RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • EVENTS 2025
    • EVENTS 2026
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Ledenzone
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • EVENTS 2025
    • EVENTS 2026
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Karin Bosteels
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Delhaize komt met huismerk voor kinderen

icon
Food3 mei, 2011

Op 19 mei lanceert Delhaize een eigen “huismerk voor kinderen”: Delhaize Kids. Met een geheel eigen mascotte, het leeuwtje Pamuka. Daarmee treedt Delhaize in de voetsporen van Carrefour.

Delhaize Kids

“Als Value Leader op de Belgische markt wil Delhaize België dat elke klant, ouder of kind, een aanbod vindt dat overeenkomt met zijn/haar budget en dat een onberispelijke kwaliteit heeft. Delhaize België garandeert een kwaliteit die gelijkwaardig is aan die van de nationale merken tegen een prijs die 15 tot 30% lager is, en heeft beslist om haar assortiment uit te breiden. Delhaize België heeft het genoegen u de lancering aan te kondigen van het nieuwe Kids-gamma van het merk Delhaize!” Zo staat het officieel in de uitnodiging aan de pers.

Carrefour Kids

Hoe het gamma er concreet zal uitzien, hoeveel producten het zal tellen en welke prijzen Delhaize zal hanteren, dat alles komen we pas komende 19 mei te weten.

Carrefour verkoopt al enkele jaren een eigen huismerk voor kinderen. Dat gamma bevat een 80-tal referenties en probeert gezondheid en fun hand in hand te laten gaan. Het pakt bijvoorbeeld ook uit met leuke mascottes op de verpakking en zelfs met speelse knipogen naar de kids, zoals hamburgers in de vorm van de oren van Mickey Mouse.

Kampioen van de huismerken

In een voorbeschouwing in Het Nieuwsblad toont retailspecialist Gino Van Ossel van de Vlerick Management School zich totaal niet verrast over een gamma kinderproducten onder eigen huismerk: “Delhaize is in het Belgische supermarktlandschap de kampioen van de huismerken, zeker qua omzet. Een segment waarop de winstmarges doorgaans interessanter zijn dan die op de nationale merken. Ten tweede is het een internationale trend die al enige tijd bezig is, want kinderen hebben een steeds grotere stem in de aankopen van de gezinnen. En dus past deze zet ook perfect in het grootse charmeoffensief van Delhaize richting gezinnen met kinderen. Die lieten Delhaize vroeger links liggen wegens te duur. En dus moest Delhaize eerst wat doen aan zijn dure prijsimago. Vervolgens kwamen er de succesvolle verzamelacties rond de Smurfen en de Pixar-stickers. En nu is er dus het huismerk voor kinderen. Het plaatje klopt.”

Al is volgens Gino Van Ossel deze beslissing “minstens even veel gericht tegen Colruyt, waarmee Delhaize toch geregeld een prijzenrobbertje uitvecht. Door alweer met een eigen huismerkenlijn te beginnen, bemoeilijkt Delhaize nog maar eens de prijsvergelijking met grote concurrent Colruyt.”

 

Meer over... Food
Zie meer
  • icon
    Food18 december, 2025
    ALDI beëindigt 2025 met 496 supermarkten in Spanje

    Aldi Spanje sluit 2025 af 496 supermarkten na de toevoeging van 28 nieuwe winkels. De retailer breidt tegelijk zijn logistiek uit. Meer dan 7,8 miljoen Spaanse huishoudens kopen inmiddels bij de discounter.

  • icon
    Food18 december, 2025
    Brexit was klap voor Britse voedselsector: uitvoer naar EU kromp met kwart

    De export van voeding en dranken van het Verenigd Koninkrijk naar de Europese Unie is de afgelopen vijf jaar met 23,4% teruggevallen in vergelijking met de vijf jaar vóór Brexit, zegt de Britse federatie van voedingsproducenten FDF.

  • icon
    Food18 december, 2025
    Campari stoot Averna-likeur af

    De Italiaanse Campari-groep gaat verder met het afslanken van zijn portfolio: de sterkedrankenproducent verkoopt de merken Averna (amaro) en Zedda Piras (mirto) aan de Illva Saronno-holding, bekend van hun amaretto. De deal van 100 miljoen euro omvat de merken, productiefaciliteiten en een deel van het personeel.

Meest gelezen
  • icon
    Food27 november, 2025
    Promo-oorlog: Colruyt contra Kruidvat
  • icon
    Algemeen16 december, 2025
    Shein opent reuzegroot Europees distributiecentrum
  • icon
    Wonen26 november, 2025
    Swiss Sense, Dreambaby en Dreamland redden nog enkele Belgische Leen Bakker-winkels
  • icon
    Food3 december, 2025
    Geruchten over Belgische exit Carrefour zwellen aan
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • socialLinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepterenCookie SettingsReject All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Functional & Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDuurBeschrijving
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics & Advertisement".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Functional & Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance & Others".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Analytics & Advertisement
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Performance & Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
OPSLAAN & ACCEPTEREN