Fotoreportage: Grootste Belgische Albert Heijn geopend in Lokeren

Fotoreportage: Grootste Belgische Albert Heijn geopend in Lokeren

In Lokeren is vandaag de 23ste winkel van Albert Heijn in België geopend. De vestiging is de tot nu toe grootste supermarkt van de Nederlandse retailketen in ons land, en de opkomst bij de opening was dan ook talrijk.

Ook eerste AH met traiteurafdeling

Het was aan supermarktmanager Steven Vanpoucke, general manager van Albert Heijn België Luc De Baets, burgemeester van Lokeren Filip Antheunis en de winnares van Albert Heijns Facebook-wedstrijd Joke Staelens om samen de winkel officieel te openen. Met een oppervlakte van 2.174 m² kroont de winkel zichzelf meteen tot grootste vestiging van Albert Heijn in België.

 

Het aanbod blijft trouw aan de principes van de andere vestigingen: Belgische toppers en typisch Hollandse producten aan Hollandse prijzen. Concreet bestaat het assortiment daarmee uit het reguliere Albert Heijn-assortiment en een extra 10% aan Belgische producten. Opvallend is wel dat de winkel van Lokeren ook de eerste winkel van AH België is met een traiteurafdeling, waar kant-en-klare gerechten worden aangeboden.

 

Supermarktmanager Steven Vanpoucke: "Ik ben enorm fier dat ik mee de grootste Belgische Albert Heijn mag openen. Het hele team heeft prachtig werk geleverd, de winkel ziet er geweldig uit. We kunnen niet wachten om de Lokeraar te verwelkomen met onze persoonlijke service, verrassend assortiment en Hollandse prijzen. Betaalbare dagelijkse boodschappen en een plek waar het plezierig winkelen is, daar gaan we voor."

 

Het concept 'assortimentsdialoog' wordt overigens ook in Lokeren voortgezet: wie een bepaald product niet terugvindt, kan dat melden aan de infobalie. Volgens Albert Heijn werden via deze dialoog al veel producten in het gamma opgenomen.

 

 

Ruime versafdeling in de Albert Heijn-supermarkt van Lokeren:

ahlokeren1

 

Ook bij Albert Heijn tekent de voetbalgekte present:

ahlokeren2

 

Lokeren krijgt als eerste Belgische Albert Heijn-vestiging een traiteurafdeling:

ahlokeren3

 

ahlokeren5

 

- Vincent Panneels

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Het afscheidsinterview van Barbara Torfs bij Schoenen Torfs

20/04/2017

Barbara Torfs, de drijvende kracht achter de marketing en e-commerce bij Schoenen Torfs, geeft haar carrière een andere wending en verlaat daarom het familiebedrijf. “Ik mag dan af en toe de knuppel in het hoenderhok gegooid hebben, ik kreeg altijd het vertrouwen", vertelt ze.

“Winkelen moet gestript worden van alle waardeloze momenten”

20/03/2017

De keuze waar retailers vandaag voor staan, is simpel: ofwel versnel je de winkelervaring ofwel vertraag je ze. Dat stelt Cate Trotter, trendhoofd bij Insider Trends, en een van de key-note sprekers op het RetailDetail Congress van 27 april.

Thomas Vaarten (A.S.Adventure, JUTTU): “Omnichannel betekent doen hoe de klant het wil”

26/01/2017

Het fundament van omnichannel? “De klant is in charge, niet de retailer. Een push-strategie werkt steeds minder”, ziet Thomas Vaarten, E-commerce Manager bij Retail Concepts – de groep van A.S.Adventure en JUTTU. Je ziet hem op het Omnichannel Congress.

 

Medi-Market start in Vlaanderen: “Wij zijn eigenlijk heel conservatief”

29/04/2016

Zaterdag opent de eerste Vlaamse vestiging van Medi-Market in Gent. Eigenlijk zijn het zelfs twee vestigingen: zoals steeds zijn een apotheek en een parafarmacie er naast elkaar te vinden. Voor oprichter Yvan Verougstraete is het een mijlpaal.

Kipling pakt uit met 'sociale' klantenkaart

08/10/2014

Kipling heeft een nieuw loyauteitsprogramma gelanceerd voor zijn klanten, dat interactie op sociale media beloont met o.a. kortingen aan de kassa. “Het is een nieuwe generatie van ‘customer relations management’: sociale CRM”, zegt CEO Richard Macey.

Eerste RetailDetail RetailDay zet uitverkocht Kinepolis op stelten

30/09/2014

Vorige week ging de eerste RetailDetail RetailDay door, en het succes was overweldigend: het congres was volledig volzet. “Ons doel was inspiratie bieden; tonen dat er nog kansen voor het grijpen liggen in deze moeilijke periode. Wel, dat is zeker gelukt!” blikt dagvoorzitter Gino Van Ossel terug.

Back to top