RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Abonneren
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • RetailDetail Plus
  • Events
  • Hunts
  • Masterclasses
  • RetailHub
    • Virtuele tour
    • Event- & Workshopruimtes
    • Offices & Co-working
    • The Loop & City Hunts
  • Advertising & Partnerships
    • EVENT PARTNERSHIPS
    • PRINT ADVERTISING
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • RetailDetail Plus
  • Events
  • Hunts
  • Masterclasses
  • RetailHub
    • Virtuele tour
    • Event- & Workshopruimtes
    • Offices & Co-working
    • The Loop & City Hunts
  • Advertising & Partnerships
    • EVENT PARTNERSHIPS
    • PRINT ADVERTISING
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
thumb
Geschreven door Maarten Reul
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Evenement: hoe bescherm je je merkreputatie?

icon
Algemeen16 maart, 2011

Eerder deze maand schreven we over het belang van digitale en sociale media in retail. Daarin hadden we een interview met J-P De Clerck, organisator van het Fusion Marketing Experience event dat volgende week woensdag, 23 maart, plaatsvindt. Als partner van het evenement biedt RetailDetail een interessante korting voor wie in één dag bij wil zijn met interactieve marketing (zie meer onderaan dit artikel). In dit interview praten we over het belang van uw merkreputatie.

Je hoort vandaag veel verhalen over de gevaren van een negatieve merkreputatie, zoals onlangs nog in het geval van HEMA. Wat kunnen retailers daaraan doen?

HEMA was een geval apart omdat het om een thema met diepe maatschappelijke wortels ging. Het ging niet over service of productkwaliteit. HEMA heeft daarin kordaat gereageerd en het merk heeft een reputatie die sterk genoeg is. In sommige andere gevallen is de impact op de merkreputatie veel erger.

Kun je een voorbeeld geven?

Onlangs kreeg beddenspecialist Auping in Nederland een “Best uit de test” predicaat van de Consumentenbond. Vorig weekend publiceerde het bedrijf naar aanleiding daarvan een advertentie in de Volkskrant, waarin het de concurrentie echt afkraakte. Het gevolg was een golf van kritiek op het internet. Daarnaast had je de heisa rond de falende dienstverlening van T-Mobile in Nederland. Dat heeft een nefaste invloed op hun reputatie en dat bijsturen vergt tijd en energie die men best ergens anders in had kunnen investeren.

Enkele tips om dergelijke valkuilen te vermijden?

Op het evenement volgende week wijden we een hele workshop en ronde tafel aan online merkreputatie. Dit onderwerp leeft erg bij marketeers. De waarde van een merk is cruciaal, onder meer voor hogere marges, mond-tot-mondreclame enz. De uitdaging is dat bedrijven hun merkreputatie steeds meer zien afhangen van consumenten die bijvoorbeeld op Internet meer dan ooit hun mening geven. 

 

Alvast enkele tips:

Weet waar je voor staat en durf dat te zeggen in plaats van het te schreeuwen 

Leer analyseren wat er online over je verteld wordt en reageer menselijk, correct en georganiseerd

Focus op je sterkte en je dienstverlening

Heb een open houding, schuw geen dialogen en speel snel op de bal

 

Naast merkreputatie zullen ook CRM, geïntegreerde marketing, e-mail marketing, sociale media en nog veel andere thema’s aan bod komen tijdens het evenement. Thema’s die stuk voor stuk ook in retail leven.

 

 

Speciale aanbieding voor RetailDetail-lezers: als partner bieden we onze lezers een korting van 30% aan. U moet hiervoor bij de registratie, na het kiezen van je aantal tickets onderaan, enkel de code “retaildetailfusion” intikken. Dan krijgt u automatisch 30% korting op het vaste tarief van 450 Euro. Kun je niet online inschrijven? Stuur dan een mail naar info@communicreation.be met uw bestelgegevens.

 
Blijf op de hoogte

Ontvang onze gratis nieuwsbrieven en mis het laatste retailnieuws niet.

Abonneren
logo

Eerder deze maand schreven we over het belang van digitale en sociale media in retail. Daarin hadden we een interview met J-P De Clerck, organisator van het Fusion Marketing Experience event dat volgende week woensdag, 23 maart, plaatsvindt. Als partner van het evenement biedt RetailDetail een interessante korting voor wie in één dag bij wil zijn met interactieve marketing (zie meer onderaan dit artikel). In dit interview praten we over het belang van uw merkreputatie. Je hoort vandaag veel verhalen over de gevaren van een negatieve merkreputatie, zoals onlangs nog in het geval van HEMA. Wat kunnen retailers daaraan doen?...

Meer Algemeen
Bekijk meer
  • icon
    Algemeen2 juni, 2023
    Belg is online hondstrouw uit bindingsangst

    Online kopen Belgen steeds opnieuw bij dezelfde drie webshops. Ergens nieuw een account aanmaken, doen ze niet graag.

  • icon
    Algemeen31 mei, 2023
    Galeria mag reddingsplan uitvoeren

    De Duitse warenhuisketen Galeria Karstadt Kaufhof kan doorstarten: de rechtbank heeft het reddingsplan goedgekeurd en beëindigt de insolventieprocedure voor het moederbedrijf van Inno.

  • icon
    Algemeen30 mei, 2023
    Retailpark Quartier Enée in Gembloux opent deuren

    Het nieuwste retailpark van Mitiska Reim, Quartier Enée in Gembloux, is open voor het publiek. Onder meer Aveve, JYSK en McDonald’s zijn er te vinden.

Evenementen
  • 15
    jun

    Human Resources & People Congress
  • 29
    jun

    Food Congress

Meest gelezen
  • icon

    Food24 mei, 2023

    “Lage prijzen, maar geen lage lonen bij Aldi”

  • icon

    Food10 mei, 2023

    Frans Muller: “Delhaize franchiseren is enige optie”

  • icon

    Food23 mei, 2023

    “Geen millimeter vooruitgang” bij Delhaize, of bocht in de maak?

  • icon

    Food17 mei, 2023

    Academici en kunstenaars roepen op tot boycot Delhaize

Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • socialLinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7 bus 26 2000 Antwerpen
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerpen
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2023 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
+32 3 500 89 59 info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepterenCookie SettingsReject All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Functional & Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDuurOmschrijving
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics & Advertisement".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Functional & Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance & Others".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Analytics & Advertisement
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Performance & Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
OPSLAAN & ACCEPTEREN