HelloFresh nog dit jaar naar de beurs | RetailDetail

HelloFresh nog dit jaar naar de beurs

HelloFresh nog dit jaar naar de beurs

Maaltijdboxenleverancier HelloFresh bereidt zich voor op een beursgang in Frankfurt later dit jaar, om met de opbrengst wereldwijd te groeien en het aantal abonnees snel op te drijven.

Kwart miljoen klanten in zes landen

De beursgang zou er mogelijk al in oktober komen, zo meldden ingewijden aan persbureau Reuters. Hoofdaandeelhouder Rocket Interet, de Duitse investeerder in internetstart-ups (bekend van Zalando), zou twee zakenbanken hebben ingeschakeld om de beursgang te begeleiden. Die zouden op HelloFresh een waardering van meer dan één miljard hebben geplakt.

 

In februari haalde HelloFresh in een financieringsronde al eens 110 miljoen euro op bij zijn bestaande aandeelhouders, onder wie ook nog Insight Venture Partners, Phenomen Ventures en Vorwerk Direct Selling Ventures. Bij die ronde werd het bedrijf gewaardeerd op 624 miljoen euro.

 

HelloFresh is inmiddels actief in de Benelux, Duitsland, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten. Het telt een kwart miljoen abonnees (van wie 75.000 'actieve' in de Benelux) en bezorgt elke maand ruim vier miljoen boxen met ingrediënten en recepten. De jaaromzet zou rond de 120 miljoen euro draaien, de winstcijfers zijn niet bekend.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.