Antwerpen wil buurtwinkels promoten met eigen website | RetailDetail

Antwerpen wil buurtwinkels promoten met eigen website

Antwerpen wil buurtwinkels promoten met eigen website
http://www.shutterstock.com/nl/pic-255805591/stock-photo-cork-city-ireland-th-august-people-shopping-for-olives-in-the-english-market-in-cork.html?src=a7sZG1LsXiDRlYPx5JHXlA-1-89

De stad Antwerpen lanceert op 15 mei de website speciallekes.be, waar buurtwinkels hun specialiteiten kunnen promoten. Het initiatief wordt opgezet na het opdoeken van de wedstrijd voor de beste buurtwinkel, de Gouden glimlach.

Op zoek naar 500 buurtwinkels

Via speciallekes.be wil het stadsbestuur er toch nog voor zorgen dat de verschillende buurtwinkels in de stad nog steeds voldoende aandacht krijgen. Op de website zal een kaart van de stad Antwerpen te vinden zijn, waarop alle verschillende buurtwinkels aangeduid staan. Wie klikt op één van de buurtwinkels, zal extra informatie krijgen en ook meteen te weten komen welk ‘specialleke’ er wordt aangeboden.

 

“We hebben tot nu toe al een honderdtal buurtwinkeliers die hebben ingeschreven, maar we willen er natuurlijk veel meer hebben”, zegt Koen Kennis, schepen van middenstand in Antwerpen, aan ATV. “Ik zou het heel tof vinden moesten we toch naar 500 buurtwinkels op zijn minst gaan.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.

Retailhub Inspiration Tour: De ‘customer journey’ wordt heel anders

09/07/2018

Met Retailhub van RetailDetail is Antwerpen een unieke retail-hotspot rijker: professionals beleven er de toekomst van retail in het enige inspiratie-platform van de Benelux met 1250 m² aan innovatieve technologie en megatrends.

Nationale Loterij plant eigen winkelketen

06/07/2018

De Nationale Loterij heeft plannen om een eigen winkelketen te openen en zoekt daarvoor al naar panden in Antwerpen, Gent, Luik en Namen.

“Fusie Karstadt en Kaufhof zo goed als rond”

05/07/2018

Het Canadese winkelconcern Hudson’s Bay heeft een deal met de Oostenrijkse Sigma Holding, eigenaar van de Duitse warenhuisketen Karstadt. Volgens Duitse media was een voorlopige overeenkomst getekend, volgens de Canadezen is het echter helemaal nog niet zo ver.

Zomeractie: ontdek Antwerpen als internationaal retaillaboratorium

04/07/2018

Antwerpen is een van de meest trendsettende steden en belangrijkste retaillaboratoria van het moment. Zowel grote internationale ketens als startups innoveren en experimenteren er met nieuwe concepten. Antwerp hunt gidst je er langs, nu met exclusieve zomerkorting.