Food

Filet Pur: De millennial onder de mosselen
  • Gepubliceerd in Food

Zelfs een zonnige brugdag houdt RetailDetail Food niet tegen om u een onversneden resumé aan te bieden van het FMCG-nieuws van de afgelopen week. Savoureer deze Filet Pur gerust op een terrasje bij een frisse cocktail of mocktail.  

"Harddiscount is sterke groeier op de biomarkt"
  • Gepubliceerd in Food

Naar jaarlijkse gewoonte organiseren de sectororganisaties van de biologische landbouw begin juni een BioWeek om bio onder de aandacht te brengen en te promoten. We spraken met Marijke Van Ranst van BioForum.

Jumbo opent nieuw concept Foodmarkt City by Jumbo
  • Gepubliceerd in Food

In Groningen is gisteren de eerste Foodmarkt City by Jumbo geopend, waar de ideeën van Jumbo en restaurantketen La Place voor het eerst worden samengebracht. In de supermarkt zijn dan ook heel wat maaltijdoplossingen te vinden.

Biologische supermarkt Sequoia bouwt aan duurzame groei
  • Gepubliceerd in Food

Bio-pionier Sequoia werkt geduldig aan verdere expansie: één bijkomende winkel per jaar is de ambitie. De teller staat voorlopig op zes. Ook opent de retailer binnenkort een nieuwe food-webshop. 

Tecno in Mol-Rauw is voortaan Carrefour Express
  • Gepubliceerd in Food

De vestiging van buurtwinkelketen Tecno in Mol-Rauw is gisteren heropend als een Carrefour Express. Die opening kadert in het overnameakkoord tussen Tecno en Carrefour, waarbij negen winkels van de keten in handen komen van Carrefour.

Lidl opent beachclub in Middelkerke
  • Gepubliceerd in Food

Gedurende vier dagen laat Lidl de consumenten proeven van de zomer, in een pop-upwinkel aan het strand. Bovendien gaat de retailer nu ook van start op Instagram. 

Discount zet de toon in private label
  • Gepubliceerd in Food

De 'emancipatie' van discountformules, in gang gezet door Lidl, heeft ook gevolgen voor de evolutie in huismerkproducten van prijsbreker tot onderscheidend element in een formule die sterk leunt op eigen of fancy merken.

Lidl start webshop in China
  • Gepubliceerd in Food

De Duitse supermarktketen Lidl heeft in China een eigen webshop opgericht. Net als vele andere Westerse bedrijven kiest het daarbij voor Tmall Global, het online platform van het Chinese Alibaba.

Mars investeert 34 miljoen in Uncle Ben’s rijstfabriek
  • Gepubliceerd in Food

De Uncle Ben’s-rijstfabriek in Olen viert haar 40ste verjaardag. Eigenaar Mars kondigt een bijzonder ambitieus investeringsplan aan om innovatiekracht en duurzaamheid in de toekomst te verzekeren.

Zo vinden merken en foodbloggers elkaar
  • Gepubliceerd in Food

FMCG-merken onderhouden graag relaties met creatieve foodbloggers, maar de samenwerking wordt wat minder vrijblijvend. Van een sympathieke hobby groeien sommige blogs uit tot een bron van inkomsten. Toch blijft passie de motor.

Carrefour lanceert webshop voor non-food
  • Gepubliceerd in Food

Carrefour heeft een nieuwe webshop opgericht, waar het meer dan 15.000 non-foodproducten verkoopt. Op de webshop wordt het permanente assortiment uit de winkels verkocht, maar er zijn ook exclusieve online aanbiedingen.

Filet Pur: Een bumperklever uit Essen
  • Gepubliceerd in Food

Dat Lidl Amerika gaat veroveren met hulp uit de lage landen, dat Aldi binnenkort Carrefour voorbijsteekt, en dat u teveel drinkt: u verneemt de smeuïge details in het weekoverzicht van RetailDetail Food, baken van de constructieve retailjournalistiek! 

RetailDetail Food #19 gaat bio
  • Gepubliceerd in Food

Binnenkort is er weer de traditionele voorjaarscampagne van de biologische sector, dus ging RetailDetail Food eens rondvragen wat ondernemers eigenlijk hebben met biologisch. Best wel wat, zo bleek. 

Dit is het strijdplan van Lidl in de VS
  • Gepubliceerd in Food

Op 15 juni is het zover: dan opent Lidl de eerste Amerikaanse winkels. De operaties worden mede geleid door een oude bekende, die ook in Nederland en België actief was. Maar de hamvraag is: moet Ahold Delhaize zich bedreigd voelen? 

Chicago krijgt eerste Nutella-café
  • Gepubliceerd in Food

Fans van Nutella kunnen eind deze mei in Chicago in de Verenigde Staten terecht bij het eerste Nutella-café. Daar worden allerhande zoete en hartige gerechten verkocht, die de chocopasta van Ferrero als basisingrediënt hebben.

Nestlé verliest nieuwe veldslag in KitKat-oorlog
  • Gepubliceerd in Food

Al tien jaar lang probeert chocoladeproducent Nestlé, maker van de KitKat-snack, concurrenten te verbieden om soortgelijke chocoladesnacks op de markt te brengen. In een tiental landen is dat al gelukt, maar in het Verenigd Koninkrijk beten de Zwitsers weer in het zand.

Bouw vierde Colruyt in Groothertogdom gestart
  • Gepubliceerd in Food

Als alles volgens plan verloopt, opent Colruyt half november zijn vierde vestiging in het Groothertogdom Luxemburg, en daar moeten er binnenkort nog drie bijkomen. Ze worden echter niet overal op gejuich onthaald.

Carrefour naar Albert Heijn die nooit deuren opende
  • Gepubliceerd in Food

Carrefour heeft zijn zinnen gezet op een winkelpand in Eeklo dat eind 2015 volledig verbouwd en klaar was om er een Albert Heijn te openen. De fusie met Delhaize doorkruiste dat plan echter en sindsdien stond de voormalige autogarage leeg.

7-Eleven opent winkel zonder personeel in Zuid-Korea
  • Gepubliceerd in Food

7-Eleven, een Amerikaanse keten van kleine supermarkten, heeft in Zuid-Korea een winkel geopend zonder personeel. De winkel in de Lotte World Tower in Seoul maakt gebruikt van biometrische verificatie bij de betalingen.

Back to top