3Suisses verschijnt enkel nog online | RetailDetail

3Suisses verschijnt enkel nog online

3Suisses verschijnt enkel nog online

3Suisses houdt op met de papieren catalogus en is in België voortaan enkel nog maar digitaal te vinden. Zo wil het bedrijf opnieuw rendabel worden en mikt het zelfs op de van marktleider in mode en decoratie in België.

Nieuwe look en 'magalogus'

Om opnieuw onder de aandacht te komen, heeft 3Suisses een volledig nieuwe look gecreëerd, die de komende maanden zal gepromoot worden met een tv-campagne, streetmarketing en aanwezigheid op sociale media. Daarnaast voert 3Suisses een nieuw prijzenbeleid in, met scherpe en ronde prijzen en met één prijs voor alle maten. Bestellingen boven 49 euro worden ook gratis geleverd bij een afhaalpunt.

 

Online blijft het met de 'magalogus' een mix tussen een magazine en een catalogus aanbieden. "3Suisses bedacht dit nieuwe format om de band tussen het merk en zijn klanten via de website te versterken. De magalogue is creatiever, spreekt meer tot de verbeelding en sluit beter aan bij de seizoenen", schrijft het bedrijf in een persbericht.

 

"Binnen een markt met een alsmaar groter wordende concurrentie zullen we met de herdynamisering van het merkimago in staat zijn onze doelstelling waar te maken: opnieuw het favoriete mode- en decoratiemerk van de Belgen op het internet worden en ons voortbestaan via dit pure-playermodel verzekeren", stelt Eric Dubois, algemeen directeur van 3Suisses.

 

Om de komende jaren terug te groeien, zal 3Suisses in twee jaar tijd 150 miljoen euro investeren in België en Frankrijk.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Chinese e-commerce kent opnieuw sterke groei

09/02/2018

De Chinese online markt is vorig jaar opnieuw sterk gestegen: ten opzichte van 2016 is er sprake van een groei van maar liefst 32%. China blijft zo een uitschieter op vlak van e-commerce.

Europese Unie schaft geoblocking af

07/02/2018

Consumenten mogen niet meer automatisch worden omgeleid of geblokkeerd als ze naar een buitenlandse site surfen. Het Europees Parlement heeft daarover overeenstemming bereikt, het verbod treedt wellicht dit jaar in werking.

JD.com lonkt naar Europa

06/02/2018

Het Chinese JD.com heeft plannen om de komende jaren ook Europa te veroveren en zo een te duchten concurrent te worden voor Amazon. Frankrijk moet de eerste Europese markt worden voor de webshop.

Sofie Geeroms nieuwe algemeen directrice van Becommerce

31/01/2018

Wissel van de macht aan de top van Becommerce, de Belgische beroepsvereniging voor online retailers: Sofie Geeroms volgt Carine Moitier, oprichtster van Bivolino.com, op als algemeen directrice.

Rocket Internet wil met Home24 naar de beurs

19/01/2018

Rocket Internet wil komende zomer zijn meubelwebwinkel Home24 naar de beurs brengen. De komende maanden zal er dan ook hard gewerkt worden aan het opkuisen van de cijfers van de webshop.

Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Back to top