Antwerpen wil buurtwinkels promoten met eigen website

Antwerpen wil buurtwinkels promoten met eigen website
http://www.shutterstock.com/nl/pic-255805591/stock-photo-cork-city-ireland-th-august-people-shopping-for-olives-in-the-english-market-in-cork.html?src=a7sZG1LsXiDRlYPx5JHXlA-1-89

De stad Antwerpen lanceert op 15 mei de website speciallekes.be, waar buurtwinkels hun specialiteiten kunnen promoten. Het initiatief wordt opgezet na het opdoeken van de wedstrijd voor de beste buurtwinkel, de Gouden glimlach.

Op zoek naar 500 buurtwinkels

Via speciallekes.be wil het stadsbestuur er toch nog voor zorgen dat de verschillende buurtwinkels in de stad nog steeds voldoende aandacht krijgen. Op de website zal een kaart van de stad Antwerpen te vinden zijn, waarop alle verschillende buurtwinkels aangeduid staan. Wie klikt op één van de buurtwinkels, zal extra informatie krijgen en ook meteen te weten komen welk ‘specialleke’ er wordt aangeboden.

 

“We hebben tot nu toe al een honderdtal buurtwinkeliers die hebben ingeschreven, maar we willen er natuurlijk veel meer hebben”, zegt Koen Kennis, schepen van middenstand in Antwerpen, aan ATV. “Ik zou het heel tof vinden moesten we toch naar 500 buurtwinkels op zijn minst gaan.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Gent lanceert visienota voor handelsvestigingsbeleid

14/12/2017

Gent is naar eigen zeggen de eerste centrumstad (die in navolging van het decreet Integraal Handelsvestigingsbeleid van het Vlaams Parlement) een eigen visienota heeft opgesteld voor de toekomst van handelsvestigingen in de stad.

Alweer 10% meer online uitgaven in ons land

14/12/2017

Alle Belgen samen spendeerden de voorbije drie kwartalen liefst 7,35 miljard euro online, 10% meer dan in dezelfde periode van vorig jaar. De voorspelde kaap van tien miljard euro bestedingen is volgens GfK dan ook nog steeds haalbaar.

Lees het nieuwe RetailDetail Magazine online

13/12/2017

Ja, er staat bekend volk op de cover van de decembereditie van RetailDetail Magazine, naar aanleiding van onze boeklancering. Maar blader vooral verder, want dit nummer staat ook boordevol boeiende interviews met grote namen uit de retailwereld.  

Colruyt Group: omzet stijgt, winst daalt

12/12/2017

De toegenomen promotiedruk op de Belgische foodretailmarkt weegt op de resultaten van Colruyt Group, zo blijkt uit de halfjaarcijfers. Met de concurrentiepositie van de retailer is niets mis, maar de marges krimpen.

De toekomst van het winkelen: waar iedereen retailer is

12/12/2017

Waarom gingen Mexx en vele anderen ten onder, wat bezielt Amazon en kunnen kleine handelaars morgen nog overleven? RetailDetails eigen Jorg Snoeck en Pauline Neerman leggen het uit in hun eerste boek The Future of Shopping: Waar iedereen retailer is.

Hunkemöller levert binnen twee uur aan de deur

12/12/2017

Lingerieketen Hunkemöller biedt in aanloop naar de feestdagen een deel van zijn klanten een nieuwe service. Wie binnen de ring van Amsterdam of Antwerpen woont, kan zijn aankoop immers binnen twee uur laten leveren.

Back to top