Momenteel is het nog een werf, maar vanaf maart krijgt Gent er met de ‘Kouterdreef’ een nieuwe winkelstraat bij, waar de ‘betere merken’ thuis zijn. Deze week maakte ontwikkelaar Matexi op de retailvastgoedbeurs Mapic in Cannes enkele ronkende namen bekend.
“Geen nieuwe Veldstraat”
Voor wie niet helemaal thuis is in Gent: de Kouterdreef verbindt de Kouter met de Kalandeberg, in hartje Gent, en zal qua stijl helemaal aansluiten bij naburige straten als de Koestraat, de Kortedagsteeg en de Brabantdam. In de nieuwe winkelstraat zal alles samen plaats zijn voor een tiental merkwinkels, allemaal tussen 200 en 400 m². “Boetieks”, benadrukt Alexis De Groote van projectontwikkelaar Matexi in De Gentenaar: “Dit wordt géén nieuwe Veldstraat.”
Eerder raakte al bekend dat AS Adventure-zusje Juttu haar intrek neemt aan de Kouterdreef. In Cannes is nu bekendgemaakt dat ook Tommy Hilfiger, River Woods en Gant er een boetiek zullen openen. Tot voldoening van schepen van Middenstand Christophe Peeters: “Dit is een prachtig project. Het bewijst dat veel grote merken absoluut in Gent willen zijn en in onze stad willen investeren.”
Vooral de komst van Tommy Hilfiger is een verrassing, want het kledingmerk heeft even verderop, op de hoek van de Zonnestraat en de Veldstraat, een winkel. “De kant van de Veldstraat waar zij zaten, ziet heel hard af”, zegt De Groote. “Wij noemen dat het Primark-effect. De massa is aan het opschuiven naar de Korenmarkt en de Lange Munt. Tommy Hilfiger anticipeert daarop en wil zich positioneren tussen de andere merken die voor de Kouterdreef kiezen.”