Antwerpen wil buurtwinkels promoten met eigen website

Antwerpen wil buurtwinkels promoten met eigen website

De stad Antwerpen lanceert op 15 mei de website speciallekes.be, waar buurtwinkels hun specialiteiten kunnen promoten. Het initiatief wordt opgezet na het opdoeken van de wedstrijd voor de beste buurtwinkel, de Gouden glimlach.

Op zoek naar 500 buurtwinkels

Via speciallekes.be wil het stadsbestuur er toch nog voor zorgen dat de verschillende buurtwinkels in de stad nog steeds voldoende aandacht krijgen. Op de website zal een kaart van de stad Antwerpen te vinden zijn, waarop alle verschillende buurtwinkels aangeduid staan. Wie klikt op één van de buurtwinkels, zal extra informatie krijgen en ook meteen te weten komen welk ‘specialleke’ er wordt aangeboden.

 

“We hebben tot nu toe al een honderdtal buurtwinkeliers die hebben ingeschreven, maar we willen er natuurlijk veel meer hebben”, zegt Koen Kennis, schepen van middenstand in Antwerpen, aan ATV. “Ik zou het heel tof vinden moesten we toch naar 500 buurtwinkels op zijn minst gaan.”