BELANGRIJK: RetailDetail heeft z’n website geüpgraded. Om opnieuw toegang te krijgen tot uw account en te genieten van onze plus-artikels, kies de knop ‘inloggen’, vul uw e-mailadres in en kies een nieuw wachtwoord.
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Lid worden
  • Inloggen user
  • News
  • Events
  • Hunts
  • RetailHub
  • Food
  • Mode
  • Wonen
  • Elektro
  • Schoonheid/verzorging
  • Doe-Het-Zelf/Tuin
  • Vrije tijd
  • Algemeen
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
  • Hunts
  • RetailHub
user
Geschreven door Karin Bosteels
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Aandelentransactie waardeert Versace op minstens 850 miljoen euro

iconMode5 december, 2013

Internationale expansie en beursgang

IQ Made in Italy Venture is een joint venture tussen de Italiaanse holding Fondo Strategico Italiano en de Qatarese staatsholding Qatar Holding. Het samenwerkingsverband werd opgericht om tot 2 miljard euro te investeren in de Italiaanse modesector, voedingsindustrie, design en toerisme.

 

De Versace-familie is al langer op zoek naar een internationale, kapitaalkrachtige partner die de internationale expansie van het mode-icoon kan versnellen en het concern moet klaarstomen voor een beursgang. Volgens bronnen dichtbij het dossier ligt IQ Made in Italy in ‘pole position’, maar zijn er nog kapers op de kust: zo heeft ook Investcorp, het fonds uit Bahrein dat eerder Gucci verkocht, zijn zinnen gezet op een 20%-participatie in Versace.

 

Beslissing eind dit jaar

Sinds de moord op Gianni Versace in 1997 zijn de aandelen van het luxeconcern verspreid over drie familiale aandeelhouders: broer Santo Versace bezit 30% van de aandelen, zus Donatella 20% en Donatella’s dochter Allegra de resterende 50%. Santo Versace, die de raad van bestuur voorzit, liet vorig week verstaan dat de familie hoopt om nog vóór het einde van het jaar de knoop door te hakken.

 

Versace realiseerde in 2012 een omzet van 408,7 miljoen euro, een groei met 20% tegenover een jaar eerder. Donatella Versace mag dan al het gezicht zijn van het modehuis, de groep wordt wel geleid door een ‘buitenstaander’: CEO is Gian Giacomo Ferraris, die in 2009 overkwam van bij Jill Sander.

Blijf op de hoogte

Ontvang onze gratis nieuwsbrieven en mis het laatste retailnieuws niet.

Abonneren
logo

Internationale expansie en beursgang IQ Made in Italy Venture is een joint venture tussen de Italiaanse holding Fondo Strategico Italiano en de Qatarese staatsholding Qatar Holding. Het samenwerkingsverband werd opgericht om tot 2 miljard euro te investeren in de Italiaanse modesector, voedingsindustrie, design en toerisme.   De Versace-familie is al langer op zoek naar een internationale, kapitaalkrachtige partner die de internationale expansie van het mode-icoon kan versnellen en het concern moet klaarstomen voor een beursgang. Volgens bronnen dichtbij het dossier ligt IQ Made in Italy in ‘pole position’, maar zijn er nog kapers op de kust: zo heeft ook Investcorp, het...

Meer Mode
Bekijk meer
  • iconMode25 mei, 2022
    Stormloop op dubbel zo dure handtassen van Chanel

    Prijsstijgingen en voorraadtekorten zijn alleen maar goed voor exclusieve luxemerken. Zo lijkt het toch na de sterke jaarcijfers van Chanel: het modehuis haalde vorig jaar de helft meer omzet en bijna drie keer meer winst.

  • iconMode24 mei, 2022
    Verdubbeld verlies voor About You is toch “beter dan verwacht”

    About You kon vorig boekjaar stevig groeien: de omzet steeg met bijna 50%. De Zalando-concurrent probeert zich te onderscheiden door op jongeren (Gen Y en Gen Z) te mikken. Het modeplatform is wel nog flink verlieslatend, en blijft dat ook.

  • iconMode23 mei, 2022
    Pimkie in de etalage: Mulliez geeft op

    De familie Mulliez, ook eigenaar van Decathlon, Krëfel en meer, zoekt een koper voor de modeketen Pimkie. Een verrassende wending, want de eigenaarsfamilie heeft in januari pas een crisismanager aangesteld om de noodlijdende keten uit het slop te halen.

Evenementen
  • 9
    jun
    Future of Food Congress
  • 14
    sep
    Captains of Retail 2022
  • 22
    sep
    RetailDetail Day 2022
  • 13
    okt
    Human Resources & People Congress
  • 20
    okt
    Trade & Shopper Marketing Congress
  • 24
    nov
    RetailDetail Night 2022
Meest gelezen
  • iconVrije tijd27 mei, 2022
    Woluwe verwelkomt derde Brusselse Fnac
  • iconFood27 mei, 2022
    Quick commerce krijgt klappen: nog twee flitsbezorgers moeten inkrimpen
  • iconFood25 mei, 2022
    Colruyt toont geen prijsreacties op concurrenten meer
  • iconMode25 mei, 2022
    Stormloop op dubbel zo dure handtassen van Chanel
Volg RetailDetail
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7 bus 26 2000 Antwerpen
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerpen
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2022 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
+32 3 500 89 59 info@retaildetail.be