Eerste test met thuislevering bij Lunch Garden een succes

Thuislevering bij Lunch Garden blijkt een succes

Thuislevering bij Lunch Garden blijkt een succes

Restaurantketen Lunch Garden heeft een eerste testperiode met thuislevering in Drogenbos afgerond en is tevreden met de resultaten. Nu wil het bekijken hoe het systeem in de toekomst verder uitgebreid kan worden.

 

Koud geleverd

"De eerste tekenen zijn positief", zegt Annick van Overstraeten, CEO van Lunch Garden. “Het is nog te vroeg om te zeggen hoe we de nieuwe dienst zullen ontwikkelen, maar wat zeker is, is dat wij ervan overtuigd zijn dat dit een weg is die we in de toekomst moeten inslaan.”

 

Momenteel kunnen enkel klanten in de buurt van Lunch Garden Drogenbos hun bestellingen aan huis laten leveren. Maaltijden die voor 12u30 worden besteld, worden voor het avondeten geleverd. Lunch Garden levert zijn maaltijden wel altijd koud. De klant moet die dus zelf nog opwarmen thuis. Het zegt die keuze gemaakt te hebben, omdat het meer flexibiliteit geeft richting de klant, die desgevallend zijn maaltijd nog een dagje in de ijskast kan laten staan.

 

Bestellingen worden geleverd vanaf 10 euro, al vraagt Lunch Garden dan wel 5 euro leveringskosten. Vanaf 40 euro is de levering volledig gratis. Klanten krijgen op voorhand een sms met het uur waarop ze de chauffeur kunnen verwachten. Indien er niemand thuis is, wordt een bestelling voor de deur of bij de buren achtergelaten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Franprix levert de boodschappen tot in de koelkast

25/05/2018

De Franse supermarktketen Franprix test de thuislevering van boodschappen wanneer niemand thuis is: de bezorger komt zelf binnen in huis. In de toekomst wil het de boodschappen zelfs voor klanten in de koelkast opruimen.

Filet Pur: De duurste supermarkt van West-Europa

25/05/2018

Waarom Carrefour het nieuws beheerste, Colruyt failliet gaat, multinationals moeten leren rekenen en de voedingsindustrie 3.0 voor de deur staat? Dat verneemt u in het slechts min of meer GDPR-conforme weekoverzicht van RetailDetail Food!

Waarom grote FMCG-fabrikanten meer geld vrijmaken voor innovatie

25/05/2018

Zowel Nestlé als Kraft Heinz maakten zopas nieuwe investeringen bekend in onderzoek en ontwikkeling. De grote merkfabrikanten voelen de hete adem van innovatieve startups in de nek en willen sneller schakelen.

“Minder verschillende tarieven voor statiegeld nodig”

24/05/2018

De tarieven voor statiegeld op leeggoed moeten eenvoudiger, bepleit het Vlaams Innovatieplatform voor de Logistiek. Het VIL roept op om het aantal statiegeldtarieven voor glazen flessen te herleiden tot drie tarieven voor losse flessen en drie tarieven voor bakken.

Multinationals gezakt voor gezonde voeding

24/05/2018

Voedingsmultinationals leveren nog te weinig inspanningen om hun producten gezonder te maken, zegt de Access to Nutrition Foundation. Nestlé, Unilever en Danone behoren tot de besten van de klas.  

Binnenkort geen sigaretten meer in de supermarkt?

23/05/2018

Supermarkten moeten stoppen met de verkoop van sigaretten, vindt Waals minister van Volksgezondheid Greoli. In een nieuw anti-tabaksplan zet Wallonië vooral op preventie in, maar de minister vraagt om tabak ook uit de rekken te halen.