RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
  • Bedrijven AmazonBolWibra
  • Onderwerpen E-commerce
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Wibra gaat verkopen op bol.com en Amazon

icon
Algemeen21 augustus, 2023

Omdat zijn schoonmaakmerk Dasty vaak te duur op marktplaatsen wordt doorverkocht, gaat Wibra het volgend jaar zelf verkopen op platformen als bol.com en Amazon. De eigen webshop wordt binnenkort winstgevend.

Groter onlineaanbod

Wibra professionaliseert zijn e-commercestrategie: na het succes van de tijdelijke webshop die de discounter noodgedwongen lanceerde tijdens de lockdowns, kwam er in 2021 een volwaardige e-commerceafdeling en een nieuwe webshop met een groter aanbod dan in de fysieke winkels. “Artikelen als airfryers, koffersets en stofzuigers nemen te veel winkelruimte in, maar bij het online kanaal hebben we deze beperking niet”, zegt e-commercemanager Roy Verwig aan ecommercenews.nl.

De sterkste groei ziet de retailer in de verkoop van afgeprijsde megaboxen met babydoekjes of handzeep. Ondanks de grote kortingen leveren die producten toch de hoogste winst op, doordat Wibra dankzij grotere volumes kan besparen op de logistieke kosten.

Minstens break-even

De onlineverkoop groeit elk kwartaal met 10%. Als die groei zich doorzet, draait de webshop tegen eind dit jaar minstens break-even, mogelijk zelfs een kleine winst. Ongeveer 35% van de bestellingen komt van vaste klanten. Wibra streeft naar 40% aan het einde van het jaar.

De helft van de onlineomzet komt van schoonmaakproducten, met een hoofdrol voor sterproduct Dasty, waarvan klanten geregeld twintig flessen per keer bestellen. Dasty is echter via doorverkopers steeds vaker te vinden op platformen als bol.com en Amazon, tegen te hoge prijzen. Om dat te counteren wil Wibra die producten vanaf volgend jaar zelf gaan verkopen op marktplaatsen. Bovendien onderzoekt de retailer het potentieel van e-commerce in andere Europese landen.

Meer Algemeen
Bekijk meer
  • icon
    Algemeen16 mei, 2025
    Waarom één consument op drie AI gebruikt bij het shoppen

    Meer dan een derde van de consumenten maakt gebruik van ChatGPT of een andere AI-assistent bij het winkelen. Ook retailers omarmen de technologie in toenemende mate, voor marketingondersteuning en productinnovatie.

  • icon
    Algemeen16 mei, 2025
    Snel, voordelig en duurzaam: de voordelen van het Mondial Relay-netwerk

    (Publireportage) Pakketten afhalen is een praktischer en duurzamer alternatief voor thuisbezorging. Dankzij een dicht netwerk van 300 pakketautomaten en bijna 1.000 afhaalpunten in heel België biedt Mondial Relay een oplossing die steeds toegankelijker en dichter bij de consument staat. Openbaar pakketvervoer Om de milieu-impact van de laatste kilometer te verminderen,...

  • icon
    Algemeen15 mei, 2025
    Amazon vervoert pakjes per hogesnelheidstrein

    Amazon gaat pakjes vervoeren met de hogesnelheidstrein tussen Lyon en Parijs. Dat resulteert in tijdwinst en een kleinere CO2-voetafdruk, zegt de retailer.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
Meest gelezen
  • icon
    Mode7 mei, 2025
    Failliet Gerry Weber houdt uitverkoop in vijf winkels
  • icon
    Mode7 mei, 2025
    Cameleon is failliet
  • icon
    Mode22 april, 2025
    [In Beeld] Zo ziet de grootste Nike outletwinkel van Europa eruit
  • icon
    Mode29 april, 2025
    INNO gaat voor nieuwe dynamiek met nieuwe merken
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • socialLinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepterenCookie SettingsReject All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Functional & Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDuurBeschrijving
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics & Advertisement".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Functional & Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance & Others".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Analytics & Advertisement
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Performance & Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
OPSLAAN & ACCEPTEREN