Costco heeft het eerste kwartaal van zijn nieuwe boekjaar, dat eindigde op 23 november, afgesloten met een omzet van 65,978 miljard Amerikaanse dollar (56,3 miljard euro). Dat is een stijging van 8,2% tegenover dezelfde periode vorig jaar. De winst ging zelfs in dubbele cijfers vooruit.
Sterk in Canada en online
Op vergelijkbare basis groeide de omzet van de Amerikaanse groothandelaar met 6,4%. Vooral in Canada presteerde het bedrijf sterk, met een groei van 9%. In de overige internationale markten steeg de omzet met 6,8%, terwijl de Verenigde Staten een groei van 5,9% lieten optekenen. De groei van de online verkoop lag met 20,5% zelfs nog een pak hoger.
Ook onderaan de streep boekte Costco vooruitgang: de nettowinst steeg met 11,3% tot 2,001 miljard dollar (1,7 miljard euro).
Costco exploiteert momenteel 923 winkels, waarvan 633 in de Verenigde Staten en 114 in Canada. Verder volgen Mexico (42), Japan (37), het Verenigd Koninkrijk (29), Zuid-Korea (20), Australië (15), Taiwan (14), China (7), Spanje (5), Frankrijk (3), Zweden (2), IJsland (1) en Nieuw-Zeeland (1).


