Mango is aan een forse versnelling bezig in de Verenigde Staten: met een winkel in Chicago bereikt de keten de mijlpaal van zestig locaties in de VS. De vooruitgang is opmerkelijk: de kaap van vijftig werd pas in juni gerond.
Twintig winkels op één jaar
De nieuwe winkel op de “Magnificent Mile” beslaat 1.000 m² en biedt zowel de dames- als de herencollectie aan. De inrichting volgt het New Med-concept, dat de winkel een Mediterrane uitstraling moet geven. Dat moet Mango’s “geest en frisheid” weergeven met warme tinten en neutrale kleuren, gecombineerd met traditionele en natuurlijke materialen. Via een samenwerking met lokale teams wil Mango aan die Mediterrane uitstraling wel een “lokale twist” geven.
“Het vergroten van Mango’s aanwezigheid naar een stad als Chicago is een belangrijke prestatie voor het hele team van Mango en bevestigt onze diepe toewijding aan onze Amerikaanse klanten”, zei expansiedirecteur Daniel López in een persbericht. “Onze locatie aan de prestigieuze Magnificent Mile is het bewijs van de warme ontvangst die onze waardpropositie in de VS heeft gekregen en vormt opnieuw een strategische stap in het versterken van onze aanwezigheid in het hele land.”
Mango is pas sinds 2022 actief in de Verenigde Staten, maar is er bezig aan een intensieve expansie die is uitgestippeld in zijn strategisch plan 2024-2026. De Spaanse modeketen hoopt dit jaar aan twintig nieuwe winkels te geraken, daarvoor zou ze er voor oudjaar nog vijf bijkomende moeten openen. Als dat lukt, zou de VS al volgend boekjaar een van Mango’s drie grootste markten moeten zijn.


