Kraft Heinz doet overnamebod op Unilever

Kraft Heinz doet overnamebod op Unilever

Kraft Heinz heeft een overnamebod gedaan van meer dan 130 miljard euro op Unilever. Dat hebben de Amerikanen zelf bekend gemaakt. Het bod werd wel afgewezen door het Nederlands-Britse bedrijf, maar Kraft Heinz lijkt echter nog niet op te geven.

Aandeel schiet de hoogte in

Kraft Heinz zou volgens bronnen een bod gedaan hebben van 46,61 euro per aandeel, wat neerkomt op een totale waarde van meer dan 130 miljard euro. Voor de bekendmaking van het bod schommelde de koers van Unilever rond de 39,5 euro, maar daarna schoot het snel omhoog naar meer dan 43 euro. Kraft Heinz bevestigt in een bericht dat het bod werd gemaakt en dat het werd afgewezen door Unilever, maar het voegt er ook aan toe dat het uitkijkt om samen te werken aan het bereiken van een akkoord. Het lijkt er dus op dat de overname nog niet volledig van de baan is.

 

Unilever is met een beurswaarde van 122 miljard euro net iets meer waard dan Kraft Heinz, maar dat heeft met Warren Buffett en investeringsmaatschappij 3G enkele kapitaalkrachtige aandeelhouders. Het bod komt ietwat als een verrassing, want de voorbije dagen gingen er vooral geruchten de ronde dat Kraft Heinz zijn oog had laten vallen op Mondelez. Na de bekendmaking van het bod op Unilever, kreeg de waarde van het aandeel van Mondelez dan ook een flinke tik.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Dit zijn de populairste webshops in België

18/01/2018

Nieuwe cijfers brengen de favoriete webwinkels in kaart van de Belgische internetgebruikers in 2017. Amazon domineert, maar naast de grote internationale spelers zijn ook de tweedehandssites opvallend populair.  

LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Back to top