Future of Shopping Roadshow weer van start in Turnhout | RetailDetail

Future of Shopping Roadshow weer van start in Turnhout

Future of Shopping Roadshow weer van start in Turnhout

Vandaag gaven RetailDetail en UNIZO de aftrap van het tweede deel van The Future of Shopping Roadshow in Turnhout. Het beproefde concept toont de toekomst van de retail in zes zeecontainers.

Missie wordt verdergezet

Wie nog niet de kans heeft gehad om de Future of Shopping Roadshow te bezoeken, of het gewoon allemaal nog eens wil zien, kan dit voorjaar terecht in Turnhout, Antwerpen, Sint-Niklaas, Aalst, Oostende, Brugge, Genk én Brussel. Met de Nationale Loterij heeft de Future of Shopping Roadshow er weer een grote nieuwe partner bij.

 

Vandaag werd de spits afgebeten in Turnhout, waar RetailDetail en UNIZO handelaars nog tot 17 maart ‘futureproof’ maken. Luc Hermans, schepen voor lokale economie van Turnhout, belichtte er bij de opening alvast de inspanningen van de Kempense hoofdstad om Turnhout een shoppingstad te laten blijven. 

 

Ook Flor Joosen, voorzitter UNIZO-Turnhout en voormalig nationaal voorzitter van UNIZO, verwelkomde alle aanwezigen. Jorg Snoeck van RetailDetail toonde dan weer de uitdagingen voor de lokale retail en verzorgde een interactieve rondleiding doorheen de winkel van de toekomst.

 

Volgende stop : Antwerpen

Na Turnhout is Antwerpen aan de beurt: de Future of Shopping Roadshow staat er op de Groenplaats van 22 tot 24 maart. Er zijn nog enkele plaatsen beschikbaar, dus reserveer snel uw gratis bezoek op www.ontdekdecontainer.be.


The Future of Shopping is een initiatief van RetailDetail en UNIZO in samenwerking met Citylife, Bancontact, KBC, Proximus, Samsung, Centomedia, Roularta, Securitas, Citydepot, Nationale Loterij, Sodexo en Digilocal.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Britten noemen Roeselare bij inspirerendste winkelsteden ter wereld

26/04/2018

Niet Brugge, Antwerpen of Gent, maar wel Roeselare prijkt in een Britse lijst van inspirerendste winkelsteden ter wereld. De West-Vlamingen charmeerden retailexperts met hun doordachte mix van shoppinginitiatieven.

Hogere omzet GrandVision door overnames

26/04/2018

GrandVision sluit het eerste kwartaal van 2018 af met een omzetgroei van 8%, die het bedrijf wel grotendeels dankt aan overnames. De optiekketen ziet haar operationele winst wel lichtjes dalen ten opzichte van een jaar eerder.

Sociaal akkoord bij Carrefour in Frankrijk

26/04/2018

Terwijl bij Carrefour België bonden en directie deze week een eerste keer rond de tafel hebben gezeten, is er in Frankrijk al een akkoord getekend over het sociaal plan en de vrijwillige vertrekkers.

BeCommerce introduceert keurmerk voor B2B-webshops

26/04/2018

Branchevereniging BeCommerce heeft een nieuw logo en een nieuw keurmerk voor B2B-webshops voorgesteld. Het is volgens de organisatie het eerste keurmerk in België voor business-to-business e-commercespelers.

Zo pakt Fun het artikelbeheer van de webshop aan

24/04/2018

Voor speelgoed- en feestwinkel Fun wordt e-commerce almaar belangrijker. De grootste uitdaging: de productspecificaties van het sterk groeiende en wisselende assortiment onderhouden. De oplossing: doorgedreven automatisering.

Blokker onthoofd: CEO Holding en CEO België stappen op

24/04/2018

Het einde lijkt nabij voor de Nederlandse winkelketen en holding Blokker. CEO Casper Meijer maakt vandaag bekend dat hij eind juni opstapt bij Blokker Holding, CEO Belux Bernd Bosch vertrekt zelfs meteen.