Dienstenplatform 3Suisses ontslaat 127 werknemers

Dienstenplatform 3Suisses ontslaat 127 werknemers

Saint Brice, het dienstenplatform dat instaat voor de ondersteuning van 3Suisses in België, ontslaat 127 werknemers in Doornik. Dat is het gevolg van de veranderende bedrijfsmodellen en een verlies van 15 miljoen euro in vijf jaar tijd.

Nieuwe onderneming 3Suisses

33 van de huidige werknemers van Saint Brice zullen de overstap maken naar 3Suisses Belgium, een nieuwe onderneming die wordt opgericht om de vernieuwde strategie van 3Suisses in België te ondersteunen.

 

Een twintigtal werknemers zou kunnen worden overgeplaatst naar een ander onderdeel van het bedrijf, terwijl nog eens evenveel werknemers op vervroegd pensioen kunnen. Voor de overige medewerkers wordt momenteel een oplossing gezocht door Saint Brice.

 

3Suisses besloot onlangs om in België enkel nog maar online beschikbaar te zijn. De papieren catalogus verdwijnt dus en er kwam een uitgebreide reclamecampagne die de nieuwe look van het merk in de verf moest zetten. 3Suisses wil daarom de komende twee jaar 150 miljoen euro investeren in Frankrijk en België.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Unilever reorganiseert Field Sales-team in België

22/01/2018

Unilever Belgium reorganiseert haar Retail Field Sales-team, de winkelvertegenwoordigers van de FMCG-producent. Er gaan daarbij elf banen verloren, bevestigt het bedrijf aan de RetailDetail-redactie.

Zes Limburgse gemeenten willen handelskern versterken

22/01/2018

De Limburgse gemeenten Beringen, Bilzen, Leopoldsburg, Lommel, Maaseik en Tongeren lanceren een nieuw plan dat de handelskern in die gemeenten moet versterken Lokale handelaars zullen zelf kunnen meedenken rond de nieuwe strategie.

Dit zijn de populairste webshops in België

18/01/2018

Nieuwe cijfers brengen de favoriete webwinkels in kaart van de Belgische internetgebruikers in 2017. Amazon domineert, maar naast de grote internationale spelers zijn ook de tweedehandssites opvallend populair.  

LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Back to top