Kraft Heinz doet overnamebod op Unilever

Kraft Heinz doet overnamebod op Unilever

Kraft Heinz heeft een overnamebod gedaan van meer dan 130 miljard euro op Unilever. Dat heeft Kraft Heinz zelf bekend gemaakt. Het bod werd wel afgewezen door Unilever, maar Kraft Heinz lijkt echter nog niet op te geven.

Aandeel schiet de hoogte in

Kraft Heinz zou volgens bronnen een bod gedaan hebben van 46,61 euro per aandeel, wat neerkomt op een totale waarde van meer dan 130 miljard euro. Voor de bekendmaking van het bod schommelde de koers van Unilever rond de 39,5 euro, maar daarna schoot het snel omhoog naar meer dan 43 euro.

 

Kraft Heinz bevestigt in een bericht dat het bod werd gemaakt en dat het werd afgewezen door Unilever, maar het voegt er ook aan toe dat het uitkijkt om samen te werken aan het bereiken van een akkoord. Het lijkt er dus op dat de overname nog niet volledig van de baan is.

 

Unilever is met een beurswaarde van 122 miljard euro net iets meer waard dan Kraft Heinz, maar dat heeft met Warren Buffett en investeringsmaatschappij 3G enkele kapitaalkrachtige aandeelhouders.

 

Het bod komt ietwat als een verrassing, want de voorbije dagen gingen er vooral geruchten de ronde dat Kraft Heinz zijn oog had laten vallen op Mondelez. Na de bekendmaking van het bod op Unilever, daalde de waarde van het aandeel van Mondelez dan ook.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Yess! op weg naar Maldegem

17/02/2017

Op 23 februari opent discountketen Yess! een derde filiaal, ditmaal in Maldegem. De eerste vestiging van de keten, een concept van Bart Coeman, opende een klein jaar geleden zijn deuren in Roeselare. In november kwam er ook een winkel in Aarschot.

“Protectionisme is erg nadelig voor retailers”

16/02/2017

De stem van de Europese retailsector toont zich een sterke pleitbezorger van een gelijk speelveld voor alle retailers. Algemeen directeur Christian Verschueren van EuroCommerce maakt zich zorgen over het opkomende protectionisme.

Verzuim in retail daalt tegen trend in

16/02/2017

Terwijl we in de pers lezen dat het Belgische ziekteverzuim alle records breekt, gaat de retailsector in tegen deze trend. Volgens een onderzoek van SD Worx ligt aantal ziektedagen in retail wel boven het landelijk gemiddelde, maar daalt het licht.

Omzet Decathlon voor het eerst meer dan 10 miljard euro

16/02/2017

Sportketen Decathlon heeft zichzelf een mooi verjaardagscadeau geschonken: ze viert haar veertigste verjaardag met voor de eerste keer ooit een omzet van meer dan tien miljard euro, dankzij een flinke internationale expansie.

Al 2 miljoen bezoekers voor Docks Bruxsel

16/02/2017

Sinds de opening op 20 oktober 2016 hebben al twee miljoen bezoekers de weg gevonden naar het winkelcentrum Docks Bruxsel. Daarmee zit het winkelcentrum op schema om het vooropgestelde doel van vijf miljoen bezoekers tijdens het eerste jaar te halen.

Bouwpunt fuseert met het Nederlandse Veris

16/02/2017

Het Belgische Bouwpunt, een verzamelnaam voor 18 familiebedrijven die gezamenlijk 26 bouwmaterialencentra uitbaten, gaat op in het Nederlandse Veris. Dat baat in Nederland honderd bouw- en houtgroothandels uit onder de namen Bouwcenter en Stiho.

Back to top