BELANGRIJK: RetailDetail heeft z’n website geüpgraded. Om opnieuw toegang te krijgen tot uw account en te genieten van onze plus-artikels, kies de knop ‘inloggen’, vul uw e-mailadres in en kies een nieuw wachtwoord.
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Lid worden
  • Inloggen user
  • News
  • Events
  • Hunts
  • RetailHub
  • Food
  • Mode
  • Wonen
  • Elektro
  • Schoonheid/verzorging
  • Doe-Het-Zelf/Tuin
  • Vrije tijd
  • Algemeen
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
  • Hunts
  • RetailHub
user
Geschreven door Yoni Van Looveren
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Beursgang Alibaba gepland voor 8 augustus

iconm-Tail5 juni, 2014

Dubbel geluk

Alibaba maakte in mei al bekend dat het zijn beursgang op Wall Street zou doen. Toen was er al sprake van “deze zomer” en 8 augustus zou nu de voorkeur krijgen vanuit het management van het bedrijf. ‘Ba’ betekent in het Chinees immers acht en staat ook voor geluk.

 

Aangezien ‘ba’ tweemaal voorkomt in de naam van Alibaba viel de keuze op 8 augustus als datum voor de beursgang. Alibaba wil ook BABA als ticker – een soort kenteken – voor de beurs, om het belang van de dubbele acht nog eens te onderstrepen.

 

Grootste beursgang ooit

Analisten voorspellen al een tijdje dat de beursgang van Alibaba de grootste ooit kan zijn in de Verenigde Staten, met een verwachte waarde van maar liefst 20 miljard dollar (14,7 miljard euro). Daarmee zou het nog een stuk beter doen dan Facebook bij diens beursgang: de socialenetwerksite haalde 16 miljard dollar (11,75 miljard euro) op.

 

Als Alibaba echter kiest voor augustus als periode om te lanceren, zou het wel eens kunnen dat de resultaten lager uitvallen. Analisten zien augustus immers niet als een optimaal moment om naar de beurs te trekken, omdat veel fondsbeheerders een pauze inlassen tijdens de vakantiemaanden en in die periode liggen de handelsvolumes in de Verenigde Staten steevast lager.

 

Alibaba heeft momenteel meer dan 80 procent van de Chinese e-commerce in handen. Vorig jaar had het een retailomzet van 248 miljard dollar (182 miljard euro). De volledige Chinese e-commerce had volgens een Chinees rapport vorig jaar een omzet van 217,9 miljard euro.

Blijf op de hoogte

Ontvang onze gratis nieuwsbrieven en mis het laatste retailnieuws niet.

Abonneren
logo

Dubbel geluk Alibaba maakte in mei al bekend dat het zijn beursgang op Wall Street zou doen. Toen was er al sprake van “deze zomer” en 8 augustus zou nu de voorkeur krijgen vanuit het management van het bedrijf. ‘Ba’ betekent in het Chinees immers acht en staat ook voor geluk.   Aangezien ‘ba’ tweemaal voorkomt in de naam van Alibaba viel de keuze op 8 augustus als datum voor de beursgang. Alibaba wil ook BABA als ticker – een soort kenteken – voor de beurs, om het belang van de dubbele acht nog eens te onderstrepen.   Grootste beursgang...

Meer m-Tail
Bekijk meer
  • iconm-Tail14 juni, 2018
    Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

    Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.   Winkelkar automatisch scannen Kassaloze winkels zijn de nieuwe hype in retailland, zeker in supermarkten en buurtwinkels: behalve de volledig kassaloze...

  • iconm-Tail24 mei, 2018
    Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

    The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren. Modelandschap verduurzamen Het tweedehandskledingplatform richt zich specifiek tot al wie high-end designerkleding wil kopen en verkopen. Sinds de oprichting in 2013...

  • iconm-Tail24 mei, 2018
    Amazon verbant klanten die teveel retourneren

    Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.   Verbannen zonder waarschuwing Wie regelmatig of kort na elkaar bestellingen terugstuurt naar Amazon, loopt het...

Evenementen
  • 9
    jun
    Future of Food Congress
  • 14
    sep
    Captains of Retail 2022
  • 22
    sep
    RetailDetail Day 2022
  • 13
    okt
    Human Resources & People Congress
  • 20
    okt
    Trade & Shopper Marketing Congress
  • 24
    nov
    RetailDetail Night 2022
Meest gelezen
  • iconVrije tijd27 mei, 2022
    Woluwe verwelkomt derde Brusselse Fnac
  • iconFood27 mei, 2022
    Quick commerce krijgt klappen: nog twee flitsbezorgers moeten inkrimpen
  • iconFood25 mei, 2022
    Colruyt toont geen prijsreacties op concurrenten meer
  • iconMode25 mei, 2022
    Stormloop op dubbel zo dure handtassen van Chanel
Volg RetailDetail
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7 bus 26 2000 Antwerpen
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerpen
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2022 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
+32 3 500 89 59 info@retaildetail.be