Vlerick Retail Platform bezoekt Carrefour Mons

Vlerick Retail Platform bezoekt Carrefour Mons
Carrefour Les Grands Prés

Op 22 juni vindt de eerste studienamiddag plaats van het Vlerick Retail Platform, editie 2017. Op het programma: een bezoek aan Carrefour Hyper Mons les Grands Prés. Lezers van RetailDetail maken kans op een gratis invitatie!

De hypermarkt heruitgevonden

Innovatie in het retaillandschap, dat is het thema van de eerste bijeenkomst. En geen betere plek om dat thema aan te pakken dan de Carrefour hypermarkt die in december 2015 de deuren heropende in winkelcentrum Les Grands Prés (Bergen): een winkel die volop inzet op beleving en op digitalisering

 

De ambitie was om het concept van de hypermarkt heruit te vinden. Minder dan een jaar na de opening werd de winkel bekroond met de Mercuriusprijs voor het winkelconcept van het jaar. Vernieuwende elementen die hier worden uitgetest, vonden intussen hun weg naar andere hypermarkten, zoals Koksijde en Zemst.

 

Gratis deelnemen? 

Deelnemers aan het Vlerick Retail Platform bezoeken op 22 juni de hypermarkt in het gezelschap van Dave Froidcoeur (manager in-store marketing & activatie Hyper Carrefour) en Peter Bruyneel (directeur concept en verkoopsontwikkeling hypermarkten). Professor Gino Van Ossel verzorgt de inleiding en kernbesluiten. 

 

Meer informatie vind je op de website van het Vlerick Retail Platform. RetailDetail mag ook vier lezers GRATIS naar de sessie van 22 juni sturen. Stuur om kans te maken voor vrijdag 16 juni 12 uur een mailtje naar redactie@retaildetail.be met uw naam, bedrijf, functie en contactgegevens. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Een haar in de plastieksoep

19/01/2018

Zijn retailers ruziemakers en bedriegers? Moeten energiedrankjes verboden worden? Staat Carrefour voor een sanering en wordt Delhaize zo Hollands als kaas? Alweer een bewogen week, zoals blijkt uit het plasticvrije overzicht van RetailDetail Food.

Dit zijn de populairste webshops in België

18/01/2018

Nieuwe cijfers brengen de favoriete webwinkels in kaart van de Belgische internetgebruikers in 2017. Amazon domineert, maar naast de grote internationale spelers zijn ook de tweedehandssites opvallend populair.  

LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

Carrefour zet punt achter moeilijk jaar

17/01/2018

Ondanks verbetering in het vierde kwartaal heeft de groep Carrefour een bijzonder moeilijk jaar achter de rug. Ook in België kon de retailer niet groeien. Het is nu uitkijken naar de maatregelen die CEO Bompard volgende week aankondigt.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Back to top