RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Yoni Van Looveren
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Ralph Lauren overtreft verwachtingen

icon
Mode7 februari, 2014

Eigen winkels goed voor helft omzet

Het derde kwartaal van Ralph Lauren eindigde op 28 december 2013 en leverde een winststijging met 9,7% naar 237 miljoen dollar (175 miljoen euro) op. Voor hetzelfde kwartaal in 2012 had het bedrijf inkomsten van 216 miljoen dollar (160 miljoen euro). Ralph Lauren deed het daarmee beter dan de verwachtingen van de analisten.

 

De totale omzet steeg met 9,2 procent naar 2,02 miljard dollar (1,5 miljard euro), net iets meer dan de 2,01 miljard dollar die analisten hadden voorspeld. De stijging van de inkomsten had Ralph Lauren te danken aan de uitbreiding van de collecties luxehandtassen, horloges en juwelen met het typische logo van de polospeler. Ook verkocht het 14% meer aan andere retailers, zoals Macy’s. Bij de eigen winkels steeg de omzet met 6,4% naar 1,13 miljard dollar (0,84 miljard euro).

 

Voor het gehele jaar verwacht Ralph Lauren dat de omzet met 7% zal stijgen. Dat is aan de hoge kant van een vorige voorspelling, waar het modebedrijf een stijging tussen 5 en 7% had voorspeld. Ook voor het volgende financiële jaar verwacht CFO Chris Peterson dat de omzet van het bedrijf zal stijgen, gestuwd door de winkelopeningen, nieuwe producten en e-commerce.

Meer over... Mode
Zie meer
  • icon
    Mode14 juli, 2025
    Uniqlo-moeder waarschuwt voor China en VS na recordomzet

    Fast Retailing, het Japanse moederbedrijf van Uniqlo, heeft in de eerste negen maanden van zijn boekjaar 2025 recordresultaten neergezet. Toch dreigen Amerikaanse importtarieven en de zwakke vraag in China verdere groei te ondermijnen.

  • icon
    Mode14 juli, 2025
    Belgische sneakerstart-up SJ: “We willen een merk bouwen dat generaties meegaat”

    Een nieuw sneakermerk lanceren in een verzadigde markt vol giganten? Cortina doet het: vanuit het hoofdkantoor in Oudenaarde bouwt het Belgische familiebedrijf aan SJ, een disruptief lifestylemerk dat voortkomt uit… veiligheidsschoenen. “We willen klanten verrassen: met stijl, kwaliteit en comfort, tegen een toegankelijke prijs”, zegt merkdirecteur Thomas Vulliez.

  • icon
    Mode14 juli, 2025
    Voormalige CEO van H&M aan de slag bij Mango

    Helena Helmersson, de voormalige CEO van H&M, brengt haar ruime internationale ervaring en haar expertise op het vlak van duurzaamheid naar de Spaanse modegroep Mango.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Food3 juli, 2025
    Del Monte vraagt faillissement aan
  • icon
    Food24 juni, 2025
    Ongeziene breuk: Jumbo wisselt van broodleverancier
  • icon
    Food24 juni, 2025
    [In Beeld] Zo ziet een Franse Colruyt eruit
  • icon
    Food23 juni, 2025
    Colruyt “houdt alle pistes open” voor ZEB en Bike Republic
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • socialLinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepterenCookie SettingsReject All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Functional & Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDuurBeschrijving
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics & Advertisement".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Functional & Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance & Others".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Analytics & Advertisement
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Performance & Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
OPSLAAN & ACCEPTEREN