Slimme koelkast Samsung bestelt bij Albert Heijn | RetailDetail

Slimme koelkast Samsung bestelt bij Albert Heijn

Slimme koelkast Samsung bestelt bij Albert Heijn
Foto: withGod / Shutterstock.com

Samsung en Albert Heijn gaan samenwerken voor online boodschappen: de nieuwe koelkasten van Samsung laten je vanop afstand in de koelkast kijken, waarna je met de Appie-app meteen de ontbrekende boodschappen kan bestellen.

 

In je koelkast kijken in de supermarkt

Op het Nederlandse Samsung Sales Event stelde de Zuid-Koreaanse elektronicaproducent enkele innovaties voor aan retailers. Een daarvan is de slimme koelkast, die het al vanaf dit voorjaar mogelijk moet maken om een kijkje te nemen in je eigen koelkast zonder de deur te openen. De koelkasten zijn immers uitgerust met camera’s en beeldschermen. De camera toont de binnenkant van de koelkast, in een app of op het beeldscherm aan de buitenkant van de koelkast zelf.

 

De slimme koelkast van Samsung met beeldscherm bestaat al langer en is ook te zien in Home of Retail van RetailDetail in Antwerpen, maar Samsung zet nu een stap verder: in de Appie-app van Albert Heijn is het nu mogelijk om vervolgens rechtstreeks online te bestellen. Ook met andere supermarktketens, zoals Jumbo, zou het bedrijf hierover in gesprek zijn.

 

Op dit moment is het wel nog niet zo dat de producten in de koelkast automatisch worden herkend. Het gaat puur om de mogelijkheid om dankzij de ingebouwde camera’s een blik te werpen in je koelkast, zelfs terwijl je op het werk of in de supermarkt bent. Dat maakt het makkelijker om boodschappenlijstjes te maken. Samsung werkt niettemin samen met specialist in kunstmatige intelligentie Whisk aan productherkenning voor de slimme koelkast.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Alken-Maes verkoopt meer bier

20/07/2018

Brouwerij Alken-Maes, een onderdeel van de groep Heineken, heeft in 2017 meer bier verkocht maar wel minder winst gemaakt als gevolg van harde concurrentie in het binnenland en lagere marges voor de export.

Carrefour gaat So.bio met overname Franse bioketen

20/07/2018

Carrefour onthult zijn biologische ambities met de overname van So.bio, een lokale bioketen met acht winkels in het zuidwesten van Frankrijk. De keten wil graag nationale dekking krijgen.

Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Leapp maakt doorstart in Nederland

20/07/2018

Leapp , een retailer van tweedehands Apple-toestellen, maakt in Nederland een doorstart onder leiding van het investeringsbedrijf van de oprichter. Begin juni ging de keten failliet, maar eind juli zou ze al opnieuw starten.

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Eerste Belgische stadswinkel voor The Belgian Chocolate House

19/07/2018

Voor het eerst opent The Belgian Chocolate House (de grootste chocoladeretailer ter wereld met liefst 1000 ton per jaar) een boetiek in een Belgische winkelstraat. Klanten kunnen er ook ter plaatse consumeren.