Antwerpen wil buurtwinkels promoten met eigen website | RetailDetail

Antwerpen wil buurtwinkels promoten met eigen website

Antwerpen wil buurtwinkels promoten met eigen website
http://www.shutterstock.com/nl/pic-255805591/stock-photo-cork-city-ireland-th-august-people-shopping-for-olives-in-the-english-market-in-cork.html?src=a7sZG1LsXiDRlYPx5JHXlA-1-89

De stad Antwerpen lanceert op 15 mei de website speciallekes.be, waar buurtwinkels hun specialiteiten kunnen promoten. Het initiatief wordt opgezet na het opdoeken van de wedstrijd voor de beste buurtwinkel, de Gouden glimlach.

Op zoek naar 500 buurtwinkels

Via speciallekes.be wil het stadsbestuur er toch nog voor zorgen dat de verschillende buurtwinkels in de stad nog steeds voldoende aandacht krijgen. Op de website zal een kaart van de stad Antwerpen te vinden zijn, waarop alle verschillende buurtwinkels aangeduid staan. Wie klikt op één van de buurtwinkels, zal extra informatie krijgen en ook meteen te weten komen welk ‘specialleke’ er wordt aangeboden.

 

“We hebben tot nu toe al een honderdtal buurtwinkeliers die hebben ingeschreven, maar we willen er natuurlijk veel meer hebben”, zegt Koen Kennis, schepen van middenstand in Antwerpen, aan ATV. “Ik zou het heel tof vinden moesten we toch naar 500 buurtwinkels op zijn minst gaan.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Veel minder inbreuken op verbod cashbetalingen

17/05/2018

Vier jaar na de invoering van het verbod om aankopen van meer dan 3.000 euro nog cash te betalen, is het aantal inbreuken fors gedaald. Werden in 2014 nog 435 handelaars betrapt, dan waren dat er in 2016 nog maar 61.

Colruyt Group lanceert betaalfunctie voor Xtra-kaart

16/05/2018

Vanaf 22 mei zullen klanten in de winkels van Colruyt Group kunnen betalen met hun Xtra-klantenkaart. De vertrouwde Colruyt-betaalkaart verdwijnt. Toch wordt de Xtra-kaart geen krediet- of debetkaart.

"Krantenwinkels moeten uitbreiden om te overleven"

15/05/2018

Vier op de tien krantenwinkels zijn verlieslatend. Krantenwinkels moeten diversifiëren en hun assortiment uitbreiden, zegt Luc Ardies van Unizo. De zelfstandigenorganisatie start dan ook een experiment in die zin.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.