RetailHunt: Nieuw winkelconcept JUTTU opent op Antwerpse Meir

RetailHunt: Nieuw winkelconcept JUTTU opent op Antwerpse Meir

Vandaag opent JUTTU de deuren van zijn allereerste winkel, en op 2 december is Brugge al aan de beurt. De bedenkers - het team achter outdoorketen A.S. Adventure - willen met JUTTU inspelen op de trend naar bewuster en minder impulsief kopen.

Ruim 60 merken met een 'anekdote'

Het gebeurt niet elke dag dat er in ons land een nieuwe keten het daglicht ziet. JUTTU, zo heet het nieuwste winkelconcept, speelt in op de huidige beweging om aankopen bewuster en minder impulsief te laten verlopen. In een 700 m² grote conceptwinkel vindt de bezoeker geen overvolle rekken, maar ruimte en rust tussen vijf inspirerende lifestylecorners. Elk van die corners biedt een eigenzinnige mix van mode, decoratie en voeding.

JUTTU Antwerp

 

JUTTU - Fins voor 'anekdote' - brengt meer dan zestig lokale en internationale merken onder één dak. Stuk voor stuk labels die geselecteerd werden voor hun originele verhaal of aparte aanpak: denk daarbij aan modemerken als The Alchemist, People Tree, Kuyichi, o my bag!, Wunderwerk, Armed angels, Kings of Indigo, Aymara en A beautiful story. Uit de interieurwereld tekenen onder meer Hadithi, Woo, Flink, Seepje, Papette, Storytiles en Ogreen present, terwijl merken als Baru of 'Le monde en tube' de smaakpapillen prikkelen.

JUTTU Antwerp

 

Ook creatieve ontwerpers krijgen bij JUTTU een platform: zij mogen op geregelde tijdstippen experimenteren met een eigen pop-upruimte in de winkel. Véronique Leysen bijt met haar breilabel Maurice Knitwear de spits af: ze ontwierp exclusief voor JUTTU een collectie van drie stuks, 'Maurice loves JUTTU'.

JUTTU Antwerp

 

JUTTU nam zijn intrek op de oude locatie van outdoorwinkel A.S. Adventure (die is verhuisd naar de Antwerpse Oudaan). Op 2 december opent de tweede JUTTU zijn deuren in de Noordzandstraat in Brugge.

JUTTU Antwerp

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Wie wordt opvolger Carrefour Les Grands Prés?

15/05/2017

De strijd om de Mercuriusprijs kan herbeginnen: Comeos gaat weer op zoek naar het winkelconcept van het jaar en roept handelaars op om hun kandidatuur in te dienen. In oktober weten we wie de prestigieuze prijs wint.

RetailHunt: Atelier Veritas conceptstore, Antwerpen

10/03/2017

Atelier Veritas, het nieuwe DIY-concept van Veritas, opende op 10 maart zijn allereerste conceptstore in de Nationalestraat in Antwerpen. Deze winkel wordt het mekka voor alle creatievelingen in de modebuurt.

RetailDetail lanceert co-creatieplatform Home of Retail

08/03/2017

Meer dan ooit hebben winkelbedrijven nood aan ondersteuning in een wereld die razendsnel verandert. In Home of Retail werken retailers, fabrikanten en toeleveranciers samen aan het winkelen van morgen.

YUN Berlin: Een bril op maat in 20 minuten

01/03/2017

Binnen de 20 minuten je aangepaste bril, het kan met het Koreaanse brillenmerk YUN. In hun Berlijnse winkel zet minimalisme de toon: op het vlak van tijd en van prijs, maar ook van design.

Juttu wint bpost Omnichannel Award 2017

02/02/2017

Op het Omnichannel Congress van RetailDetail, dat vandaag plaatsvond in Urban City Antwerpen, heeft Juttu de bpost Omnichannel Award 2017 gewonnen. Naast Juttu waren de genomineerden dit jaar Hunkemöller en Media Markt

Thomas Vaarten (A.S.Adventure, JUTTU): “Omnichannel betekent doen hoe de klant het wil”

26/01/2017

Het fundament van omnichannel? “De klant is in charge, niet de retailer. Een push-strategie werkt steeds minder”, ziet Thomas Vaarten, E-commerce Manager bij Retail Concepts – de groep van A.S.Adventure en JUTTU. Je ziet hem op het Omnichannel Congress.

 

Back to top