Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten

Bol.com komt met herhaalservice voor dagelijkse producten
bol.com

Webwinkel Bol.com heeft Bespaar Continu gelanceerd, een dienst waarmee klanten bepaalde producten om de zoveel tijd opnieuw aan huis kunnen laten leveren.

“Uniek in Nederland en België”

De dienst is bedoeld voor producten als shampoo, luiers, kattenvoer of toiletpapier, die in de meeste huishoudens tegen een vrij gelijkmatig tempo worden gebruikt. Die producten kunnen nu maandelijks, tweemaandelijks of in andere maandelijkse frequentie automatisch aan huis worden bezorgd. Voor een bestelling krijgt de klant een herinnering en ook de mogelijkheid om een keer over te slaan. Bol.com haalt zo inspiratie bij internationale concurrenten, zoals Amazon, die al langer gelijkaardige diensten aanbieden.

 

“We zien dat steeds meer klanten bij ons terugkomen voor hun herhaalaankopen. Met het nieuwe en in Nederland en België unieke concept Bespaar Continu willen we daar klanten nog beter in ondersteunen. (...) We verwachten dan ook dat dit tot een verandering zal leiden in het koopgedrag van consumenten. Producten die voorheen nog beperkt online werden aangeschaft, zullen vanaf nu vaker in het online winkelmandje terecht komen”, zegt algemeen directeur Huub Vermeulen.

 

Enkel via app

Gebruikers van Bespaar Continu hebben momenteel de keuze uit producten van meer dan 65 bekende merken en de kortingen kunnen per bestelling oplopen tot 35%. Vanaf vijf producten komt er per product nog eens 10% extra korting bovenop. De dienst is voorlopig wel enkel beschikbaar via de app van bol.com, omdat de webshop ziet dat die het vaakst wordt gebruikt om herhaalaankopen te doen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Een kwestie van indigestie

17/11/2017

In sommige hoofdkwartieren stijgt de nervositeit zienderogen, maar voor fijnproevers was het geen al te kwade week. Iets gemist? Met het pittig gekruide overzicht van RetailDetail Food bent u weer helemaal mee!

Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Singles' Day schudt wereldwijd de retailkalender op, ook hier

14/11/2017

Opzij kerstomzet, Singles' Day is – met verpletterende voorsprong – de grootste winkelfeestdag geworden. Alibaba boekte op zijn eentje liefst 22 miljard euro omzet in slechts 24 uur en ook Bol.com genoot mee. Gaan we naar een nieuwe retailkalender?

Van Ossel: “Colruyt moet aan huis gaan leveren”

13/11/2017

Volgens retailexpert Gino Van Ossel kan Colruyt het niet langer maken om online bestellingen niet aan huis te leveren. Daarnaast verwacht hij dat er in de toekomst heel wat kleinere webwinkels failliet zullen gaan.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Bol.com lift mee op succes van Chinese Singles’ Day

07/11/2017

Ook Bol.com gaat zich op 11 november richten op Singles’ Day, voor Alibaba al enkele jaren dé absolute hoogdag van het retailjaar. Vorig jaar zetten de Chinezen op die ene dag meer dan zestien miljard euro om, een derde meer dan het jaar voordien.

Back to top