Colmar Group investeert 7 miljoen euro in een verjongingsoperatie waarbij het volledige restaurantnetwerk van Colmar in België en Crocodile in Noord-Frankrijk een ingrijpende transformatie ondergaat.
“De volledige merkervaring hertekenen”
Op 4 december heropende in Oostakker het eerste volledig vernieuwde Colmar Restaurant & Buffet. Twee weken later, op 17 december, volgt de vestiging in Antwerpen. In oktober heropende al het vernieuwde Crocodile Restaurant & Buffet in het Noord-Franse Tourcoing. De heropeningen kaderen in een investeringsplan van 7 miljoen euro, waarmee Colmar Group haar volledige Colmar- en Crocodile-netwerk de komende twee jaar volledig verjongt.
Het gaat om meer dan een cosmetische restyling, benadrukt het bedrijf: “Om relevant te blijven moeten we verder kijken dan een nieuw logo en de volledige merkervaring hertekenen, afgestemd op de belevingsverwachtingen van een nieuwe generatie gasten,” zegt David Van den Weghe, die als CEO van de derde generatie aantrad begin 2025. Het concept blijft trouw aan de unieke combinatie van een restaurant met bediening aan tafel én een buffetformule, maar dan in een eigentijdse interpretatie.
De volledige uitrol naar de 5 Belgische en 15 Franse restaurants wordt afgerond tegen uiterlijk eind 2027. “Op langere termijn sluiten we verdere expansie niet uit, maar de focus ligt vandaag eerst op de volledige uitrol en verankering van ons vernieuwde concept.” Alle restaurants zijn 7 dagen op 7 geopend, 365 dagen per jaar, en ontvangen jaarlijks ongeveer 1,5 miljoen gasten.











