Future of Shopping Roadshow weer van start in Turnhout | RetailDetail

Future of Shopping Roadshow weer van start in Turnhout

Future of Shopping Roadshow weer van start in Turnhout

Vandaag gaven RetailDetail en UNIZO de aftrap van het tweede deel van The Future of Shopping Roadshow in Turnhout. Het beproefde concept toont de toekomst van de retail in zes zeecontainers.

Missie wordt verdergezet

Wie nog niet de kans heeft gehad om de Future of Shopping Roadshow te bezoeken, of het gewoon allemaal nog eens wil zien, kan dit voorjaar terecht in Turnhout, Antwerpen, Sint-Niklaas, Aalst, Oostende, Brugge, Genk én Brussel. Met de Nationale Loterij heeft de Future of Shopping Roadshow er weer een grote nieuwe partner bij.

 

Vandaag werd de spits afgebeten in Turnhout, waar RetailDetail en UNIZO handelaars nog tot 17 maart ‘futureproof’ maken. Luc Hermans, schepen voor lokale economie van Turnhout, belichtte er bij de opening alvast de inspanningen van de Kempense hoofdstad om Turnhout een shoppingstad te laten blijven. 

 

Ook Flor Joosen, voorzitter UNIZO-Turnhout en voormalig nationaal voorzitter van UNIZO, verwelkomde alle aanwezigen. Jorg Snoeck van RetailDetail toonde dan weer de uitdagingen voor de lokale retail en verzorgde een interactieve rondleiding doorheen de winkel van de toekomst.

 

Volgende stop : Antwerpen

Na Turnhout is Antwerpen aan de beurt: de Future of Shopping Roadshow staat er op de Groenplaats van 22 tot 24 maart. Er zijn nog enkele plaatsen beschikbaar, dus reserveer snel uw gratis bezoek op www.ontdekdecontainer.be.


The Future of Shopping is een initiatief van RetailDetail en UNIZO in samenwerking met Citylife, Bancontact, KBC, Proximus, Samsung, Centomedia, Roularta, Securitas, Citydepot, Nationale Loterij, Sodexo en Digilocal.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

“Coolblue doet z’n stinkende best om klanten blij te maken”

23/02/2018

Een retailer die met humor het verschil maakt: het kan. Als je erin slaagt klanten blij te maken, hoef je nauwelijks in reclame te investeren, zegt Matthias De Clercq, manager van Coolblue België. Hij spreekt op het RetailDetail Omnichannel Congress.

150e Belgische Action opent de deuren

23/02/2018

Winkelketen Action opent op 24 februari haar 150e Belgische vestiging, in Nieuwpoort. De eerste Belgische winkel van Action opende in 2005, vorig jaar werden er nog zeventien nieuwe vestigingen neergepoot.

Nieuwe Europese garantierichtlijnen niet overal goed onthaald

23/02/2018

Het Europees Parlement heeft vandaag een voorstel goedgekeurd om de garantieregels voor heel Europa te harmoniseren. Die beslissing wordt door Comeos op applaus onthaald, maar Unizo ziet het dan weer als een gemiste kans.

Handelaars richten eigen netwerk op tegen winkelcriminaliteit

23/02/2018

Comeos, de Belgische federatie voor handel en diensten, heeft in samenwerking met de politie het Commerce Information Network (COMIN) opgericht. Dat moet handelaars helpen georganiseerde winkelcriminaliteit aan te pakken.

Blokker wil in 2019 opnieuw winst maken

23/02/2018

Met de Nederlandse winkelketen Blokker gaat het stilaan de juiste kant op, althans volgens CEO Casper Meijer. Hij verwacht wel dat Blokker dit jaar nog een verlies zal moeten slikken, maar mikt op winst in 2019.

KaDeTe, ’s werelds eerste startup-supermarkt, opent in Berlijn

22/02/2018

In Berlijn opent volgende maand KaDeTe, ’s werelds eerste startupsupermarkt. De fysieke marktplaats geeft startende merken en bedrijven de kans om in contact te komen met consumenten en inkopers.

Back to top