Antwerpen krijgt overdekte markthal

Antwerpen krijgt overdekte markthal
http://www.shutterstock.com/nl/pic-420501658/

Antwerpen krijgt binnenkort een overdekte markthal in het voormalige postkantoor aan de Groenplaats. De hal moet nog dit najaar de deuren openen en zal zowel verse voedingswaren als bereide gerechten verkopen.

Lokettenzaal blijft behouden

De markthal komt op het gelijkvloers van het postkantoor, waar vroeger de lokettenzaal gevestigd was. Die zou behouden blijven en geïntegreerd worden in de hal. Verdere details over de invulling van de zaal worden eind deze week bekendgemaakt.

 

Het concept is een idee van Thomas Wijnen, die ook al verantwoordelijk is voor de Magiq-spiegeltenten die in de stad te vinden zijn en hij is ook één van de initiatiefnemers achter Plein Publiek, de pop-upevenementruimte in de Sint-Andrieswijk in Antwerpen. Voor inspiratie is Wijnen in het buitenland gaan kijken, waar dit soort concept al langer een succes is. Onder andere in Londen, Madrid en Amsterdam zijn gelijkaardige projecten te vinden.

 

Op de andere verdiepingen van het postkantoor moeten in de toekomst appartementen komen. Het is nog niet duidelijk wanneer die klaar zullen zijn, aangezien die verdiepingen nog gerenoveerd moeten worden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Popsss verkoopt Belgische topwijnen in pop(sss)-up store

17/11/2017

Wijndistributeur Popsss, die uitsluitend wijnen van Belgische wijnboeren online verdeelt, opent een tijdelijke winkel in hartje Brussel. Tot het einde van het jaar vinden wijnliefhebbers er onder andere de fijnproeverscollectie "Crazy Belgians".

Filet Pur: Een kwestie van indigestie

17/11/2017

In sommige hoofdkwartieren stijgt de nervositeit zienderogen, maar voor fijnproevers was het geen al te kwade week. Iets gemist? Met het pittig gekruide overzicht van RetailDetail Food bent u weer helemaal mee!

H&M-dochter Monki geeft Antwerpen Belgische primeur

17/11/2017

Vandaag is in Antwerpen de eerste Belgische vestiging van het modemerk Monki geopend. Dat maakt deel uit van de Zweedse H&M Group en heeft in Europa en Azië al ongeveer 115 winkels.

‘Back to the future’ in food met Jean-Pierre Roelands

17/11/2017

In food gaan we ‘back to the future’, gelooft Jean-Pierre Roelands, die meer dan 20 jaar lang commercieel directeur van de Colruyt Group was en exclusief op de RetailDetail Night zijn visie op de toekomt van foodretail deelt.

 

"Onthaalmoeder wordt winkelier"

17/11/2017

Marieke Vermeire runt met haar man de Carrefour Express aan de Luikersteenweg in Hasselt. "Toevallig was Carrefour, net op het moment dat wij de stap overwogen, op zoek naar franchisenemers om het pand uit te baten en zo hebben we elkaar gevonden."

Delhaize schenkt zeven miljoen maaltijden weg

17/11/2017

Tegen 2020 wil Delhaize de helft van haar onverkochte voedingsproducten kunnen schenken aan sociale verenigingen. Daarmee zet de supermarktketen een tandje bij in de strijd tegen voedselverspilling.

Back to top