Weggeefbiefstuk wordt vaste waarde bij IKEA

Weggeefbiefstuk wordt vaste waarde bij IKEA

De controversiële biefstukkenacties van IKEA, waarbij klanten in enkele Belgische vestigingen biefstuk met frietjes kunnen eten voor een luttele 2,50 euro, wordt een blijvende promoactie. Elke koopzondag – dat zijn er zes per jaar – zal de meubelketen de stunt herhalen. Protest van de veetelers en de horeca ten spijt.

Biefstuk en speelgoedmeubelen

Afgelopen zondag was het voor de tweede keer zover: in de IKEA-vestigingen in Gent en Zaventem kon men een bordje bijschuiven voor een steak met friet aan bovengenoemde spotprijs. Gespot werd er zeker, al was het dan eerder door ontevreden boeren en horeca-uitbaters. Nadat de Boerenbond eerder onsuccesvol een rechtszaak probeerde aan te spannen tegen de Zweedse meubelgigant, ging de organisatie nu in zee met Horeca Vlaanderen. Samen deelden ze als protest meubels uit aan de ingang van de IKEA in Zaventem, zij het in miniatuurformaat.

Massale publiekstrekker

IKEA wimpelt echter elke aanklacht af. De prijs die de keten voor de steak betaalt aan de leverancier (9,77 euro/kg)  is naar eigen zeggen marktconform en reglementair. De lage prijs aan de eindconsument  is dan ook perfect haalbaar door een goede samenwerking met de leverancier en door de winstmarges terug te geven aan de klant, aldus de retailer.


De biefstukkenactie is vooral een uitmuntende publiekstrekker, en de ontstane hetze draagt daar alleen toe bij. De tegenactie van de Boerenbond en Horeca Vlaanderen alleen al lokte bijvoorbeeld honderden consumenten naar de parking van de IKEA-vestiging in Zaventem.

De controversiële biefstukkenacties van IKEA, waarbij klanten in enkele Belgische vestigingen biefstuk met frietjes kunnen eten voor een luttele 2,50 euro, wordt een blijvende promoactie. Elke koopzondag – dat zijn er zes per jaar – zal de meubelketen de stunt herhalen. Protest van de veetelers en de horeca ten spijt.

Biefstuk en speelgoedmeubelen

Afgelopen zondag was het voor de tweede keer zover: in de IKEA-vestigingen in Gent en Zaventem kon men een bordje bijschuiven voor een steak met friet aan bovengenoemde spotprijs. Gespot werd er zeker, al was het dan eerder door ontevreden boeren en horeca-uitbaters. Nadat de Boerenbond eerder onsuccesvol een rechtszaak probeerde aan te spannen tegen de Zweedse meubelgigant, ging de organisatie nu in zee met Horeca Vlaanderen. Samen deelden ze als protest meubels uit aan de ingang van de IKEA in Zaventem, zij het in miniatuurformaat.

Massale publiekstrekker

IKEA wimpelt echter elke aanklacht af. De prijs die de keten voor de steak betaalt aan de leverancier (9,77 euro/kg)  is naar eigen zeggen marktconform en reglementair. De lage prijs aan de eindconsument  is dan ook perfect haalbaar door een goede samenwerking met de leverancier en door de winstmarges terug te geven aan de klant, aldus de retailer.


De biefstukkenactie is vooral een uitmuntende publiekstrekker, en de ontstane hetze draagt daar alleen toe bij. De tegenactie van de Boerenbond en Horeca Vlaanderen alleen al lokte bijvoorbeeld honderden consumenten naar de parking van de IKEA-vestiging in Zaventem.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


CASA rolt webshop verder uit

24/11/2017

Interieurwinkelketen CASA gaat verder met het uitrollen van zijn nieuwe webshops met ‘click & collect'. Eerder dit jaar werd het concept ingevoerd in België, Frankrijk en Luxemburg; nu is het de beurt aan Zwitserland, Spanje en Portugal.

Conforama lanceert nieuwe Maison Dépôt in Rijsel

23/11/2017

In de buurt van Rijsel stelt het Franse Conforama de jongste telg in de familie voor: Maison Dépôt. Met een scherp geprijsde mix van meubilair, decoratie en elektrotoestellen hoopt de nieuwe koopjesexpert ook Belgische dagjesmensen aan te trekken.

Nieuwe CEO Leen Bakker komt van bij Beter Bed

23/11/2017

Debbie Klein, tot nog toe algemeen directeur van Beter Bed Benelux, wordt op 1 februari de nieuwe CEO van Leen Bakker. Ze volgt er Rob van Noordt op, die sinds 2015 bij de retailer aan de slag was en eerder deze maand zijn vertrek aankondigde.

Met nieuwe locatie in Antwerpen wil fonQ België veroveren

14/11/2017

Webwarenhuis fonQ heeft grote plannen voor de Belgische markt: met een vestiging in Antwerpen en de bouw van een nieuw distributiecentrum in Utrecht hoopt het Nederlandse onlinewarenhuis in België een grotere marktpositie te veroveren.

West-Vlaams Floralux opent nu ook in Limburg

14/11/2017

In het Limburgse Ham gaan twee familiebedrijven samenwerken om van het huidige tuincentrum een enorm nieuw winkelcomplex te maken. Het West-Vlaamse Floralux pompt twaalf miljoen euro in het project en creëert zo dertig nieuwe jobs.

Amazon komt nu ook met eigen meubels

08/11/2017

Amazon heeft nog maar eens een aantal eigen merken op de markt gebracht. Zo stapt de e-commercereus voor het eerst ook zelf in sportkleding en meubels.

Back to top