Antwerpen wil buurtwinkels promoten met eigen website | RetailDetail

Antwerpen wil buurtwinkels promoten met eigen website

Antwerpen wil buurtwinkels promoten met eigen website
http://www.shutterstock.com/nl/pic-255805591/stock-photo-cork-city-ireland-th-august-people-shopping-for-olives-in-the-english-market-in-cork.html?src=a7sZG1LsXiDRlYPx5JHXlA-1-89

De stad Antwerpen lanceert op 15 mei de website speciallekes.be, waar buurtwinkels hun specialiteiten kunnen promoten. Het initiatief wordt opgezet na het opdoeken van de wedstrijd voor de beste buurtwinkel, de Gouden glimlach.

Op zoek naar 500 buurtwinkels

Via speciallekes.be wil het stadsbestuur er toch nog voor zorgen dat de verschillende buurtwinkels in de stad nog steeds voldoende aandacht krijgen. Op de website zal een kaart van de stad Antwerpen te vinden zijn, waarop alle verschillende buurtwinkels aangeduid staan. Wie klikt op één van de buurtwinkels, zal extra informatie krijgen en ook meteen te weten komen welk ‘specialleke’ er wordt aangeboden.

 

“We hebben tot nu toe al een honderdtal buurtwinkeliers die hebben ingeschreven, maar we willen er natuurlijk veel meer hebben”, zegt Koen Kennis, schepen van middenstand in Antwerpen, aan ATV. “Ik zou het heel tof vinden moesten we toch naar 500 buurtwinkels op zijn minst gaan.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

“Coolblue doet z’n stinkende best om klanten blij te maken”

23/02/2018

Een retailer die met humor het verschil maakt: het kan. Als je erin slaagt klanten blij te maken, hoef je nauwelijks in reclame te investeren, zegt Matthias De Clercq, manager van Coolblue België. Hij spreekt op het RetailDetail Omnichannel Congress.

150e Belgische Action opent de deuren

23/02/2018

Winkelketen Action opent op 24 februari haar 150e Belgische vestiging, in Nieuwpoort. De eerste Belgische winkel van Action opende in 2005, vorig jaar werden er nog zeventien nieuwe vestigingen neergepoot.

Nieuwe Europese garantierichtlijnen niet overal goed onthaald

23/02/2018

Het Europees Parlement heeft vandaag een voorstel goedgekeurd om de garantieregels voor heel Europa te harmoniseren. Die beslissing wordt door Comeos op applaus onthaald, maar Unizo ziet het dan weer als een gemiste kans.

Handelaars richten eigen netwerk op tegen winkelcriminaliteit

23/02/2018

Comeos, de Belgische federatie voor handel en diensten, heeft in samenwerking met de politie het Commerce Information Network (COMIN) opgericht. Dat moet handelaars helpen georganiseerde winkelcriminaliteit aan te pakken.

Blokker wil in 2019 opnieuw winst maken

23/02/2018

Met de Nederlandse winkelketen Blokker gaat het stilaan de juiste kant op, althans volgens CEO Casper Meijer. Hij verwacht wel dat Blokker dit jaar nog een verlies zal moeten slikken, maar mikt op winst in 2019.

KaDeTe, ’s werelds eerste startup-supermarkt, opent in Berlijn

22/02/2018

In Berlijn opent volgende maand KaDeTe, ’s werelds eerste startupsupermarkt. De fysieke marktplaats geeft startende merken en bedrijven de kans om in contact te komen met consumenten en inkopers.

Back to top