“Positieve kettingreactie”
De ALS Ice Bucket Challenge gaat als een lopend vuurtje over het internet en nu heeft ook Fun als eerste bedrijf in de Belgische retailsector deelgenomen. Enkele werknemers kregen bijgevolg een emmer ijskoud water over zich heen. Als beloning mochten ze de collega’s van drie andere bedrijven uitdagen: dat werden AS Adventure, Decathlon en Coolblue.
“Wij bij FUN hebben een hart voor ALS, daarom dragen wij ook graag ons steentje bij voor het goede doel! Daarbij dagen we drie andere retailers uit. Wij zijn de eerste om dit op gang te trekken binnen de retailsector, we hopen dan ook op een positieve kettingreactie!”
De ALS Ice Bucket Challenge gaat ten voordele van organisaties die zich inzetten voor de bestrijding van ALS, een zeldzame neurologische ziekte. Wie een uitdaging niet tijdig tot een goed einde brengt, wordt gevraagd om een donatie ten voordele van de strijd tegen ALS te doen. Verschillende grote sterren namen al deel aan de uitdaging en stichtingen hebben gezegd dat ze sinds de start van de Ice Bucket Challenge een veelvoud aan donaties hebben gekregen. Nu probeert dus ook de Belgische retail zijn steentje bij te dragen.