RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Abonneren
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • RetailDetail Plus
  • Events
  • Hunts
  • Masterclasses
  • RetailHub
    • Virtuele tour
    • Event- & Workshopruimtes
    • Offices & Co-working
    • The Loop & City Hunts
  • Advertising & Partnerships
    • EVENT PARTNERSHIPS
    • PRINT ADVERTISING
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • RetailDetail Plus
  • Events
  • Hunts
  • Masterclasses
  • RetailHub
    • Virtuele tour
    • Event- & Workshopruimtes
    • Offices & Co-working
    • The Loop & City Hunts
  • Advertising & Partnerships
    • EVENT PARTNERSHIPS
    • PRINT ADVERTISING
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
  • Bedrijven Amazon
  • Geografie Verenigde Staten
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Amazon broedt op tweede Prime Day

icon
Algemeen30 juni, 2022
Shutterstock.com

Volgens Amerikaanse bronnen plant Amazon in het najaar een tweede koopjesfestival, amper enkele maanden na Prime Day. De e-commercegigant zou zo de slabakkende verkoop een bijkomende stimulans willen geven.

Interne berichten

Terwijl onlineshoppers zich overal ter wereld schrap zetten voor de traditionele zomerse Amazon Prime Day – dit jaar een tweedaagse op 12 en 13 juli – bereidt de onlinegigant mogelijk een tweede koopjesfestival voor, in het najaar. Dat concludeert Business Insider op basis van gelekte berichten van Amazon aan z’n platformpartners.

Op het interne verkopersplatform zou de retailer namelijk aan verkooppartners hebben gevraagd om zich voor te bereiden op een promotioneel event in de herfst. Verkopers krijgen tot begin september de tijd om aantrekkelijke deals voor te stellen, met kortingen van minstens 20%. Mogelijk zou die tweede Prime Day – al dan niet onder die naam – in oktober plaatsvinden.

Het belang van Prime

Maar het enthousiasme bij de verkopers is beperkt, meldt Gizmodo. Zij moeten nu op korte termijn belangrijke budgettaire en voorraadbeslissingen nemen. Bovendien veroorzaakt zo’n koopjesfestival flink wat bijkomende druk op de distributiecentra en de bezorgdiensten, en dat terwijl de arbeidsvoorwaarden bij Amazon en z’n toeleveranciers nu al flink wat kritiek te verwerken krijgen.

Net als andere retailers ziet Amazon de onlinebestedingen wat teruglopen dit jaar. Een bijkomend koopjesevent kan dan helpen om de omzet op te krikken, denken waarnemers. Aanbiedingen maken ook het Prime abonnement aantrekkelijker – en trouwe Prime-leden zijn van het grootste belang voor Amazon omdat ze garant staan voor een vaste stroom aan inkomsten.

Steeds meer retailers hanteren abonnementsmodellen of zogenaamde Rundles, ‘recurring revenue bundles’. Meer daarover lees je in het nieuwe boek The Future of Shopping: Re-set Re-Made Re-tail van Pauline Neerman en Jorg Snoeck, dat zopas is verschenen.

Blijf op de hoogte

Ontvang onze gratis nieuwsbrieven en mis het laatste retailnieuws niet.

Abonneren
logo

Volgens Amerikaanse bronnen plant Amazon in het najaar een tweede koopjesfestival, amper enkele maanden na Prime Day. De e-commercegigant zou zo de slabakkende verkoop een bijkomende stimulans willen geven.

Meer Algemeen
Bekijk meer
  • icon
    Algemeen22 september, 2023
    Vijf lessen van de Retail Marketing Day 2023

    Belgische iconen, rijzende sterren en high-tech AI-specialisten op het podium: de Retail Marketing Day blonk gisteren alweer uit. Marketeers konden hun hartje ophalen aan een wijd spectrum van visies, inspirerende voorbeelden en concrete tips.

  • icon
    Algemeen20 september, 2023
    Amazon maakt kassaloze winkels goedkoper

    Amazon schakelt over op RFID-technologie voor zijn kassaloze winkels. Dat moet het eenvoudiger en goedkoper te implementeren maken.

  • icon
    Algemeen19 september, 2023
    Big Bazar vindt op valreep 2 miljoen 

    Big Bazar zegt op het laatste nippertje nog een geldschieter voor twee miljoen euro te hebben gevonden. Zo zou het faillissement - dat elk moment verwacht werd - misschien nog worden uitgesteld.

Evenementen
  • 19
    okt

    Category Management Congress
  • 23
    nov

    RetailDetail Night
Meest gelezen
  • icon

    Food5 september, 2023

    Overnemers Delhaize-supermarkten doorgelicht: opvallend veel store managers

  • icon

    Food29 augustus, 2023

    Sligro herstructureert: Belgische directie moet gaan

  • icon

    Food4 september, 2023

    Voor deze 17 bijkomende supermarkten vond Delhaize overnemers

  • icon

    Food13 september, 2023

    Hoe Lunch Garden jonge gezinnen verleidt

Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • socialLinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7 bus 26 2000 Antwerpen
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerpen
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2023 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
+32 3 500 89 59 info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepterenCookie SettingsReject All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Functional & Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDuurOmschrijving
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics & Advertisement".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Functional & Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance & Others".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Analytics & Advertisement
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Performance & Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
OPSLAAN & ACCEPTEREN