Food

Ellis Gourmet Burger opent op het Antwerpse Zuid
  • Gepubliceerd in Food

Hamburgerketen Ellis Gourmet Burger gaat op het Zuid zijn derde Antwerpse filiaal openen. Het kiest daarbij voor de Leopold de Waelplaats, vlakbij het Koninklijk Museum voor Schone Kunsten. De deuren worden op 29 maart geopend.

Filet Pur: Een knap staaltje warm en koud blazen
  • Gepubliceerd in Food

Voor al uw kortingen heeft u nog maar één kaart nodig en voor al uw feesten is er voortaan één adres. Maar wat te denken van het mistgordijn dat Ahold Delhaize optrok? Verneem er het fijne van in het weekoverzicht van RetailDetail Food!

Aldi treft voorbereidingen voor Belgische webshop
  • Gepubliceerd in Food

Discountketen Aldi is in België op zoek naar een 'e-commerce reporting analist' en een 'logistic operations manager e-commerce'. Dat duidt erop dat de Duitse keten van plan is om ook in België van start te gaan met onlineverkoop.

In fastfood tellen smaak, prijs en snelheid
  • Gepubliceerd in Food

De sector van de fastfood- en selfservicerestaurants wordt gedomineerd door een beperkt aantal grote namen. Drivers zijn smaak, prijs-kwaliteitverhouding en snelheid. 

RetailDetail Food combineert bier en kaas
  • Gepubliceerd in Food

De zestiende editie van de gepersonaliseerde RetailDetail Food krant onderzoekt het potentieel van foodpairing voor bier en kaas. Maar er is uiteraard veel meer. Benieuwd? 

Nog geen beslissing over toekomst Albert Heijn België
  • Gepubliceerd in Food

Ahold Delhaize heeft nog geen definitieve beslissing genomen over de toekomst van het winkelmerk Albert Heijn in België. Uitsluitsel komt er pas in de eerste helft van 2019.

Ahold Delhaize verkoopt nu ook winkels aan Carrefour
  • Gepubliceerd in Food

Carrefour Belgium neemt drie winkels en één te realiseren winkelproject over van Ahold Delhaize. Ze zullen als Market worden heropend. De Albert Heijn van Boortmeerbeek wordt overgenomen door een zelfstandige ondernemer. 

Maandag 24-urenstaking bij Mondelez
  • Gepubliceerd in Food

De werknemers van Mondelez International leggen nu maandag voor 24 uur het werk neer in België. Met deze actie geeft het personeel het signaal aan de voedingsgigant dat ze de wereldwijde besparingspolitiek beu zijn.

Zwitsers nemen Pelican Rouge over
  • Gepubliceerd in Food

De Zwitserse koffiegroep Selecta neemt zijn Antwerps-Nederlandse concurrent Pelican Rouge over. Hoeveel de Zwitsers betalen voor de groep die tegenwoordig in Dordrecht huist, is niet bekendgemaakt.

Burger King gaat tot 800 Belgische banen creëren
  • Gepubliceerd in Food

Burger King gaat in de komende jaren dertig tot veertig vestigingen openen in België. Dit jaar zou dat voor 300 à 350 banen zorgen en volgend jaar zelfs voor 400 à 450.

Delhaize bant vlees uit slachthuis na schokkende beelden
  • Gepubliceerd in Food

Warenhuisketen Delhaize heeft besloten om niet langer vlees in te kopen van het varkensslachthuis in Tielt, nadat er beelden opdoken van dierenrechtenorganisatie Animal Rights waarop te zien is dat de dieren bijzonder slecht worden behandeld.

Callebaut ontwikkelt 3D-printer voor chocolade
  • Gepubliceerd in Food

Chocoladeproducent Callebaut werkt samen met de Nederlandse start-up byFlow aan een 3D-printer voor chocolade. Met die printer moet het voor het eerst mogelijk worden om echte Belgische chocolade te printen.

Jacobs Douwe Egberts maakt opnieuw winst
  • Gepubliceerd in Food

Koffie- en theeproducent Jacobs Douwe Egberts (JDE) heeft vorig jaar opnieuw winst weten te maken. Dat is een fikse verbetering ten opzichte van een jaar eerder, toen het bedrijf een verlies van 245 miljoen leidde.

DHL bezorgt voor Amazon Fresh in Duitsland
  • Gepubliceerd in Food

DHL wordt in Duitsland de exclusieve logistieke partner voor Amazon Fresh. Vanaf volgende maand gaat het bedrijf bestellingen bij klanten in Berlijn aan huis leveren, de rest van het land moet daarna snel volgen.

PepsiCo introduceert innovatieve vending machine in Home of Retail
  • Gepubliceerd in Food

Met de introductie van ‘Hello Goodness’ kiest PepsiCo voor het co-creatieplatform Home of Retail als unieke locatie om de allernieuwste technologie op het gebied van 'vending machines' te koppelen aan de heersende gezondheidstrends onder consumenten. 

Vers en snacks zijn de groeimotoren in FMCG
  • Gepubliceerd in Food

Verse voeding, zoetwaren en snacks waren vorig jaar samen verantwoordelijk voor 61% van de groei van de FMCG-markt in West-Europa, blijkt uit een nieuw rapport van Nielsen. Opmerkelijk: grote merkfabrikanten doen het minder goed. 

Kraft Heinz gaat investeren in duurzaamheid
  • Gepubliceerd in Food

Het Amerikaanse voedingsconcern Kraft Heinz gaat 200 miljoen dollar (185 miljoen euro) investeren in duurzaamheid. Het programma rond maatschappelijk verantwoord ondernemen wordt zo sterk uitgebreid.

Winkels Delhaize weer open na akkoord
  • Gepubliceerd in Food

De vakbonden en de directie van supermarktketen Delhaize hebben een sociaal akkoord bereikt na de onderhandelingen van gisteren. Over de inhoud van het akkoord is weinig bekend, maar de winkels zijn vandaag in ieder geval allemaal terug geopend.

Hongarije wil af van ‘communistische’ ster Heineken
  • Gepubliceerd in Food

De Hongaarse regering wil af van alle mogelijke verwijzingen en symbolen van het nazisme en het communisme en het gaat daar heel ver in. Zo moeten alle rode sterren verdwijnen, wat wel eens nare gevolgen kan hebben voor Heineken.

Back to top