RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Jorg Snoeck
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

RetailDetail Night 2013 is bijna uitverkocht

icon
Algemeen21 november, 2013

Hoe is de RetailDetail Night ontstaan?

J.S.: “Ik zag een wildgroei aan awards en jaarprijzen in de retailsector en ben toen aan tafel gaan zitten met de meest representatieve organisatoren. Het is toch veel efficiënter om een gebundeld evenement te hebben op het best mogelijke niveau dan her en der versnipperde prijsuitreikingetjes? Niet het minst voor de retailers zelf, voor wie hun tijd al zo kostbaar is.

 

Zo ben ik nog steeds zeer blij met de win-winrelatie die we opgebouwd hebben met Retail Forum Belgium: samen hebben we dit ankerpunt voor de retail uitgewerkt. Vanuit deze fundering hebben we de RetailDetail Night aangevuld met andere jaarprijzen, waarvan we voelen dat ze een meerwaarde voor de retail betekenen.

 

Het schept ook duidelijkheid voor de retailmarkt: deze jaarprijzen tonen de voorkeuren van zowel de consument als van collega-professionals. De awards zijn representatief voor de verhoudingen in de markt.”

 

Hoe lopen de inschrijvingen voor de RetailDetail Night dit jaar?

J.S.: “We slagen er telkens opnieuw in om te flirten met de maximumcapaciteit. Vorig jaar moesten we de inschrijvingen een week eerder afsluiten, dit jaar stevenen we daar opnieuw op af.

 

Blijkbaar heeft de RetailDetail Night al een vaste plek in de agenda’s van de retail- en FMCG-professionals weten te veroveren. Ik hoor het vaak: al een jaar van tevoren wordt het evenement met stip in de agenda aangeduid.

 

Bijzonder leuk is ook dat de voorprogramma’s steeds quasi volboekt zijn, ook weer dit jaar. Dat toont aan dat professionals echt de tijd willen nemen om al overdag naar Schelle af te zakken voor inhoudelijke verdieping. Zo is er:

  • de workshop ‘Gesloten wegens oubollig’, waarin vier stappen naar vernieuwende ideeën worden aangereikt
  • het seminarie ‘Omni-Channel’, waarin wordt ingegaan op de vraag “Is each of your touchpoints a point of sales?”
  • de bekendmaking van de categoriewinnaars van de award ‘Beste Winkelketen van België 2013’
  • het debat ‘Retail Anno 2014’, met een dialoog tussen Wouter Torfs en Bart Claes over kansen en bedreigingen voor de retail
  • het seminarie ‘Wie schrijft die blijft’, met als centrale vraag “Houdt de gedrukte folder stand of is de toekomst digitaal?”

Waarom gaat de RetailDetail Night elk jaar door in San Marco Village in Schelle?

J.S.: “De locaties met zo’n hoge bezettingscapaciteit zijn schaars. Ook willen we zeker zijn dat de catering naar behoren is. Navraag leert ons dat deze keuze nog steeds terecht is: iets wat goed is, moet je niet te snel veranderen. De ondersteuning die we van eigenaar Johnny Crijns en zijn team krijgen, garandeert ons dat we meestal een vlekkeloos parcours rijden.”

 

Waarvoor moeten de laatste twijfelaars inschrijven?

J.S.: “Als ‘éminence grise’ Rodney Fitch met veel enthousiasme overkomt uit Londen, dan maakt mij dat blij. Die man heeft een palmares om u tegen te zeggen en zal de zaal gegarandeerd even naar de keel grijpen…

 

Verder ben ik erg verheugd met het eerste publieke optreden van Albert Heijn-topman Sander van der Laan. Ik heb veel bewondering voor deze retailer ‘pur sang’. Het raakt me dat hij toehapte op mijn vraag, wetende dat talloze grote organisaties al jaren naar een optreden van hem hengelen. Zijn komst naar de RetailDetail Night wordt ook goed gesmaakt: het aandeel foodretailers is gestegen in onze inschrijvingslijst.

 

En natuurlijk is het volgende week ook gewoon feest. Aan de lijsten met genomineerden voor de verscheidene awards te zien, zal het een retailfeest zijn waar weer lustig kan worden genetwerkt.

 

 

De beste raad die ik evenwel kan meegeven, is: wees snel en schrijf vlug in, wil je niet tegen het bordje volzet aanlopen! Ik zou zeggen, tot volgende week!”

Meer Algemeen
Bekijk meer
  • icon
    Algemeen20 mei, 2025
    Miljoenenrechtszaak dreigt voor Marks & Spencer na cyberaanval

    Schotse klanten waarvan persoonlijke gegevens werden gestolen bij de recente cyberaanval op Marks & Spencer, dagen de retailer voor de rechter. Dat kan leiden tot een miljoenenclaim.

  • icon
    Algemeen16 mei, 2025
    Waarom één consument op drie AI gebruikt bij het shoppen

    Meer dan een derde van de consumenten maakt gebruik van ChatGPT of een andere AI-assistent bij het winkelen. Ook retailers omarmen de technologie in toenemende mate, voor marketingondersteuning en productinnovatie.

  • icon
    Algemeen16 mei, 2025
    Snel, voordelig en duurzaam: de voordelen van het Mondial Relay-netwerk

    (Publireportage) Pakketten afhalen is een praktischer en duurzamer alternatief voor thuisbezorging. Dankzij een dicht netwerk van 300 pakketautomaten en bijna duizend afhaalpunten in heel België biedt Mondial Relay een oplossing die steeds toegankelijker en dichter bij de consument staat.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
Meest gelezen
  • icon
    Mode7 mei, 2025
    Failliet Gerry Weber houdt uitverkoop in vijf winkels
  • icon
    Doe-Het-Zelf/Tuin19 mei, 2025
    Bloemenhal na een jaar opnieuw failliet
  • icon
    Mode7 mei, 2025
    Cameleon is failliet
  • icon
    Mode22 april, 2025
    [In Beeld] Zo ziet de grootste Nike outletwinkel van Europa eruit
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • socialLinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepterenCookie SettingsReject All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Functional & Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDuurBeschrijving
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics & Advertisement".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Functional & Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance & Others".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Analytics & Advertisement
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Performance & Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
OPSLAAN & ACCEPTEREN