RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inloggen
  • Abonneren
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • RetailDetail Plus
  • Events
  • RetailHunt Singapore
  • Advertising & Partnerships
    • EVENT PARTNERSHIPS
    • PRINT ADVERTISING
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • RetailHub
    • The Loop
    • Event- & Workshopruimtes
    • Virtuele tour
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • RetailDetail Plus
  • Events
  • RetailHunt Singapore
  • Advertising & Partnerships
    • EVENT PARTNERSHIPS
    • PRINT ADVERTISING
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • RetailHub
    • The Loop
    • Event- & Workshopruimtes
    • Virtuele tour
  • Inloggen
  • Abonneren
thumb
Geschreven door Karin Bosteels
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

“Groupon heeft mijn zaak kapot gemaakt”

icon
Algemeen4 april, 2011

“Ik ben op. Ik kan niet meer. Hoe moet het nu verder met mij en mijn twee kindjes?” De kranten Het Nieuwsblad en De Standaard voerden dit weekend een huilende Sylvie Pastur op. De binnenhuisarchitecte uit Lasne, “het Sint-Martens-Latem van Wallonië”, ging pas vorige herfst als zelfstandige aan de slag en ziet haar zaak nu kapot gaan als gevolg van een dubbele actie met Groupon, zo beweert ze zelf.

Veel volk, weinig omzet

Midden januari kwam een vertegenwoordiger van de bonnetjessite Groupon langs. ‘Ik vertrouwde hem totaal’, vertelt Pastur in de kranten. Na lange gesprekken kwamen ze overeen dat Pastur een eerste actie via de bonnetjessite zou lanceren: klanten konden voor 29 euro een bon kopen die hun 200 euro korting gaf bij een aankoop vanaf 500 euro. Toen de eerste klant binnenkwam en vroeg wat ze in huis had voor 200 euro, stelde de uitbaatster vast dat Groupon de aankoopverplichting van 500 euro niet op de bon had vermeld.

Ondertussen had Sylvie Pastur al een tweede actie gelanceerd: een bon van 49 euro, goed voor vier uur gratis interieuradvies ter waarde van 500 euro. De vertegenwoordiger van Groupon had haar voorspeld dat ze op die manier veel klanten naar haar winkel zou lokken. Klanten kwamen er genoeg, dat wel, maar “de mensen kwamen enkel naar het gratis advies luisteren en kochten hun meubelen daarna ergens anders.”

“Nee, Groupon leefde het contract gewoon na”

“Ik kap ermee. Ik ben hier uitgescholden voor bedriegster en leugenaarster door klanten. Mijn zaak is kapot”, aldus nog Sylvie Pastur. Maar bij Groupon zien ze dat anders.

Gevraagd naar een reactie beklemtoont Pieterjan Vandepitte van Groupon Benelux dat zijn organisatie alle contractuele verplichtingen tot in de puntjes is nagekomen. Groupon heeft zelfs alle bonnen geannuleerd die nog niet ingeruild waren en de betrokken klanten hun geld terugbetaald. “De handelaar heeft slechts een 25-tal bonnen moeten honoreren. Dat is toch overbrugbaar…”

 

Moraal van het verhaal: lees het contract tot in de kleinste details na en check zelf of alle afspraken correct zijn gehonoreerd. Een wijsheid die – voor alle duidelijkheid – geldt voor alle commerciële deals, en heus niet alleen in het geval van Groupon!

Blijf op de hoogte

Ontvang onze gratis nieuwsbrieven en mis het laatste retailnieuws niet.

Abonneren
logo

“Ik ben op. Ik kan niet meer. Hoe moet het nu verder met mij en mijn twee kindjes?” De kranten Het Nieuwsblad en De Standaard voerden dit weekend een huilende Sylvie Pastur op. De binnenhuisarchitecte uit Lasne, “het Sint-Martens-Latem van Wallonië”, ging pas vorige herfst als zelfstandige aan de slag en ziet haar zaak nu kapot gaan als gevolg van een dubbele actie met Groupon, zo beweert ze zelf. Veel volk, weinig omzet Midden januari kwam een vertegenwoordiger van de bonnetjessite Groupon langs. ‘Ik vertrouwde hem totaal’, vertelt Pastur in de kranten. Na lange gesprekken kwamen ze overeen dat Pastur...

Meer Algemeen
Bekijk meer
  • icon
    Algemeen11 december, 2023
    Lees het Eindejaarsboek van RetailDetail online

    Zopas publiceerde RetailDetail zijn Eindejaarsboek 2023, een exclusieve printpublicatie die verstuurd werd naar een database van relevante contacten. Wie geen papieren exemplaar te pakken kreeg, kan de uitgave ook online doorbladeren.

  • icon
    Algemeen7 december, 2023
    Je merk ontwikkelen: een groot voordeel voor kmo’s

    (Publireportage) Europese kleine en middelgrote ondernemingen (kmo’s) verkochten vorig jaar 180 producten per minuut op Amazon. Laten we even stilstaan bij de omvang van dit cijfer: het gaat in totaal om meer dan negentig miljoen producten.

  • icon
    Algemeen6 december, 2023
    Waarom RetailDetail op RetailHunt trekt naar Singapore

    In juni organiseert RetailDetail een exclusieve RetailHunt naar het bruisende Singapore, in samenwerking met Retail’s Big Show Asia Pacific, het grootste retailevent in Azië. Jorg Snoeck ziet hoe het epicentrum van de retail naar het oosten verschuift.

Meest gelezen
  • icon

    Food16 november, 2023

    [Analyse] Merkpositionering Delhaize krijgt rake klappen

  • icon

    Food15 november, 2023

    Stakingen in magazijnen Aldi, Colruyt en Delhaize

  • icon

    Mode20 november, 2023

    H&M opent compact winkelformaat in Turnhout

  • icon

    Food13 november, 2023

    Delhaize vindt overnemers voor 21 bijkomende supermarkten, teller staat op 72

Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • socialLinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7 bus 26 2000 Antwerpen
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerpen
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2023 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
+32 3 500 89 59 info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepterenCookie SettingsReject All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Functional & Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDuurOmschrijving
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics & Advertisement".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Functional & Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance & Others".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Analytics & Advertisement
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Performance & Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
OPSLAAN & ACCEPTEREN