Nokia start met virtualrealitycamera's | RetailDetail

Nokia start met virtualrealitycamera's

Nokia start met virtualrealitycamera's

Nokia Technologies, het onderdeel van het Finse bedrijf dat niet in handen is van Microsoft, lanceert binnenkort een camera waarmee films kunnen gemaakt worden die geschikt zijn voor virtualrealitybrillen.

Professioneel gebruik

De camera, die de naam OZO meekreeg, beschikt over acht camera's en acht microfoons die het toestel in staat stellen om volledig in 360 graden op te nemen. Daardoor zijn die beelden geschikt om te gebruiken voor virtual reality, waarbij de gebruiker de mogelijkheid moet hebben om alle kanten op te kijken.

 

Een sterk punt van de camera is dat het enkele minuten na het filmen al mogelijk is om de beelden te herbekijken. Daarmee doet de OZO het beter dan de concurrenten, waar het meestal uren duurt voor de beelden beschikbaar zijn. Door de acht microfoons die zijn ingebouwd in de bol, wordt ook het geluid van alle kanten opgenomen en zal het voor de gebruiker dus ook steeds van de juiste kant komen.

 

De OZO wordt in de herfst officieel gelanceerd en zal vooral bedoeld zijn voor professionele gebruikers. Dat wordt ook duidelijk gemaakt door het prijskaartje, dat volgens ingewijden "een bedrag van vijf cijfers voor de komma" zal etaleren.

 

Dezelfde afdeling binnen Nokia zou trouwens ook bezig zijn met de ontwikkeling van een nieuwe Android-smartphone, al moeten de Finnen nog even wachten tot de licentie van Microsoft afloopt vooraleer ze weer onder eigen naam gsm's op de markt mogen brengen. Eind volgend jaar kan het legendarische telefoonmerk dus terug in de winkels liggen...

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Omzetten – maar ook prijzen – stijgen weer voor fysieke winkels

25/05/2018

Er ligt weer groei in het verschiet voor de winkels: GfK voorspelt dat de fysieke winkels in Europa 2,1 procent meer omzet zullen draaien in 2018. Het afgelopen jaar groeide hun omzet al met 1,8 procent.

Ex-Delhaizebaas Denis Knoops hoofdaandeelhouder 1PopUpStore

24/05/2018

Er is nog leven na Delhaize. Denis Knoops, die vorig jaar als CEO de baan moest ruimen bij Delhaize België, is hoofdaandeelhouder geworden van 1PopUpStore, het bedrijf achter Chronostock, de specialist in het openen van tijdelijke winkels.

Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

Decathlon opent dertigste winkel in Nijvel

23/05/2018

Decathlon opent zijn dertigste Belgische vestiging in het winkelcentrum Shopping Nivelles in Nijvel. In september opent de winkel de deuren, maar in afwachting daarvan is er een tijdelijke digitale Connect-shop voor online bestellingen.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Shop for Geek ziet potentieel voor 25 winkels

22/05/2018

Na recente openingen in Aalst en Namen staat de teller al op dertien winkels voor Shop for Geek, de winkelformule voor gadgets en merchandisingartikelen. Dat moeten er snel een 25-tal worden. De retailer pakt nu ook de Franse markt aan.