The Phone House = Belgacom
Vanaf 1 oktober verkopen de 50 Belgische vestigingen van The Phone House geen abonnementen en voorafbetaalde belkaarten van Mobistar meer, zo melden De Tijd en L’Echo. De voorwaarden die The Phone House biedt, “komen niet overeen met onze verwachtingen”, geeft CEO Jean-Marc Harion als verklaring.
Het feit dat The Phone House sinds 2012 eigendom is van grote concurrent Belgacom-Proximus zal ook wel meegespeeld hebben, want – zo zegt hij nog – “in een tijd waarin de klantenervaring het verschil maakt, moeten we maken dat verkopers onze producten goed kennen, de noden van de klanten begrijpen en een goede lokale dienstverlening verzekeren.”
“Meer inzetten op eigen distributiekanalen”
Mobistar wil zich vanaf nu meer concentreren op zijn eigen distributiekanalen. Zo nam Mobistar in 35 Belgische Carrefour-hypermarkten de ’telecom shop-in-shops’ over en nam de groep ook delen van de reseller Euphony over, die in april failliet ging. Voorts is de operator ook volop bezig met de vernieuwing en modernisering van zijn ‘Mobistar Centers’.
The Phone House zegt de beslissing te betreuren, maar vast te houden aan de strategie om voor verschillende operatoren te werken. De producten van de derde grote speler op de Belgische markt, BASE, blijven er tot nader order wel te koop.