BELANGRIJK: RetailDetail heeft z’n website geüpgraded. Om opnieuw toegang te krijgen tot uw account en te genieten van onze plus-artikels, kies de knop ‘inloggen’, vul uw e-mailadres in en kies een nieuw wachtwoord.
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Lid worden
  • Inloggen user
  • News
  • Events
  • Hunts
  • RetailHub
  • Food
  • Mode
  • Wonen
  • Elektro
  • Schoonheid/verzorging
  • Doe-Het-Zelf/Tuin
  • Vrije tijd
  • Algemeen
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
  • Hunts
  • RetailHub
user
Geschreven door Yoni Van Looveren
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Makro België gaat reorganiseren

iconAlgemeen20 januari, 2014

Herstructureringsplan met drie pijlers

Om de toekomst van Makro België veilig te stellen, heeft het management een toekomstplan uit de doeken gedaan dat rust op drie grote pijlers. Zo wordt de interne structuur van elke Makro-winkel herleid tot drie afdelingen: sales, goods flow en services. Dat zou moeten leiden tot meer comfort voor de klant en een betere winkelbeleving, naast een betere logistieke flow.

 

De boekhouding en de administratie zullen dan weer gecentraliseerd worden, waarmee Makro de strijd wil aangaan met onnodige kosten. Tot slot zal er ook nog geïnvesteerd worden in de opleiding van werknemers en in de modernisering van alle winkels. Zo zal het vorig jaar gelanceerde concept van belevingswerelden in alle winkels worden geïmplementeerd en hoopt de cash & carry-keten ook nieuwe klantengroepen te gaan aantrekken.

 

“Naakte ontslagen vermijden”

De directie van Makro Cash & Carry wil naar eigen zeggen zo snel mogelijk in overleg treden met de sociale partners “teneinde zoveel mogelijk naakte ontslagen te vermijden”. De distributeur laat wel al weten dat 370 medewerkers van de in totaal 3300 Belgische personeelsleden door de herstructurering getroffen kunnen worden.

 

Als reden voor de reorganisatie geeft Makro het veranderende consumentengedrag aan, naast het moeilijke economische klimaat. “De afgelopen jaren is het aankoopgedrag van de consument grondig gewijzigd: er is de opkomst van online winkelen, de consument vraagt ook een uitgebreidere service, meer comfort en een vlottere mobiliteit. Ook de recente economische crisis had een impact op de cijfers van Makro Cash & Carry Belgium”, luidt de uitleg.

Blijf op de hoogte

Ontvang onze gratis nieuwsbrieven en mis het laatste retailnieuws niet.

Abonneren
logo

Herstructureringsplan met drie pijlers Om de toekomst van Makro België veilig te stellen, heeft het management een toekomstplan uit de doeken gedaan dat rust op drie grote pijlers. Zo wordt de interne structuur van elke Makro-winkel herleid tot drie afdelingen: sales, goods flow en services. Dat zou moeten leiden tot meer comfort voor de klant en een betere winkelbeleving, naast een betere logistieke flow.   De boekhouding en de administratie zullen dan weer gecentraliseerd worden, waarmee Makro de strijd wil aangaan met onnodige kosten. Tot slot zal er ook nog geïnvesteerd worden in de opleiding van werknemers en in de...

Meer Algemeen
Bekijk meer
  • iconAlgemeen25 mei, 2022
    Drones beleveren 4 miljoen huishoudens voor Walmart

    Walmart begint met dronebezorging in liefst zes verschillende Amerikaanse staten: het is de bedoeling dat nog dit jaar vier miljoen huishoudens hun pakketjes uit de lucht zien vallen.

  • iconAlgemeen25 mei, 2022
    Marks & Spencer na 6 jaar transformatie: nog 32 winkels te sluiten

    Nu de CEO van Marks & Spencer vertrekt, blikt de Britse keten terug op zes jaar transformatie: in de voorbije jaren sloten 68 winkels, verlegde de warenhuisketen de focus naar voeding en verkleinde de schuldenberg. Wel is er nog steeds nood aan kleinere, betere winkels en aan meer winst.

  • iconAlgemeen25 mei, 2022
    Blokker-familie verlaat Belgische winkelstraten

    De familie Blokker trekt zich terug uit de Belgische commerciële vastgoedwereld. Al voor 50 miljoen euro aan winkelpanden werd verkocht, nog zo’n 20 miljoen euro aan vastgoed staat te koop. Maar wie kocht al die panden?

Evenementen
  • 9
    jun
    Future of Food Congress
  • 14
    sep
    Captains of Retail 2022
  • 22
    sep
    RetailDetail Day 2022
  • 13
    okt
    Human Resources & People Congress
  • 20
    okt
    Trade & Shopper Marketing Congress
  • 24
    nov
    RetailDetail Night 2022
Meest gelezen
  • iconVrije tijd27 mei, 2022
    Woluwe verwelkomt derde Brusselse Fnac
  • iconFood27 mei, 2022
    Quick commerce krijgt klappen: nog twee flitsbezorgers moeten inkrimpen
  • iconFood25 mei, 2022
    Colruyt toont geen prijsreacties op concurrenten meer
  • iconMode25 mei, 2022
    Stormloop op dubbel zo dure handtassen van Chanel
Volg RetailDetail
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7 bus 26 2000 Antwerpen
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerpen
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2022 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
+32 3 500 89 59 info@retaildetail.be