RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • EVENTS 2025
    • EVENTS 2026
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • EVENTS 2025
    • EVENTS 2026
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
  • Bedrijven Pauwels Sauzen
  • Onderwerpen Trade & Shopper Marketing Congress
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Disruptie in een gevestigde categorie: hoe Pauwels Sauzen van de frituur naar de supermarkt fietst

icon
Food30 september, 2022
Mark Cardon & Koen Torfs, Pauwels Sauzen

Bij steeds meer supermarkten verschijnen de opvallende verpakkingen van Pauwels Sauzen in de schappen. De fabrikant bezorgt de sauzencategorie impulsen met een onderscheidend, tailormade aanbod en een rebelse communicatie.

De sauzencategorie wakker geschud

Hoe verover je als nieuwkomer een plek in een mature categorie met gevestigde, grote spelers? Pas in 2021 zette Pauwels Sauzen de stap van de frituur naar de supermarkt onder de eigen merknaam. Intussen is het merk al beschikbaar in meer dan duizend winkels. Foodretailers zien het potentieel én het onderscheidend vermogen van het Pauwels-merk.

De fabrikant komt dan ook niet met een standaardassortiment op de markt, maar schudt de sauzencategorie wakker met een aanbod smaken ‘met een twist’ in kleurrijke, innoverende verpakkingen. Bovendien is Pauwels in staat om voor verschillende retailers een tailormade assortiment te voorzien met exclusiviteit als bijkomende troef. Proeverijen in de winkels of vanuit de Pauwels foodtruck overtuigen de shoppers, die het merk al kennen uit hun favoriete frituur, als sponsor in het veldrijden en van atypische commercials op sociale media, radio en tv.

Strategische samenwerking

De succesformule? Bewijzen dat je een toegevoegde waarde biedt voor de supermarkt én voor de consument die op zoek is naar variatie. “De consument die ons kent vanuit de frituur begreep niet langer waarom zijn favoriete sauzen niet gewoon in de supermarkt beschikbaar waren”, zeggen commercieel directeur Mark Cardon en marketing manager Koen Torfs. Op het Trade & Shopper Marketing Congress van RetailDetail en LD&Co, op 20 oktober in Antwerpen, verklappen ze in detail hoe ze de Belgische foodretail wisten te overtuigen.

Zullen die dag ook het podium betreden: sprekers van onder andere Aldi, Pietercil Delby’s, GfK en StepUp Consulting. Op het congres onthullen we bovendien de resultaten van een exclusief onderzoek door expert Luc Desmedt (LD&Co) in samenwerking met Shopperware, bij foodretailers en merkfabrikanten: hoe evolueert de strategische samenwerking tussen retailers en fabrikanten in tijden van crisis en inflatie? Je ontdekt het op 20 oktober. Klik op de knop hieronder voor meer informatie over het congres en om tickets te reserveren.

Reserveer hier je ticket voor het Trade & Shopper Marketing Congress
Meer over... Food
Zie meer
  • icon
    Food5 december, 2025
    [In Beeld] Colmar vernieuwt restaurantconcept

    Colmar Group investeert 7 miljoen euro in een verjongingsoperatie waarbij het volledige restaurantnetwerk van Colmar in België en Crocodile in Noord-Frankrijk een ingrijpende transformatie ondergaat.

  • icon
    Food5 december, 2025
    Carrefour opent eigen winkels vanaf januari ook op zondag

    Vanaf 18 januari zal Carrefour België zijn 83 eigen winkels (40 hypermarkten en 43 supermarkten) ook op zondag openen. Die stap was voor de keten bijna een noodzaak geworden, gezien het succes van de zondagsopeningen bij Delhaize.

  • icon
    Food4 december, 2025
    Picnic haalt nu ook A-merken uit Polen en Tsjechië

    Na België, Duitsland en Frankrijk haalt onlinesupermarkt Picnic nu ook merkproducten uit Polen en Tsjechië. Daarmee zet de e-tailer een nieuwe stap in zijn strijd tegen de ’territoriale leverbeperkingen’.

Meest gelezen
  • icon
    Food27 november, 2025
    Promo-oorlog: Colruyt contra Kruidvat
  • icon
    Wonen26 november, 2025
    Swiss Sense, Dreambaby en Dreamland redden nog enkele Belgische Leen Bakker-winkels
  • icon
    Food18 november, 2025
    Dit worden de uitbaters van de Delhaize-supermarkten op de Cora-sites
  • icon
    Food7 november, 2025
    Tabaksverbod voor grote winkels vernietigd
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • socialLinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepterenCookie SettingsReject All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Functional & Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDuurBeschrijving
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics & Advertisement".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Functional & Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance & Others".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Analytics & Advertisement
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Performance & Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
OPSLAAN & ACCEPTEREN