HelloFresh nog dit jaar naar de beurs

HelloFresh nog dit jaar naar de beurs

Maaltijdboxenleverancier HelloFresh bereidt zich voor op een beursgang in Frankfurt later dit jaar, om met de opbrengst wereldwijd te groeien en het aantal abonnees snel op te drijven.

Kwart miljoen klanten in zes landen

De beursgang zou er mogelijk al in oktober komen, zo meldden ingewijden aan persbureau Reuters. Hoofdaandeelhouder Rocket Interet, de Duitse investeerder in internetstart-ups (bekend van Zalando), zou twee zakenbanken hebben ingeschakeld om de beursgang te begeleiden. Die zouden op HelloFresh een waardering van meer dan één miljard hebben geplakt.

 

In februari haalde HelloFresh in een financieringsronde al eens 110 miljoen euro op bij zijn bestaande aandeelhouders, onder wie ook nog Insight Venture Partners, Phenomen Ventures en Vorwerk Direct Selling Ventures. Bij die ronde werd het bedrijf gewaardeerd op 624 miljoen euro.

 

HelloFresh is inmiddels actief in de Benelux, Duitsland, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten. Het telt een kwart miljoen abonnees (van wie 75.000 'actieve' in de Benelux) en bezorgt elke maand ruim vier miljoen boxen met ingrediënten en recepten. De jaaromzet zou rond de 120 miljoen euro draaien, de winstcijfers zijn niet bekend.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top