3Suisses verschijnt enkel nog online | RetailDetail

3Suisses verschijnt enkel nog online

3Suisses verschijnt enkel nog online

3Suisses houdt op met de papieren catalogus en is in België voortaan enkel nog maar digitaal te vinden. Zo wil het bedrijf opnieuw rendabel worden en mikt het zelfs op de van marktleider in mode en decoratie in België.

Nieuwe look en 'magalogus'

Om opnieuw onder de aandacht te komen, heeft 3Suisses een volledig nieuwe look gecreëerd, die de komende maanden zal gepromoot worden met een tv-campagne, streetmarketing en aanwezigheid op sociale media. Daarnaast voert 3Suisses een nieuw prijzenbeleid in, met scherpe en ronde prijzen en met één prijs voor alle maten. Bestellingen boven 49 euro worden ook gratis geleverd bij een afhaalpunt.

 

Online blijft het met de 'magalogus' een mix tussen een magazine en een catalogus aanbieden. "3Suisses bedacht dit nieuwe format om de band tussen het merk en zijn klanten via de website te versterken. De magalogue is creatiever, spreekt meer tot de verbeelding en sluit beter aan bij de seizoenen", schrijft het bedrijf in een persbericht.

 

"Binnen een markt met een alsmaar groter wordende concurrentie zullen we met de herdynamisering van het merkimago in staat zijn onze doelstelling waar te maken: opnieuw het favoriete mode- en decoratiemerk van de Belgen op het internet worden en ons voortbestaan via dit pure-playermodel verzekeren", stelt Eric Dubois, algemeen directeur van 3Suisses.

 

Om de komende jaren terug te groeien, zal 3Suisses in twee jaar tijd 150 miljoen euro investeren in België en Frankrijk.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.