Als het gaat over e-commerce in België, vallen vaak woorden als ‘achterophinken’, ‘inhaalbeweging’ en ‘voorbeeld Nederland’. Digitaal agentschap Wijs wil de vinger op de zere plek leggen en organiseert een enquête.
Nood aan inzicht
Wijs graaft sinds enige tijd diep in de wereld van Belgische e-commerce en wil de opgedane kennis vanop het terrein nu ook onderwerpen aan een grondige analyse. Want aan ambitie ontbreekt het de sector niet. Maar om slim te groeien, is inzicht in schaalbare technologieën en competentieprofielen een must.
Bedrijven zitten dus niet noodzakelijk met vragen rond wat ze moeten doen, maar wel hoe ze die veranderingen slim kunnen integreren. Wat is snelste weg vooruit, hoe vertaalt zich dat in onmiddellijke business-opportuniteiten? Ook voor welke stap is het nog te vroeg?
Vul de enquête in
Om op die vragen antwoord te bieden, ging Wijs rond de tafel zitten met een aantal sterkhouders uit de retail en e-commercesector. Doel van de workshop: de theoretische kennis die er al is, om te zetten naar vuistregels voor de praktijk en zo de hele sector ruggesteunen. Tom Muyllaert, manager digital marketing bij Brico, gelooft in een hands-on stappenplan: “Elk bedrijf zou naast zijn business strateeg een digitale architect moeten hebben die strategie vertaalt naar een digital maturity model dat stap voor stap opbrengt.”
Waar zitten jouw volgende uitdagingen? En welke stappen zijn al gezet? Neem 5 minuutjes de tijd om de enquête in te vullen. Aan de hand van jouw antwoorden krijgt de hele sector een beter beeld van de echte vragen die leven, om zo de volgende stap te zetten in een groeiend Belgische e-commercelandschap.
Vul hier de enquête in en geef de Belgische e-commerce een boost.