Amazon ziet brood in online foodbezorgmarkt

Amazon ziet brood in online foodbezorgmarkt

Na Seattle, Portland en Los Angeles is Amazon nu ook in Baltimore gestart met het leveren van restaurantmaaltijden aan huis, binnen het uur, exclusief voor PrimeNow-klanten. Het wordt drummen op de online foodbezorgmarkt.

Al vierde regio in drie maanden tijd

Na Seattle begin september, Portland eind oktober en Los Angeles half november heeft Amazon zijn dienst voor thuislevering van restaurantmaaltijden nu ook uitgerold in Baltimore. "Baltimore's levendige mix van buurten heeft een al even levendige foodscene voortgebracht", zegt Gus Lopez, general manager van Amazon Restaurants. "We zijn dan ook blij dat onze Amazon Prime-klanten nu op een snelle en makkelijke manier kunnen genieten van enkele van de beste restaurants in de stad zonder de auto of een watertaxi te moeten nemen."

 

Amazon biedt zijn service aan in een tiental postcodes in en rond Baltimore. Die kunnen via de Prime Now-app of via de website nagaan of de dienst in hun buurt beschikbaar is, checken welke restaurants meedoen en wat er zoal op het menu staat alvorens een bestelling te plaatsen. Amazon vond al een 60-tal restaurants - van pizzeria's over grillrestaurants tot vegetarische eethuizen - bereid om samen te werken. "We zullen de selectie restaurants de komende weken nog uitbreiden", belooft Lopez. Alles samen heeft Amazon, in de steden waar het intussen actief is, al deals gesloten met een kleine 100.000 restaurants.

 

Alleen voor leden

De dienst, gratis voor een beperkte periode, is voorbehouden voor PrimeNow-klanten, mensen die dus voor 99 dollar per jaar hebben ingetekend op het gelijknamige 'memberschip program' dat hen een snelle levering garandeert: binnen de twee dagen (voor zo'n 20 miljoen items, in 16 metropolen nog de dag zelf (voor een selectie van één miljoen producten) en in een beperkt aantal grootsteden zelfs binnen de twee uur (voor enkele tienduizenden items).

 

Met de thuislevering van restaurantmaaltijden wil Amazon het lidmaatschap nog aantrekkelijker maken - 's werelds grootste internetwarenhuis heeft trouwens de bedoeling om de dienst uit te rollen naar elke stad waar het ook ook PrimeNow aanbiedt - en tegelijk meer dan één graantje meepikken van de fors groeiende online foodbezorgmarkt. Bedrijven als Deliveroo, Just Eat, GrubHub en Delivery Hero (om slechts een aantal bij naam te noemen) zijn alvast gewaarschuwd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Bpost koopt Nederlandse verslogistieker Leen Menken

11/01/2018

Belgisch postbedrijf Bpost verstevigt zijn greep op de Nederlandse markt met de overname van Leen Menken, een logistiekverlener gespecialiseerd in vers en voeding. Onder meer HelloFresh en Bloomon doen beroep op het logistiekbedrijf.

Online meubelwinkel Flinders groeit naar 15 miljoen euro

04/01/2018

De omzet van online meubelverkoper Flinders, die ook een winkel heeft in Zaandam, heeft het voorbije boekjaar de grens van 15 miljoen euro doorbroken. Dat is een groei van 39 procent ten opzichte van een jaar eerder.

Amazon neemt startup Blink over

26/12/2017

Amazon heeft de Amerikaanse startup Blink overgenomen. Die begon in 2014 als een bedrijf dat via wifi verbonden bewakingscamera’s maakt, maar het lanceerde vorige week ook een deurbel met ingebouwde camera.

Belgische app wil duty-free winkelen eenvoudiger maken

26/12/2017

De Brusselse startup ZappTax wil met de hulp van een nieuwe app duty-free winkelen eenvoudiger maken voor niet-Europese consumenten, zodat die sneller de btw kunnen terugbetaald krijgen aan het einde van hun reis.

Kerstboodschap Belgische retailers: "Koop Belgisch"

19/12/2017

Koop Belgisch, roepen enkele Belgische retailkleppers in hun ‘kerstboodschap’. Zo zorg je voor je eigen land en buurt, klinkt het. Al nuanceren anderen, zoals Media Markt-CEO Sven Degezelle, dat meteen. 

Back to top