Noliko gaat fors uitbreiden | RetailDetail

Noliko gaat fors uitbreiden

Noliko gaat fors uitbreiden

De Limburgse groentenverwerker Noliko gaat de komende jaren fors uitbreiden. Het bedrijf uit Bree wil tot 2020 een veertigtal miljoen euro gaan investeren in productie- en verpakkingscapaciteit en een nieuw logistiek centrum.

Groei houdt aan

De producent van groentenconserven, die vorig jaar vijftig jaar bestond, kent al enige jaren een groei van drie à vier procent per jaar. Het bedrijf breidde twee jaar geleden eveneens uit en volgend jaar zal de rest van de locatie bebouwd zijn. Vanaf 2018 ontstaat er ruimtegebrek: om daarna verder te kunnen uitbreiden, heeft Noliko extra ruimte nodig. De provincie start daarom binnenkort met het opzetten van een ruimtelijk uitvoeringsplan om een aangrenzend acht hectare groot landbouwgebied om te zetten in een regionaal bedrijventerrein voor agro-industrie.

 

Noliko verwerkt seizoensgebonden groenten die in acht tot tien weken moeten worden geoogst en verwerkt en het hele jaar leverbaar moeten zijn. Hiervoor heeft het bedrijf veel verwerkingscapaciteit, maar ook veel opslagruimte nodig.

 

Noliko is een belangrijke onderneming voor de Limburgse agro-industrie, waarin 20.000 mensen actief zijn. Het bedrijf telt momenteel zo’n 800 werknemers. Als de groei van Noliko aanhoudt zoals in afgelopen jaren, kunnen er jaarlijks een twintigtal banen bijkomen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Een wervelende slechtnieuwsshow

22/06/2018

Ook al deden flink wat foodspelers hafslachtige pogingen om hun beroerde berichten weg te moffelen, Filet Pur achterhaalde ze wel. Hier is het ietwat pijnlijke maar alweer leerrijke weekoverzicht van RetailDetail Food!

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Kellogg’s aangeklaagd wegens misleidende verpakking

21/06/2018

Test-Aankoop heeft bij de FOD Economie een klacht ingediend tegen Kellogg’s, omdat volgens de consumentenorganisatie de informatie op de verpakking van de Special K-graanreep met rode vruchten misleidend is.

Dure voeding duwt consument over de grens

20/06/2018

Terwijl de export van Belgische voedingsproducten boomt, daalt de consumptie op de binnenlandse markt omdat de prijzen stijgen. Een onrustwekkende trend, zegt de industrie: het beleid moet ingrijpen.

Avontuurlijke bierliefhebbers vormen uitdaging voor kleine brouwers

20/06/2018

Wereldwijd blijft de consumptie van ‘craft beer’ flink stijgen, maar merktrouw is voor de liefhebbers van artisanale speciaalbieren een erg relatief begrip. Dat betekent een uitdaging voor de producenten.

Albert Frère lust wel een Vanreusel frikandel

20/06/2018

Ergon, een investeringsfonds van de holding GBL, neemt een participatie in Beltaste, het bedrijf achter frikandellenfabrikant Vanreusel. Dat was al een tijd op zoek naar een financiële partner.