RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • EVENTS 2025
    • EVENTS 2026
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Ledenzone
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • EVENTS 2025
    • EVENTS 2026
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

D’ici opent tweede vestiging in Hannuit

icon
Food18 mei, 2016

Op 19 mei gaat d’ici, de supermarkt die samenwerkt met lokale producenten, van start met een tweede vestiging in Hannuit. RetailDetail Food sprak met oprichter Frank Mestdagh, die voortaan elk jaar een nieuwe winkel hoopt te openen.

 

Nieuw koopgedrag promoten

Lokale supermarkt d’ici beleefde zijn debuut in 2013 in Naninne, nabij Namen. De ambitie van Frank Mestdagh, telg van een bekende retailfamilie, was om een nieuw koopgedrag te promoten, dat de voorkeur geeft aan lokale producten, om zo de band tussen producent en consument te herstellen. Dat leidde in 2015 tot een omzet van 2.600.000 euro. Nu staat expansie op het programma. 

“Hannuit is een heel interessante regio, gelegen in de provincie Luik maar grenzend aan de provincies Brabant en Limburg. Heel wat Nederlandstalige klanten doen hun boodschappen in Hannuit”, weet Frank Mestdagh. “Het is onze wens om elk jaar een winkel te openen en plezier te blijven hebben in wat we doen. We willen de spirit van helemaal in het begin bewaren, ondanks de groei. Het komt eropaan te blijven innoveren, de zaken te laten bewegen.”

 

Prijs weegt niet door

“Nabijheid is een van de pijlers van het concept”, benadrukt Frank Mestdagh. “Voor onze tweede winkel passen we het assortiment dan ook gedeeltelijk aan en werken we met andere producenten dan in Naninne. Dat is vooral het geval voor groenten en fruit, want daar zitten we in hartje Haspengouw. Een rechtstreekse band met de producent is een andere pijler van het concept. We brengen de producent in contact met onze klanten, ter gelegenheid van degustaties, animaties of andere ontmoetingen.”

Die klanten, dat zijn mensen die geïnteresseerd zijn in wat ze eten en veel vragen stellen over de herkomst van de producten. De grootste leeftijdscategorie is die van 45 tot 55 jaar, een eerder rijp publiek dus. “Onze klanten zeggen dat de prijs niet zwaar doorweegt in hun aankoopcriteria. Ze kiezen de producten omdat ze lekker zijn en omdat ze weten waar ze vandaan komen en wat erin zit. Er zijn steeds meer restaurants die zich bij ons komen bevoorraden. Op hun vraag hebben we de Carte Pro ontwikkeld, die hen bepaalde voordelen biedt. En voor de particulieren hebben we een getrouwheidskaart, die hen een korting van 1 % op hun aankopen oplevert.”

Het volledige interview met Frank Mestdagh lees je binnenkort in het vijfde nummer van RetailDetail Food. 

Meer over... Food
Zie meer
  • icon
    Food15 december, 2025
    Coca-Cola voert “gesprekken van de laatste kans” over verkoop Costa Coffee

    Coca-Cola doet een ultieme poging om alsnog een akkoord te bereiken met investeerder TDR over de verkoop van koffieketen Costa Coffee. De onderhandelingen zijn vastgelopen op de prijs, maar dat zou beide partijen slecht uitkomen.

  • icon
    Food15 december, 2025
    Carrefour nu ook in Ghana van start

    Carrefour zet zijn opmars in Afrika verder: kort na de start in de Democratische Republiek Congo heeft de retailer nu ook een franchisepartner gevonden in Ghana. De eerste zeven hypermarkten krijgen volgend jaar het uithangbord van de Franse keten.

  • icon
    Food15 december, 2025
    Costco boekt 8,2% omzetgroei

    Costco heeft het eerste kwartaal van zijn nieuwe boekjaar, dat eindigde op 23 november, afgesloten met een omzet van 65,978 miljard Amerikaanse dollar (56,3 miljard euro). Dat is een stijging van 8,2% tegenover dezelfde periode vorig jaar. De winst ging zelfs in dubbele cijfers vooruit.

Meest gelezen
  • icon
    Food27 november, 2025
    Promo-oorlog: Colruyt contra Kruidvat
  • icon
    Wonen26 november, 2025
    Swiss Sense, Dreambaby en Dreamland redden nog enkele Belgische Leen Bakker-winkels
  • icon
    Food18 november, 2025
    Dit worden de uitbaters van de Delhaize-supermarkten op de Cora-sites
  • icon
    Algemeen17 november, 2025
    Ook AliExpress, Amazon, eBay, Joom, Temu en Wish verkochten illegale producten, zegt Frankrijk
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • socialLinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepterenCookie SettingsReject All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Functional & Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDuurBeschrijving
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics & Advertisement".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Functional & Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance & Others".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Analytics & Advertisement
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Performance & Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
OPSLAAN & ACCEPTEREN