Slimme koelkast Samsung bestelt bij Albert Heijn | RetailDetail

Slimme koelkast Samsung bestelt bij Albert Heijn

Slimme koelkast Samsung bestelt bij Albert Heijn
Foto: withGod / Shutterstock.com

Samsung en Albert Heijn gaan samenwerken voor online boodschappen: de nieuwe koelkasten van Samsung laten je vanop afstand in de koelkast kijken, waarna je met de Appie-app meteen de ontbrekende boodschappen kan bestellen.

 

In je koelkast kijken in de supermarkt

Op het Nederlandse Samsung Sales Event stelde de Zuid-Koreaanse elektronicaproducent enkele innovaties voor aan retailers. Een daarvan is de slimme koelkast, die het al vanaf dit voorjaar mogelijk moet maken om een kijkje te nemen in je eigen koelkast zonder de deur te openen. De koelkasten zijn immers uitgerust met camera’s en beeldschermen. De camera toont de binnenkant van de koelkast, in een app of op het beeldscherm aan de buitenkant van de koelkast zelf.

 

De slimme koelkast van Samsung met beeldscherm bestaat al langer en is ook te zien in Home of Retail van RetailDetail in Antwerpen, maar Samsung zet nu een stap verder: in de Appie-app van Albert Heijn is het nu mogelijk om vervolgens rechtstreeks online te bestellen. Ook met andere supermarktketens, zoals Jumbo, zou het bedrijf hierover in gesprek zijn.

 

Op dit moment is het wel nog niet zo dat de producten in de koelkast automatisch worden herkend. Het gaat puur om de mogelijkheid om dankzij de ingebouwde camera’s een blik te werpen in je koelkast, zelfs terwijl je op het werk of in de supermarkt bent. Dat maakt het makkelijker om boodschappenlijstjes te maken. Samsung werkt niettemin samen met specialist in kunstmatige intelligentie Whisk aan productherkenning voor de slimme koelkast.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Filet Pur: De duurste supermarkt van West-Europa

25/05/2018

Waarom Carrefour het nieuws beheerste, Colruyt failliet gaat, multinationals moeten leren rekenen en de voedingsindustrie 3.0 voor de deur staat? Dat verneemt u in het slechts min of meer GDPR-conforme weekoverzicht van RetailDetail Food!

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

“Minder verschillende tarieven voor statiegeld nodig”

24/05/2018

De tarieven voor statiegeld op leeggoed moeten eenvoudiger, bepleit het Vlaams Innovatieplatform voor de Logistiek. Het VIL roept op om het aantal statiegeldtarieven voor glazen flessen te herleiden tot drie tarieven voor losse flessen en drie tarieven voor bakken.

Zo vertelt Philips Hue een emotioneel merkverhaal op de winkelvloer

24/05/2018

De geconnecteerde Hue-lampen bezorgen de verlichtingsmarkt nieuwe impulsen. Maar hoe breng je de klantreis in kaart voor een volstrekt nieuwe productcategorie? Dat is de uitdaging voor de trademarketingafdeling van Philips Lighting.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.