgoedmeubelen

Afgelopen zondag was het voor de tweede keer zover: in de IKEA-vestigingen in Gent en Zaventem kon men een bordje bijschuiven voor een steak met friet aan bovengenoemde spotprijs. Gespot werd er zeker, al was het dan eerder door ontevreden boeren en horeca-uitbaters. Nadat de Boerenbond eerder onsuccesvol een rechtszaak probeerde aan te spannen tegen de Zweedse meubelgigant, ging de organisatie nu in zee met Horeca Vlaanderen. Samen deelden ze als protest meubels uit aan de ingang van de IKEA in Zaventem, zij het in miniatuurformaat.

Massale publiekstrekker

IKEA wimpelt echter elke aanklacht af. De prijs die de keten voor de steak betaalt aan de leverancier (9,77 euro/kg)  is naar eigen zeggen marktconform en reglementair. De lage prijs aan de eindconsument  is dan ook perfect haalbaar door een goede samenwerking met de leverancier en door de winstmarges terug te geven aan de klant, aldus de retailer.


De biefstukkenactie is vooral een uitmuntende publiekstrekker, en de ontstane hetze draagt daar alleen toe bij. De tegenactie van de Boerenbond en Horeca Vlaanderen alleen al lokte bijvoorbeeld honderden consumenten naar de parking van de IKEA-vestiging in Zaventem.

De controversiële biefstukkenacties van IKEA, waarbij klanten in enkele Belgische vestigingen biefstuk met frietjes kunnen eten voor een luttele 2,50 euro, wordt een blijvende promoactie. Elke koopzondag – dat zijn er zes per jaar – zal de meubelketen de stunt herhalen. Protest van de veetelers en de horeca ten spijt.

Biefstuk en speelgoedmeubelen

Afgelopen zondag was het voor de tweede keer zover: in de IKEA-vestigingen in Gent en Zaventem kon men een bordje bijschuiven voor een steak met friet aan bovengenoemde spotprijs. Gespot werd er zeker, al was het dan eerder door ontevreden boeren en horeca-uitbaters. Nadat de Boerenbond eerder onsuccesvol een rechtszaak probeerde aan te spannen tegen de Zweedse meubelgigant, ging de organisatie nu in zee met Horeca Vlaanderen. Samen deelden ze als protest meubels uit aan de ingang van de IKEA in Zaventem, zij het in miniatuurformaat.

Massale publiekstrekker

IKEA wimpelt echter elke aanklacht af. De prijs die de keten voor de steak betaalt aan de leverancier (9,77 euro/kg)  is naar eigen zeggen marktconform en reglementair. De lage prijs aan de eindconsument  is dan ook perfect haalbaar door een goede samenwerking met de leverancier en door de winstmarges terug te geven aan de klant, aldus de retailer.


De biefstukkenactie is vooral een uitmuntende publiekstrekker, en de ontstane hetze draagt daar alleen toe bij. De tegenactie van de Boerenbond en Horeca Vlaanderen alleen al lokte bijvoorbeeld honderden consumenten naar de parking van de IKEA-vestiging in Zaventem.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Designlabel Serax heeft nieuwe grootaandeelhouder

07/09/2017

Investeringsmaatschappij Buysse & Partners heeft designplatform Serax gekocht. Dat platform verkoopt onder meer ontwerpen van BV’s als Pascale Naessens (foto) en Sergio Herman. De nieuwe eigenaar wil het assortiment verbreden en ziet ook kansen in het buitenland.

Van Marcke opent nieuwe vestiging in Roeselare

05/09/2017

Van Marcke, marktleider in distributie van sanitair, verwarming en duurzame oplossingen voor warmte en water, heeft in Roeselare een nieuwe vestiging geopend. Dat was hoognodig, want de vorige winkel in de stad was al meer dan vijftig jaar oud.

Auping Plaza trekt online beleving door in de fysieke winkel

05/09/2017

Met de opening van drie winkels dit jaar en een aantal nieuwe projecten volgend jaar gaat slaapspecialist Auping in tegen de stroom. Het nieuwe Auping Plaza winkelconcept is een verlengstuk van de klantreis die mensen reeds thuis, online aanvatten. 

Hogere omzet, maar minder winst voor Beter Bed

30/08/2017

De Beter Bed Holding is er in de eerste helft van 2017 in geslaagd om de omzet met 6,7% de hoogte in te jagen, maar toch daalde de nettowinst met meer dan 11% naar 7,5 miljoen euro.

Interieurbedrijf Flamant opent conceptwinkel in Brugge

18/08/2017

Interieurbedrijf Flamant heeft een conceptwinkel geopend in Brugge, de zesde eigen winkel al van de keten. Die nieuwe "Home & Gifts Store" bevindt zich op amper honderd meter van de Brugse Grote Markt.

Leen Bakker krijgt klachten rond misleidende stuntprijs

01/08/2017

De Nederlandse woonketen Leen Bakker heeft heel wat klachten gekregen rond een hoogslaper die het op de webshop voor een bijzonder lage prijs aanbood, maar die het nu weigert te leveren. Het spreekt van een technische fout.

Back to top