RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • EVENTS 2025
    • EVENTS 2026
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Ledenzone
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • EVENTS 2025
    • EVENTS 2026
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Jorg Snoeck
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Onlinesupermarkt Crisp tankt 30 miljoen bij oprichters Just Eat Takeaway en Adyen

icon
Food2 maart, 2021

Onlinesupermarkt Crisp heeft zopas 30 miljoen vers kapitaal opgehaald. Onder de groep  investeerders bevinden zich de oprichters van Just Eat Takeaway (Jitse Groen) en Adyen.

 

Breder assortiment

Daarnaast nemen het in Berlijn gevestigde Europese investeringsfonds Target Global en het Nederlandse Keen Venture Partners deel aan de financieringsronde, meldt Business Insider. Eerder haalde Crisp al 16,5 miljoen euro op, waardoor het totaal geïnvesteerde kapitaal in de start-up op 46,5 miljoen euro uitkomt.

 

Crisp wil het geld onder meer gebruiken voor de uitbouw van het elektrische wagenpark en om het assortiment uit te breiden met 2.000 producten. CEO en oprichter Tom Peeters denkt dan bijvoorbeeld aan bakproducten en verse kant-en-klaarmaaltijden. Toch wil hij er geen supermarkt van maken die alles levert. “Wc-papier zul je niet snel bij ons aantreffen”, zegt hij in het FD. “Ik geloof ook niet dat een klant alles in één winkel hoeft te vinden.”

 

Crisp werd opgericht in 2018. Van bij het begin richtte Peeters zich op verse en lokale kwaliteitsproducten. Momenteel bestaat het aanbod uit producten van zo’n 650 regionale boeren, kwekers en producenten.

 

Groei

Door de coronacrisis kreeg ook Crisp de wind in de zeilen. Reeds 300.00 mensen hebben de app gedownload. Exacte omzetcijfers wil Peeters niet kwijt, al geeft hij wel aan dat de opbrengsten afgelopen jaar verzevenvoudigden. “Wij zijn per bestelling winstgevend. Nog niet als bedrijf, maar dat gaat ook geen tien jaar meer duren. We groeien hard, vooral door mond-tot-mondreclame: mensen die elkaar de app aanraden”, zegt hij.

 

Terwijl de grote retailers worstelen met de rentabiliteit van online boodschappen, is verse voeding volgens Peeters net heel geschikt voor verkoop via internet. “Het lukt ons, omdat we zaken anders inrichten.” Zo werkt het distributiecentrum met een zelfgebouwd computersysteem. “Het systeem schat de vraag in, bestelt automatisch bij onze leveranciers en kan producten flexibel een plek geven in de opslag. Als het heel warm is, kan fruit bijvoorbeeld snel de koeling in.”

 

Crisp heeft de reputatie erg duur te zijn in vergelijking met de traditionele supermarkten. Maar Peeters schrijft dat toe aan de kwaliteit van zijn producten. “Onze croissantjes komen van een speciale, Franse leverancier. Dat zijn niet voor niets onze populairste producten”, besluit hij.

Meer over... Food
Zie meer
  • icon
    Food12 december, 2025
    Eroski meldt forse omzet- en winstgroei

    De Spaanse foodretailer Eroski zag de omzet en de winst fors stijgen tijdens de eerste negen maanden van zijn boekjaar. De sterke resultaten zijn te danken aan prijsbeheersing, promotie-inspanningen en efficiëntieverbeteringen.

  • icon
    Food12 december, 2025
    EU dringt aan op afschaffing van prijsplafonds in Hongarije

    De Europese Commissie dringt er bij Hongarije op aan de verplichte margelimieten voor supermarkten en drogisterijen op een reeks voedsel- en drogisterijproducten in te trekken. Boedapest verdedigt de maatregelen, wijst op forse prijsdalingen en verlengt de regeling tot 28 februari.

  • icon
    Food12 december, 2025
    Hoe Joyce en Raissa de Haas (Double Dutch) van Dubai tot Soho House premium beleving serveren

    Als studenten gaven Joyce en Raissa de Haas al feestjes met zelfgemaakte mixers. Tien jaar later ligt hun merk Double Dutch in veertig landen, gaf Richard Branson hen een innovatieprijs en zet de familie Heineken mee de strategische koers uit. RetailDetail sprak met de Nederlandse tweeling over expansie, horeca als...

Meest gelezen
  • icon
    Food27 november, 2025
    Promo-oorlog: Colruyt contra Kruidvat
  • icon
    Wonen26 november, 2025
    Swiss Sense, Dreambaby en Dreamland redden nog enkele Belgische Leen Bakker-winkels
  • icon
    Food18 november, 2025
    Dit worden de uitbaters van de Delhaize-supermarkten op de Cora-sites
  • icon
    Algemeen17 november, 2025
    Ook AliExpress, Amazon, eBay, Joom, Temu en Wish verkochten illegale producten, zegt Frankrijk
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • socialLinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepterenCookie SettingsReject All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Functional & Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDuurBeschrijving
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics & Advertisement".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Functional & Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance & Others".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Analytics & Advertisement
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Performance & Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
OPSLAAN & ACCEPTEREN