Nokia start met virtualrealitycamera's

Nokia start met virtualrealitycamera's

Nokia Technologies, het onderdeel van het Finse bedrijf dat niet in handen is van Microsoft, lanceert binnenkort een camera waarmee films kunnen gemaakt worden die geschikt zijn voor virtualrealitybrillen.

Professioneel gebruik

De camera, die de naam OZO meekreeg, beschikt over acht camera's en acht microfoons die het toestel in staat stellen om volledig in 360 graden op te nemen. Daardoor zijn die beelden geschikt om te gebruiken voor virtual reality, waarbij de gebruiker de mogelijkheid moet hebben om alle kanten op te kijken.

 

Een sterk punt van de camera is dat het enkele minuten na het filmen al mogelijk is om de beelden te herbekijken. Daarmee doet de OZO het beter dan de concurrenten, waar het meestal uren duurt voor de beelden beschikbaar zijn. Door de acht microfoons die zijn ingebouwd in de bol, wordt ook het geluid van alle kanten opgenomen en zal het voor de gebruiker dus ook steeds van de juiste kant komen.

 

De OZO wordt in de herfst officieel gelanceerd en zal vooral bedoeld zijn voor professionele gebruikers. Dat wordt ook duidelijk gemaakt door het prijskaartje, dat volgens ingewijden "een bedrag van vijf cijfers voor de komma" zal etaleren.

 

Dezelfde afdeling binnen Nokia zou trouwens ook bezig zijn met de ontwikkeling van een nieuwe Android-smartphone, al moeten de Finnen nog even wachten tot de licentie van Microsoft afloopt vooraleer ze weer onder eigen naam gsm's op de markt mogen brengen. Eind volgend jaar kan het legendarische telefoonmerk dus terug in de winkels liggen...

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Categoriewinnaars ‘Qrf Retailer of the Year 2017-2018’ bekend

22/09/2017

Gisteren maakte Qrf City Retail de veertig winnaars bekend van de Beste Winkelketen van België voor 2017-18. Klanten vinden betrouwbaarheid het allerbelangrijkst bij webshops, klantvriendelijkheid kan het verschil maken in fysieke winkels.

A.S. Adventure en Juttu samen in Brusselse flagshipstore

22/09/2017

A.S. Adventure en zusterketen Juttu gaan in maart van volgend jaar een gezamenlijke winkel openen in Brussel. Ze nemen daarbij het voormalige pand van Marks & Spencer aan de Guldenvlieslaan over.

Laatste kans voor vroegboekkorting Shoptalk Europe

21/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Costco Wholesale ontvouwt ambitieuze Franse plannen

21/09/2017

Drie maanden na de succesvolle opening van zijn eerste Franse vestiging kondigt de Amerikaanse ‘member only’-supermarktketen Costco Wholefoods al een tweede verkooppunt aan. Costco wil op termijn naar minstens een achttal vestigingen bij onze zuiderburen.

Telenet en SBS brengen ‘tv-reclame op maat’

21/09/2017

Operator Telenet en tv-bedrijf SBS Belgium hebben hun testfase rond ‘gepersonaliseerde tv-reclame’ afgerond en gaan het systeem nu uitrollen. Het gaat om een heuse primeur in Europa.

Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Back to top